Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Å man kan väl köra fort med förstånd eller fort utan förstånd me men å köra sakta med förstånd är rätt segt enligt mig iaf..
Det kan inte vara så att han fortfarande bor hemma och då finns det försäkringar som alla får köra på.
Det är ju ganska svårt för FB att veta om man bara lånar den eller brukar den alltid...3222338Som d1ce nämner.
Den som brukar fordonet som sitt skall stå som ägare och därmed oxå försäkringstagare. Bor man hemma så får man låna pappas motorcykel men använder man den som sin egen ses det som skenförsäkring och man blir därför utan ersättning vid eventuell olycka.
edit: stavfle
Det är ju ganska svårt för FB att veta om man bara lånar den eller brukar den alltid...
Det är ju ganska svårt för FB att veta om man bara lånar den eller brukar den alltid...
Som d1ce nämner.
Den som brukar fordonet som sitt skall stå som ägare och därmed oxå försäkringstagare. Bor man hemma så får man låna pappas motorcykel men använder man den som sin egen ses det som skenförsäkring och man blir därför utan ersättning vid eventuell olycka.
edit: stavfle

Ja, visst går det, men du följer inte försäkringens stående avtal då och därmed kan du (om detta uppdagas) bli utan, nekad eller få reducerad ersättning.@Dice.
Nu hänger jag inte med riktigt. Hur ska Fb veta om jag tar ut pengar, betalar hojen men sätter fassan som ägare?![]()
Min pappa äger en motorcykel, men han kör aldrig på den. Däremot lånar jag den titt som tätt..![]()
@Dice.
Nu hänger jag inte med riktigt. Hur ska Fb veta om jag tar ut pengar, betalar hojen men sätter fassan som ägare?![]()
Jag ska ge dig ett verkligt fall:
Kille köper min polares R1á. Kille vurpar, försäkring på killes pappa. Försäkringsbolag ringer min polare..
-Vem var det som köpte hojen? Kille eller pappa?
-Öhh, killen....
Därmed fick killen inga pengar.
Jag vet, inte ett svar på din fråga, men det kan vara svårt att sopa igen alla spår efter sig, informera familjemedlemmar osv osv
![]()
När man hör sig för med mcförare i vår ålder verkar det vanligt att man dagligen brukar och kvaddar "någon annans" motorcykel. Men jag har sällan hört att någon hamnat i klammer med sitt bolag.
Men eftersom jag är brorduktig försäkrar jag mina själv, det är jättekul... Det är lika billigt som det är roligt![]()
inget någon av oss tänkte på när jag körde iväg på hojen, fungerar inte heller som med bil att det är den man övningskör med som är föraren utan det är bara om man åker på samma cykel av någon dum anledning......utan jag sa bara kvaddar jag, betalar jag, sagt och gjort, fick åka till banken och ta lån på 70k och handla den kvaddade hojen ! surt men en läropeng ! hojen är nu fullt reparerad med nya kåpor framgaffel framdäck osv, allt förutom lack! 
Jag gjorde dessvärre en sådan sak
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|