Nyttan med röd nummerbotten?

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Det handlar mest om att du inte lyckats motivera vad som är problemet med olika färger på nummerbottnar/siffror tillräckligt bra.
 
Det handlar mest om att du inte lyckats motivera vad som är problemet med olika färger på nummerbottnar/siffror tillräckligt bra.

Det är nog så att han råkat sagt till nån att han kör den dära klassen PRO-SBK och nu är rädd att den ska kunna se att han råkar vara en B-förare pga nummerbottnen? :tungan
 
Om du tittar på bilden så ser du tex att siffrorna ska vara minst 14 cm höga. Prova sedan att montera dubbla siffror på varje sida på en modern cuts så ser du att det inte går utan att de överlappar varandra. Med andra ord följs inte reglementet men det är det ingen som bryr sig om vilket jag själv tycker är helt okej i just det här fallet.

Jepp i det fallet du beskriver måste nåd gå före rätt.

Visibilitet måste vara prio ett.

Därav att jag förfasar mig över oläsbara siffror.
Eg. får de se ut nästan hur som helst, bara de är tydliga.
TYDLIGARE än reglementet är nog svårt att få dock då den fonten är framtagen för att nummer och siffror INTE ska kunna sammanblandas.
 
Det handlar mest om att du inte lyckats motivera vad som är problemet med olika färger på nummerbottnar/siffror tillräckligt bra.
Tyckte precis att jag gjorde det i förra inlägget...
Eg. får de se ut nästan hur som helst, bara de är tydliga.
Precis min åsikt.
Sen om de är gröna, blå, vita eller lila tycker jag borde kvitta men så enkelt är det tydligen inte.
Kom inte svaret på frågan redan i inlägg #2?
Vi kan väl för f-n inte ha en tråd som slutar med det andra inlägget :D
Det är nog så att han råkat sagt till nån att han kör den dära klassen PRO-SBK och nu är rädd att den ska kunna se att han råkar vara en B-förare pga nummerbottnen? :tungan
Jäklar vad snopen du kommer att bli nästa år ;)
 
Om du tittar på bilden så ser du tex att siffrorna ska vara minst 14 cm höga. Prova sedan att montera dubbla siffror på varje sida på en modern cuts så ser du att det inte går utan att de överlappar varandra. Med andra ord följs inte reglementet men det är det ingen som bryr sig om vilket jag själv tycker är helt okej i just det här fallet.

En fördel med att ha samma nummerbotten är att man har en sak mindre att fixa när man köper en begagnad hoj. En annan är att man inte behöver fundera på vilken färg det skulle vara nu igen och ytterligare en är att B-förare som blir A-förare inte behöver strajpa eller lacka om.

Men var en gnutta tänkande människa, låt bli att försöka trycka in siffror och nummerbotten på kutsen. Sätt de på sidokåpan där de en gång i tiden satt när kutsarna var för små för siffror.
Det finns ingen regel att siffrorna ska sättas felaktigt på kutsen :pannkyss
Arrangörerna av IoM TT har till nästa specat placering av siffror på SIDOKÅPAN om man vill köra där. Fabriksteam eller amatör, är bara att placera siffrorna där de syns. Däremot får du om du vill ha siffror på kutsen också.

Men på nästa punkt vore det smidigt, det är inte lättare för publiken att veta att 150 cyklar med röd nummerskylt vilken klass de kör i...
 
Men var en gnutta tänkande människa, låt bli att försöka trycka in siffror och nummerbotten på kutsen. Sätt de på sidokåpan där de en gång i tiden satt när kutsarna var för små för siffror.
Det finns ingen regel att siffrorna ska sättas felaktigt på kutsen :pannkyss
Du har faktiskt helt rätt, det finns ingen regel som säger att de ska sitta på cutsen. Jag har i min enfald trott att de ska sitta där eftersom alla har dem där men efter att ha studerat reglementet kan jag bara konstatera att jag inte ska lita på "alla andra".

Men sen vet du hur det är, vi rookisar har ju fett med sponsorer som måste synas på sidorna, inte f-n kan vi trycka dit en ful siffra :gnissla
 
Som Axxexs skriver har nog Lodnert ganska mycket att göra och om du kollar grundfrågan så var den ställd i förhoppning att någon kunde förklara och kanske motivera regeln.
Tror du missförstår mej..vad jag menar är att om du märker att ingen har svar på din fråga utan det blir lite spekulationer att du då drar iväg ett mail till Lodnet och inväntar svar istället för att det blir trådar som nästan spårar ur. Ypperligt sätt att få svar på när det inte är akuta saker.
 
Du har faktiskt helt rätt, det finns ingen regel som säger att de ska sitta på cutsen. Jag har i min enfald trott att de ska sitta där eftersom alla har dem där men efter att ha studerat reglementet kan jag bara konstatera att jag inte ska lita på "alla andra".

Men sen vet du hur det är, vi rookisar har ju fett med sponsorer som måste synas på sidorna, inte f-n kan vi trycka dit en ful siffra :gnissla

En vanlig sjukdom, likriktning...

Om det nu mot förmodan skulle vara någon i depån som har lite spons att erbjuda kan det vara bra att han kan hitta förarna...
 
Det är inget problem för dig. Du är rookie och kör en Yamaha. Kan ju inte bli bättre än rött och vitt men släng in lite svart så blir det skitsnyggt. :)

Röd, vit och svart kan va rätt ok! :)

4bb7c855.jpg
 
Det är inget problem för dig. Du är rookie och kör en Yamaha. Kan ju inte bli bättre än rött och vitt men släng in lite svart så blir det skitsnyggt. :)
Jo jag vet, men jag tänkte inte på mig själv och att jag är rookie-förare i första hand.

Om du tar på dig att lacka två kåpset enligt Axxexs bild ovan så sänker jag priset på din TV till 110% av ordinarie pris ;)
 
Röda nummerbottnar.... pust... helt omöjligt att göra något snyggt av det..
Sen så är linjerna på min hoj alldeles för gammaldagsa för att jag ska lyckas göra något snyggt av det. Bakkutsen är det enda som har linjer snygga nog att kunna designa något efter. Sen skiter sig resten när man kommer till det andra.
 
Om nu alla skulle ha vit bottenfärg och svarta siffror (som går att läsa) då skulle det ganska snart vara så att väldigt många behöver ha ett 3 eller (hemska tanke) 4 siffrigt startnummer. Detta måste vara en helt omöjlig ekvation, när det idag inte går att läsa många av de som bara har ett en siffrigt startnummer.

Sedan dyker nästa lilla dilemma upp.
VEM skulle ha nummer1??????????????
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top