R1 wannabe
RR Hangaround
- Gick med
- 15 Dec 2003
- Ort
- Gustavsberg
- Hoj
- Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Jag förstod inte riktigt vad du menade. Förklara istället![]()
Det var menat som en liten känga pga att jag tyckte det var viktigare att slippa trassel vid en besiktning och ute på banan än om färgbotten passade din färg på Mc:n.
Då ville jag sarkastiskt påpeka att regelverket inte skrevs med tanke på dina önskemål, särskilt som jag trodde att du egentligen förstod syftet med bestämda färger.
När något är fritt i regelverket kan man tyvärr inte lita på folks sunda förnuft.
95% kommer att lyckas med att dyka upp med en färgkombination som både tillfredställer deras behov av färg matchning av sin Mc samt regelverkets behov av att tydligt synas.
Men de resterande 5% kommer med en dåres envishet hävda att just deras färgkombination verkligen syns trots att de är de enda i hela startfältet som kan se vilket nummer de har.
Detta är väl beprövat i andra sammanhang.
Dessutom brukar tonen vara rå men hjärtlig.
Men eftersom det bara är du som vet vad du tycker och känner så ber jag om ursäkt för att jag missförstod omständigheterna.
Men faktum är att den enhetliga röda bottenplattan gör siffrorna lättare att identifiera på håll. Och att ju mer enhetlighet det finns i färg, form och storlek, desto mer lättlästa blir siffrorna. Om det i en snabbt förbipasserande klunga hojar finns vita siffror på blå botten, röda på grön botten, gula på svart botten etc, i några olika typsnitt och kanske även storlekar, så faller en stor del av vitsen med startnummer för identifiering bort. I praktiken blir det enklare/snabbare att notera hjälmlacker och identifiera efter dem...
Tack Macke.