Yamaha SZR 660 stryp brickor?

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Tjena!

har vart å inköpt en Yamaha SZR 660 idag:yoparty

och nu undrar jag om det är nån som har någon koll på vart/hur man tar bort stryp brickorna?

MVH/Emil:D

sär skrivning är den svenska folk sjukdomen.

Antar att det är ungefär på detta viset? Lyft tank, lufturk och förgasare. plopp... ut med brickan och montera tillbaks grejerna?

Det står väl i regbeviset var hojen är strypt, läs, ta dig sedan dit i hojen, väck med brickorna, bygg ihop allt igen. Tar nog inte så lång tid, brickorna brukar sitta vid förgasarna vad jag vet.

nope står inte i reg beviset. får väll testa ett mecka lite tack för tipsen grabbar!

Det står väl i regbeviset var hojen är strypt, läs, ta dig sedan dit i hojen, väck med brickorna, bygg ihop allt igen. Tar nog inte så lång tid, brickorna brukar sitta vid förgasarna vad jag vet.

Som vanligt på sporthoj är svaren ganska ohjälpsamma!

Jag har själv ägt en szr som jag ströp ner och reggade om, min strypbricka satt mellan insuget och förgasaren om jag inte minns helt fel.

Så du får lossa tank+luftburk för att komma åt :)

Som vanligt på sporthoj är svaren ganska ohjälpsamma!

Jag har själv ägt en szr som jag ströp ner och reggade om, min strypbricka satt mellan insuget och förgasaren om jag inte minns helt fel.

Så du får lossa tank+luftburk för att komma åt :)

thank you!

är dte dne röda i ditt garage som är en SZR? isåfall vart köpte du ditt slipon?

//EMil

thank you!
är dte dne röda i ditt garage som är en SZR? isåfall vart köpte du ditt slipon?
//EMil
Hittat strypningen?

Japp det var min szr, det är ett Laser Pro Duro slipon som igentligen är till en Honda Africa Twin, mellan själva sliponet och grenröret så fick man tillverka en specialbit för att det skulle passa då systemet igentligen inte är till en szr.

Men ljudskillnad är stoooor mot orginal! :)

PS: Inte jag som köpte sliponet, du får leta efter återförsäljare till Laser!

Hittat strypningen?

Japp det var min szr, det är ett Laser Pro Duro slipon som igentligen är till en Honda Africa Twin, mellan själva sliponet och grenröret så fick man tillverka en specialbit för att det skulle passa då systemet igentligen inte är till en szr.

Men ljudskillnad är stoooor mot orginal! :)

PS: Inte jag som köpte sliponet, du får leta efter återförsäljare till Laser!

okey, jo jag tänkte leta efter ett beg. slipon borde väll funka med vilken slut burk som hällst får jo bara kolla så att det är rätt mått mellan grenröret å burken. vill ju åt ljudet som sagt:)

va ute å körde lite idag:) tyvärr så började vatten pumpen att läcka, antagligen packningen som gick, den har ju stått hos förra ägeren i 2 år ungefär så är väll lite delar som torkat som man måste byta ut.

men den känns skum att köra hoppar lite när jag kör, men lägger jag i en lägre växel så går den bättre. kan ju va jag som är ovan förare är ju trotts allt första hojen. MEn misstänker att dte kan bero lite på strypningen. vad tror du?

har inte kollat efter den än, blir till att göra det när det allt för kallt för att köra. vill hinna köra dom sista dagarna som är kvar på året:)...sen ska jag leta reda på strypningen:)

MVH/Emil

okey, jo jag tänkte leta efter ett beg. slipon borde väll funka med vilken slut burk som hällst får jo bara kolla så att det är rätt mått mellan grenröret å burken. vill ju åt ljudet som sagt:)

va ute å körde lite idag:) tyvärr så började vatten pumpen att läcka, antagligen packningen som gick, den har ju stått hos förra ägeren i 2 år ungefär så är väll lite delar som torkat som man måste byta ut.

men den känns skum att köra hoppar lite när jag kör, men lägger jag i en lägre växel så går den bättre. kan ju va jag som är ovan förare är ju trotts allt första hojen. MEn misstänker att dte kan bero lite på strypningen. vad tror du?
Försök då få linjen på sliponet att stämma med bakänden på hojen så ser de snyggare ut!

Haha min vattenpump läckte också efter ett tag, lätt att bli nojig men de är enkelt att byta den packningen:)

Minns att min gick som en påse skit med strypningen i men jag hade den bara i nån timme för besiktningen, jag rev skitenoch tog bort strp så fort jag kom hem, inget man vill åka med direkt:tummenupp

Försök då få linjen på sliponet att stämma med bakänden på hojen så ser de snyggare ut!

Haha min vattenpump läckte också efter ett tag, lätt att bli nojig men de är enkelt att byta den packningen:)

Minns att min gick som en påse skit med strypningen i men jag hade den bara i nån timme för besiktningen, jag rev skitenoch tog bort strp så fort jag kom hem, inget man vill åka med direkt:tummenupp

jo precis måste ju se snyggt ut också:)

jo va inge kul när man upptänkte att det läckte:(...precis tjackat hojen. då tror man ju att allt ska funka...ack så fel man har:P

jo strypningen är inget som kommer bli långvarigt:D

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard