IGNJATOVIC
Guest
En liten undersökning!
Vad gör era R6
r på ettans växel?
Vad gör era R6
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
110km/h
110km/h
Vart hittade du det diagramet? Bänk-data som föregående skrev? Vore kul att hitta ett till min gamla gsxr![]()
Det är väl olika från hoj till hoj? Bänkdata får man väl när man bänkar den på en bänk?![]()

Jo självklart, men det borde ju finnas någon form av "over-all statistics" eller?Varje hoj är givetvis individuell det förstår jag. Vore bara kul om det fanns någon form av ungefärliga data :
![]()
Din hoj är nog neddrevad så den går nog snarare långsammare, om du är så fet att hojen inte orkar dra till varvstopp på ettan så är det nog seriöst dags o börja banta förövrigt3227401Ja du - jag har inte en aning. Fast jag tycker att min hoj borde gå snabbare på ettan. Den gör typ 100 - fast det kanske beror på att det är en tjockis på 180/84 kg som sitter på
Om jag går ner 10 kg - hur mkt snabbare kan det gå då?
Sen har jag en fråga till - om man köper ett set race-kåpor - vart fasiken kan man lacka dom? Och vad kostar det?
Sökfunktionen här är ju cp. Jag skrev "racekåpor lack" och då kom det fram "bromsbelägg...sadeldyna och till och med hur mkt tjänar en elektriker" MONGO![]()
Din hoj är nog neddrevad så den går nog snarare långsammare, om du är så fet att hojen inte orkar dra till varvstopp på ettan så är det nog seriöst dags o börja banta förövrigt
Lackera gör vilken lackerare som helst, sök på eniro.
Wöw - bänkdata! Sånt måste jag skaffa nån dag!
110 knyck - är det en originalmotor du har? Årsmodell?
Haha![]()
Hm - nu måste man tänka lite. Varför dreva ner? Gör man det så roterar kedjan en kortare sträcka därmed bättre acceleration?

Precis så funkar det att dreva ner herr Einstein! Försök att kapa nån länk på kedjan också så blir det ännu ÄNNU bättre acc!![]()
![]()
Olika banor lämpar sig bättre med olika drevning.3227427Haha![]()
Hm - nu måste man tänka lite. Varför dreva ner? Gör man det så roterar kedjan en kortare sträcka därmed bättre acceleration?
Olika banor lämpar sig bättre med olika drevning.
Du når maximal effekt på olika ställen på banan3227586Ja, men hur skiljer sig egenskaperna efter drevning och varför?
Alltså du drevar ner för att ändra förhållandet mellan antal snurrade varv på veven och hur antal varv bakhjulet snurrar. Har du inte haft en 21 växlad cykel?
Ja det har jag, men kan du förklara ändå? Jag är inte riktigt med

Du va ju me på de hela..
Vissa banor har kanske tex bara massa kurvor o korta raksträckor, då vill man ju ha en drevning som gör att man accar fort, inte har max toppfart då man ändå inte hinner komma upp i nån sån.
Eller va de ja som inte hängde me nu på va du inte hängde med på?..hmm![]()
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|