R6 or 1:ans växel

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
En liten undersökning!

Vad gör era R6:or på ettans växel?

Det är väl olika från hoj till hoj? Bänkdata får man väl när man bänkar den på en bänk? :D

Jo självklart, men det borde ju finnas någon form av "over-all statistics" eller? :) Varje hoj är givetvis individuell det förstår jag. Vore bara kul om det fanns någon form av ungefärliga data ::tungan

Jo självklart, men det borde ju finnas någon form av "over-all statistics" eller? :) Varje hoj är givetvis individuell det förstår jag. Vore bara kul om det fanns någon form av ungefärliga data ::tungan

Ja du - jag har inte en aning. Fast jag tycker att min hoj borde gå snabbare på ettan. Den gör typ 100 - fast det kanske beror på att det är en tjockis på 180/84 kg som sitter på:P

Om jag går ner 10 kg - hur mkt snabbare kan det gå då?

Sen har jag en fråga till - om man köper ett set race-kåpor - vart fasiken kan man lacka dom? Och vad kostar det?

Sökfunktionen här är ju cp. Jag skrev "racekåpor lack" och då kom det fram "bromsbelägg...sadeldyna och till och med hur mkt tjänar en elektriker" MONGO :D

3227401 Ja du - jag har inte en aning. Fast jag tycker att min hoj borde gå snabbare på ettan. Den gör typ 100 - fast det kanske beror på att det är en tjockis på 180/84 kg som sitter på:P

Om jag går ner 10 kg - hur mkt snabbare kan det gå då?

Sen har jag en fråga till - om man köper ett set race-kåpor - vart fasiken kan man lacka dom? Och vad kostar det?

Sökfunktionen här är ju cp. Jag skrev "racekåpor lack" och då kom det fram "bromsbelägg...sadeldyna och till och med hur mkt tjänar en elektriker" MONGO :D
Din hoj är nog neddrevad så den går nog snarare långsammare, om du är så fet att hojen inte orkar dra till varvstopp på ettan så är det nog seriöst dags o börja banta förövrigt :P

Lackera gör vilken lackerare som helst, sök på eniro.

Din hoj är nog neddrevad så den går nog snarare långsammare, om du är så fet att hojen inte orkar dra till varvstopp på ettan så är det nog seriöst dags o börja banta förövrigt :P

Lackera gör vilken lackerare som helst, sök på eniro.

Haha :arsele

Hm - nu måste man tänka lite. Varför dreva ner? Gör man det så roterar kedjan en kortare sträcka därmed bättre acceleration?

Wöw - bänkdata! Sånt måste jag skaffa nån dag!

110 knyck - är det en originalmotor du har? Årsmodell?

Går du in i min gästbok finns det en länk till det programet där man kan justera värden och se hur fort den går på växlarna.

Har för mig att alla r6or 99-02 har samma etta men det finns två olika upplagor av två:an.

Värdena på din låda står i instruktionsboken.

Sålde den för 2 månader sen. r6 -01, har dock för att den varvstoppade tidigare enligt bänken vi körde den i än vad jag skrivit in som "max rpm".

Prova att labba med olika drevning i programet så kommer du att fatta hur ned / upp drevning påverkar acc / topphastighet.

Last edited:
Haha :arsele

Hm - nu måste man tänka lite. Varför dreva ner? Gör man det så roterar kedjan en kortare sträcka därmed bättre acceleration?

Precis så funkar det att dreva ner herr Einstein! Försök att kapa nån länk på kedjan också så blir det ännu ÄNNU bättre acc! :gnissla :tungan

Alltså du drevar ner för att ändra förhållandet mellan antal snurrade varv på veven och hur antal varv bakhjulet snurrar. Har du inte haft en 21 växlad cykel?

Ja det har jag, men kan du förklara ändå? Jag är inte riktigt med

Du va ju me på de hela..

Vissa banor har kanske tex bara massa kurvor o korta raksträckor, då vill man ju ha en drevning som gör att man accar fort, inte har max toppfart då man ändå inte hinner komma upp i nån sån.

Eller va de ja som inte hängde me nu på va du inte hängde med på?..hmm :va

Du va ju me på de hela..

Vissa banor har kanske tex bara massa kurvor o korta raksträckor, då vill man ju ha en drevning som gör att man accar fort, inte har max toppfart då man ändå inte hinner komma upp i nån sån.

Eller va de ja som inte hängde me nu på va du inte hängde med på?..hmm :va

Ja, men det förstod jag. Jag vill bara förstå vetenskapen/fysiken till varför det går snabbare vid omdrevning. Säkert skitlätt bara jag som är lite puckad

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard