Stackars jägarna.....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Oj! vad svenska folket blir förvånade när en vild björn attackerar jägare som är ute i björnens skog...& som dessutom sitter & smyger med sina vapen & skjuter intet ont anande djur...

Ånej!! Björnen attackerar, VILKEN DUM BJÖRN!!!!

Nu blir det rena Frankesteinfilmen, man ur huse med facklor & grepar i högsta hugg!!

Döda björnen, döda björnen!!!

Och till slut (om det nu var rätt björn..) så kan kvällstidningarna visa smaskiga närbilder på "mördarbjörnen" med sönderskjuten skalle, & sen toppa det med en björn dinglandes under en helikopter.

Rättvisa är skippad, gud vad SKÖNT det måste kännas!!
För så kan vi inte ha det! att vi människor inte ska kunna gå runt i djurens vardagsrum & få mörda i fred!
Nej...det går inte...

Fy fan....

Bifogat

• netbear1.jpg
    netbear1.jpg
    23.9 KB · Visningar: 63
Tycker det är bra att Rasmus, Bamse, Nalle och de andra björnarna säger ifrån.

Tycker det är bra att Rasmus, Bamse, Nalle och de andra björnarna säger ifrån.
:hihi

Som asfaltsblomma kände jag mig lite puckad när de på nyheterna sade att jägarna var ute på vargjakt, och jag som trodde att vargar var fridlysta. :gnissla

De "jägarna" kan gott ha en ram uppkörd i fejjan och lite stock i röven.

Det som är extra kul är att lantisarna hatar fortfarande vargen mer än björnen, de tycker säkert det är Penttis fel att Rasmus nu rev en lantis.

Hade det kännts bättre för er om björnen rivit en svampplockare..?
Får också hoppas att samtliga jägarhatarleveridisneysbambivärld är inbitna veganer annars torde denna dubbelmoral vara total... :krama

Något som jag fann rätt intressant är att statens rovdjursexperter nu erkänner att det är en levnadsstark och ökande björnstam i Sverige, så till den mån att de överväger att ta bort skyddsjakten på dem och låta det övergå till "vanlig" jakt.

I mina öron är det att bejaka ett problem.

Får också hoppas att samtliga jägarhatarleveridisneysbambivärld är inbitna veganer annars torde denna dubbelmoral vara total... :krama
Svampplockare är inte ute för att mörda.

Men för SATAN!! VI knatar i DERAS värld!! är det SÅ jävla märkligt om dom attackerar!!? men ut & skjut nu..pang pang! så kan du ju göra en badrumsmatta sen & ha i stugan i Gävle! :mad:
PS, vadå Veganer..jag äter inte / har aldrig / kommer aldrig äta björnkött...

Otippat att det inlägget kom från Gävle....:rolleyes:
Å andra sidan var det mest roligt att "Rädda Björnen" anhängarna alla är stockholmare. :)

Låtsas att den där killen som skapar köerna på Essingeleden egentligen är en björn, och du MÅSTE till jobbet! Nu vill du allt skjuta honom eller hur?

Kanske är läge att samla ihop alla rovdjur som björnar/vargar och skicka dom till stockholm eftersom det verkar vara flest rovdjurälskare där.

Så får ni se hur roligt det är att ha björnar runt husknuten ..

Jag har svårt att se varför vi ska ha en björnstam i sverige när den varit i princip utrotad i 100 år dessförinnan.

Jag antar att mördarbjörnar stryker omkring knuten mest hela tiden? :rolleyes:
Dessutom, björnen som precis LUSTMÖRDADES var om jag minns rätt ute i vildmarken..inte runt någons hus?

Kolla feel good bilden! snart på alla jägares kylskåp! :tummenupp
(men dom "utreder" fortfarande om det var rätt nalle....)

Bifogat

• Bjorn-flyg_431613w.jpg
    Bjorn-flyg_431613w.jpg
    10.5 KB · Visningar: 114
Last edited:
Dessutom, björnen som precis LUSTMÖRDADES var om jag minns rätt ute i vildmarken..inte runt någons hus?

Beror ju på hur man ser det. 1mil här är bra mycket "kortare" än 1mil hos er. Fast här var det väl inte äns 1 mil utan närmare 5km om jag förstod rätt.
Samma by (som ligger 3mil härifrån) har tidigare haft problem med björnar som knatar runt inne i byn. Det är inte så himla kul, speciellt eftersom den björnen var sjuk och väldigt aggresiv.

Vad jag förstår så är dom 99.9% säker på att det är rätt björn eftersom dom har följt blodspåren från platsen i förrgår.

Last edited:

Låtsas att björnar äter betong då samt att det är de som kräver trängselskatt. Paniken i s-holm blir total...

Svampplockare är inte ute för att mörda.

och nämnda jägare var inte ute på jakt efter björn...

Last edited:

Så du menar att man måste jaga för att vi köttätare skall kunna på en
köttbit, det är väl inte så vanligt med viltkött i affären det är väl snarare
tamboskap vi köper som kött.
Men tydligen nöjesdödas även tamboskap också enligt tidningarna igår.

Älgarna demonstrerar,
Älgarna har fått nog!
Älgarna vill ha frihet,
Här i sin egen skog!
Älgarna protesterar,
Älgarna har fått nog!
Älgarna vill ha ordning,
Här i sin egen skog!

Låtsas att den där killen som skapar köerna på Essingeleden egentligen är en björn, och du MÅSTE till jobbet! Nu vill du allt skjuta honom eller hur?

Bra jämförelse :rolleyes:

Är det björn-stockning i skogen eller? Ska nog börja meja ner folk inne i
5:an/Nordstan under julrushen för att dom går ivägen med sina barnvagnar o skit också.

Kan tillägga att jag har förståelse för att vilda djur som promenerar runt i bostadsområden och liknande bör tas bort.

I jämtland så är det numera ganska vanligt att ha björnar "runt husknuten", bara att läsa vilken landsorts tidning som helst så får du se.

Men du som björnälskare borde ju tycka det vore perfekt om vi alla kunde samla ihop dom och köra ner dom till er?

Bra jämförelse :rolleyes:

Är det björn-stockning i skogen eller? Ska nog börja meja ner folk inne i
5:an/Nordstan under julrushen för att dom går ivägen med sina barnvagnar o skit också.

Kan tillägga att jag har förståelse för att vilda djur som promenerar runt i bostadsområden och liknande bör tas bort.
Den var asbra. :)

Det var mera för att ta på något som storsdagsborna kunde relatera till, och kanske även känna irritation inför. Jag skulle också bli bestört om jag trodde att bumbibjörnarna var en dokumentär om svenska björnstammen.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!