Honda SP1-tråden

Nice, man kapar alltså slutdelen ja, den som sitter närmast -grenröret-. Skall bli ett kul projekt. Såg en video med en SP som hade kortade akrapipor. Det såg helt brutalt ut, och att det sedan hördes sjukt ut va en annan femma. Lät som om det va en gp-hoj

Min lät lite råare, lite mer men jag är jätte nöjd!:tummenupp Sen blev det skitsnyggt oxå! Lite bilder tagna med mobilen idag.... Ska bli färdig imorgon eller på söndag är det tänkt!:yoparty
 

Bifogat

  • DSC01023.JPG
    DSC01023.JPG
    85.8 KB · Visningar: 71
  • DSC01024.JPG
    DSC01024.JPG
    109.1 KB · Visningar: 69
  • DSC01025.JPG
    DSC01025.JPG
    109 KB · Visningar: 74
  • DSC01026.JPG
    DSC01026.JPG
    130.1 KB · Visningar: 75
  • DSC01027.JPG
    DSC01027.JPG
    126.2 KB · Visningar: 91
  • DSC01028.JPG
    DSC01028.JPG
    125.3 KB · Visningar: 86
Tag bort kutsen (och ev. bakkåpan) och titta längst bak så hittar du blinkreläet.
Blinkreläet är det i mitten, placerat strax framför socklarna för glödlamporna till bakljusen.

Men mina bakljus är flyttade fårn orginal fästena pga undertailen.... :va

En bild till på dämparna!:D

Sen så håller jag på och gör om framskärmen lite oxå.... Bilder kommer nog imorgon på den! Den blir väldigt snygg den oxå måste jag säga! Hur går det för alla andra i garaget då?!:confused:
 

Bifogat

  • DSC01029.JPG
    DSC01029.JPG
    120.2 KB · Visningar: 67
Last edited:
Mina grejer ligger på Claessons och väntar på mig.Hämtar dom i veckan som kommer.Tror insugningstratten kostar runt en hundring.Fotar och lägger ut senare.

Är det dumt att korta dämparna......?
 
Du ska nog inte korta dina helt nya akra, inte nu iaf... Kör med dom minst en säsong för att se hur det ser ut och låter....:tummenupp :tummenupp Sen är det en smaksak.... Du får titta närmare på min sen! För du ska till lelle nästa år oxå?!:yoparty

Nu har jag gjort klart min framskärm....:D Vad tycks?!:tuttar
 

Bifogat

  • IMG_2282.JPG
    IMG_2282.JPG
    75.2 KB · Visningar: 66
  • IMG_2279.JPG
    IMG_2279.JPG
    106.4 KB · Visningar: 69
  • IMG_2281.JPG
    IMG_2281.JPG
    123.5 KB · Visningar: 59
  • IMG_2283.JPG
    IMG_2283.JPG
    60.3 KB · Visningar: 67
  • DSC01030.JPG
    DSC01030.JPG
    136.5 KB · Visningar: 70
  • DSC01031.JPG
    DSC01031.JPG
    129.8 KB · Visningar: 57
Sen så har jag lackat lite små saker.... Bland annat okhållarna fram och bak....

Allt på bild nummer två är numera lackat svart!:tungan
 

Bifogat

  • DSC01032.JPG
    DSC01032.JPG
    125.1 KB · Visningar: 84
  • IMG_2278.JPG
    IMG_2278.JPG
    104.3 KB · Visningar: 70
Är det dumt att korta dämparna......?

Förutom att du får en högre ljudnivå (vilket kan göra att du blir avhyst från en bankörning), så har jag för mig att längden på dämparna e avstämda me motorn på nå vis = sämre effekt.. De sista e bara hörsägen, har inte fått det bekräftat.


En bild till på dämparna!:D

Ser ju rätt coolt ut!:tummenupp

Nu har jag gjort klart min framskärm....:D Vad tycks?!:tuttar

Finns det nån funtion bakom det där, eller är det bara en utseendegimmick??:va
 
Last edited:
Om man gnäller på soppa förbrukningen på hoj ska man inte ha en! Köpr en moppe då istället! Leksaker kostar, ju större desto mera! That´s it!

Jag ställde en enkel fråga om hur bränsleförbrukningen är i praktiken för just denna hojen eftersom jag aldrig kört den, ihopp om att ni sp1 ägare kan slå hål på den myten om att den dricker extremt mycket. Jag har aldrig sagt att jag måste ha en hoj som dricker 0.2 l/milen vid stenhård körning utan ställde en enkel fråga. Kan ju vara kul att få seriösa svar istället för att köpa en moppe istället. Forum är väl ändå till för att få svar på frågor osv... eller?
 
Jag ställde en enkel fråga om hur bränsleförbrukningen är i praktiken för just denna hojen eftersom jag aldrig kört den, ihopp om att ni sp1 ägare kan slå hål på den myten om att den dricker extremt mycket. Jag har aldrig sagt att jag måste ha en hoj som dricker 0.2 l/milen vid stenhård körning utan ställde en enkel fråga. Kan ju vara kul att få seriösa svar istället för att köpa en moppe istället. Forum är väl ändå till för att få svar på frågor osv... eller?

Min Spetta drar ca 3 dl mer per mil än R1:an jag hade vid alla sorters körning men jag har aldrig fått den under 0,8 lit/mil även vid lugn landsvägskörning. Vid aktiv körning drar den duktigt över litern men det är det värt. Den har karaktär!!!:tummenupp
 
Förutom att du får en högre ljudnivå (vilket kan göra att du blir avhyst från en bankörning), så har jag för mig att längden på dämparna e avstämda me motorn på nå vis = sämre effekt.. De sista e bara hörsägen, har inte fått det bekräftat.



Ser ju rätt coolt ut!:tummenupp



Finns det nån funtion bakom det där, eller är det bara en utseendegimmick??:va

Tror inte att det gör nån skillnad men jag tycker det ser bättre ut, lite smidigare....:rolleyes:

Sen vill jag vara lite egen med min hoj oxå, vill inte göra som alla andra utan gå min egen väg! :yoparty

ATT: SLAKT
Det enda jag sa var att om man ska basera sitt hojköp efter hur mycket den drar per mil så kan man lika gärna skita i att köpa hoj över huvudtaget! för det är inte billigt att ha hoj, bensinen är den minsta kostnaden av allt!!!:pannkyss


Nån som vet ett BRA ställe där man kan lämna in hojen för mappning?! Måste justera in min PC3.... funderar på AVA (dom ska ha 1700:- för det mellan nov till feb) men vill ha fler alternativ.... hjälp mig nu grabbar!!!:confused:
 
Last edited:

Nån som vet ett BRA ställe där man kan lämna in hojen för mappning?! Måste justera in min PC3.... funderar på AVA (dom ska ha 1700:- för det mellan nov till feb) men vill ha fler alternativ.... hjälp mig nu grabbar!!!:confused:

1700:- för en mappning låter ju inte som nåt överpris..

Finns en snubbe här i byn, han ska 800 pix för o köra upp den i bänken, sen hade han timtaxa på lika mycke, plus moms...

Fast de som gjort sitt där har inte vart missnöjda efteråt!:tummenupp
 
Last edited:
kolla på rc-51.org där finns färdiga mappar för PC och 20-30 olika avgassystem. Inte alltid man behöver sätta den i en bänk.
 
har aldrig fått den under 0,8 lit/mil även vid lugn landsvägskörning. Vid aktiv körning drar den duktigt över litern

Antingen så skiljer de rejält hojar emellan eller så räknar folk hel fel:tummenupp

Min sp1 som hade Yoshi system, kn filter, pc3 osv tog 0,7-0,8 när man pressade tex vid 200 km/h motorvägstouring eller på bandagar.

I stan kunde den dock ta 1,2-1,3 så ni som får era hojar att dra 1,2 vid bankörning måste köra som ena jävla kärringar eller också är era hojar mappade helt åt skogen:va
 
kolla på rc-51.org där finns färdiga mappar för PC och 20-30 olika avgassystem. Inte alltid man behöver sätta den i en bänk.

Jo har man orginalgrejer kan det funka, men i mitt fall e de mixtrat en del me motor o luftburk o lite till.. Så ska mappa under vintern e de tänkt.
 
SNAKE Om man hämtar hem mappar från nätet som oftast är från RC51:or så är det absolut (oftast INTE) inte säkert att just din hoj kommer att gå bra, för i USA har man en annan blandning på besninen, annay klimat med mera, inte alls lika som i sverige! Har redan laddat in en sådan mapp men som sagt, den går inte bra på den! Man MÅSTE mappa om den efter klimat, soppa med mera här i sverige! Det är nog det enda sättet att få just din maskin att prestera maximalt! Har hittat en kille i uppsala trakten som kan mappa för en vettig peng så snart blir det nog en riktigt mappning av min kära spetta!

ICKO Vad har du gjort för nått med luftburken?! Mixtrat med motorn minsan, vad har du gjort då mån tro?!
 
Min Spetta drar ca 3 dl mer per mil än R1:an jag hade vid alla sorters körning men jag har aldrig fått den under 0,8 lit/mil även vid lugn landsvägskörning. Vid aktiv körning drar den duktigt över litern men det är det värt. Den har karaktär!!!:tummenupp

Tack för svaret:) Självklart är karaktär viktigare:tummenupp
Sedan låter den ju otroligt bra också.

Kanske tryckte på en öm punkt angående bränsleförbrukningen:rolleyes:
Har aldrig sagt att jag tänkt använda sp1:an till att försöka utmana solcellsdrivna elbilar jorden runt,utan undrade enbart om bike`s siffror var helt uppåt väggarna. Har alltid haft sporthoj och kommer förmodligen alltid att ha en hoj med bra kräm i och bryr mig således inte speciellt över bränsleförbrukningen.
Hade tänkt att ställa en fråga i Sv 1000 forumet angående dess halvbra fram och bakdämpare, men då får man väl svaret "sluta gnälla och börja tävla i moto gp då för fan!!" eller varför inte "köp dig en cadillac o åk runt med i kvarteret" Nej får nog hålla frågorna för mig själv i stället:D
 
Tack för svaret:) Självklart är karaktär viktigare:tummenupp
Sedan låter den ju otroligt bra också.

Kanske tryckte på en öm punkt angående bränsleförbrukningen:rolleyes:
Har aldrig sagt att jag tänkt använda sp1:an till att försöka utmana solcellsdrivna elbilar jorden runt,utan undrade enbart om bike`s siffror var helt uppåt väggarna. Har alltid haft sporthoj och kommer förmodligen alltid att ha en hoj med bra kräm i och bryr mig således inte speciellt över bränsleförbrukningen.
Hade tänkt att ställa en fråga i Sv 1000 forumet angående dess halvbra fram och bakdämpare, men då får man väl svaret "sluta gnälla och börja tävla i moto gp då för fan!!" eller varför inte "köp dig en cadillac o åk runt med i kvarteret" Nej får nog hålla frågorna för mig själv i stället:D


Tycker du ska köpa dig en SP1 och inte ens tänka på en Suzuki eller Aprilia, Det finns ingen snyggare hoj än en SP1!!!:yoparty :tummenupp

Angående körupplevelsen så tycker jag att den är kanon! Lite lagom trögstyrd, lite lagom av allt! Jag kan iaf inte utnyttja den till sina 100% så den duger helt klart åt mig!:D
 
Måndag den 29 denna månad så blir det till att få hojen justerad och bänkad efter allt man gjort.... ska bli SÅ kul!!:D :yoparty

Blev inte dyrt heller, hittade en liten firma inte långt hemifrån som kunde fixa ett BRA pris till mig!:tummenupp
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top