Thunderace-tråden!

Jag känner igen mig i erat snack om att den drar olja, jag han äga min hoj i ca 5 min innan jag stannadeoch köpte min första liter! (o inte faan fick jag dra av det på priset heller :näsblod)

Annars blev jag förvånad hur lätt den var att göra med, hade en RF900R innan och den kändes som att den vägde ett to mer än lilla Ässet!

även min Yamma R6 drar olja som satan, verkar vara nått som är vanligt på Yamahas maskiner?
 
Schysst med en thunderacetråd !!
Köpte min pärla i våras, 99:a med runt 2400 mil på mätaren.
Har inte märkt av någon oljeförbrukning öht, kör dock som en kärring, och tyvärr bara blivit ca 250 mil i sommar pga skitvädret. Längsta turen var dock ca 45 mil motorväg vilket ässet klarade galant ! 0.52 i soppaförbrukning trots snittfart en bra bit över lagligt :)

Hade en GPZ900R -88 innan.. och måste ju säga att skillnaden e som natt och dag.

Några grejjer jag skulle vilja ordna dock.

1. halvljus i båda lamporna, har för mig det går att klämma in en H4 i båda ?
2. irriterande "klickande/tickande" vid tomgång, exup-ventilen?
3. Justera in fjädringen, nån som vet vad som kan vara lämpligt för 115kg muskler ? Hittade en inställningsguide på internet, men den verkade mest vara anpassad för dvärgar.
4. cuts till passagerarsätet

Underbar hoj som sagt :) Avslutar med en liten bild på min
 

Bifogat

  • Library - 0444.jpg
    Library - 0444.jpg
    128.9 KB · Visningar: 334
Last edited:
Schysst med en thunderacetråd !!
Köpte min pärla i våras, 99:a med runt 2400 mil på mätaren.
Har inte märkt av någon oljeförbrukning öht, kör dock som en kärring, och tyvärr bara blivit ca 250 mil i sommar pga skitvädret. Längsta turen var dock ca 45 mil motorväg vilket ässet klarade galant ! 0.52 i soppaförbrukning trots snittfart en bra bit över lagligt :)

Hade en GPZ900R -88 innan.. och måste ju säga att skillnaden e som natt och dag.

Några grejjer jag skulle vilja ordna dock.

1. halvljus i båda lamporna, har för mig det går att klämma in en H4 i båda ?
2. irriterande "klickande/tickande" vid tomgång, exup-ventilen?
3. Justera in fjädringen, nån som vet vad som kan vara lämpligt för 115kg muskler ? Hittade en inställningsguide på internet, men den verkade mest vara anpassad för dvärgar.
4. cuts till passagerarsätet

Underbar hoj som sagt :) Avslutar med en liten bild på min

Jag har en cuts till Thunderace, dock inte i originallack. (Tycker du verkligen att den är snygg med cuts ?)
 
Jag har en cuts till Thunderace, dock inte i originallack. (Tycker du verkligen att den är snygg med cuts ?)

jo för fan, tycker hela bakdelen blir lite slankare, samt man får lite mer förvaringsutrymme. Brukar ha med mig en halvstor bag som jag skulle vilja kunna knöla ner.
 
Är det ngn som har tips på bakdämpare till en t-ace min läcker och är slut det blir vinter projekt
 
jag har för mig Hagon tillverkar passanade ersättningsdämpare av bra kvalite, kostar runt 4000:- skulle jag tro.
 

Några grejjer jag skulle vilja ordna dock.

1. halvljus i båda lamporna, har för mig det går att klämma in en H4 i båda ?
2. ...

Jag har precis kopplat in båda lamporna vid halvljus på min. Jag använde den lampan som satt där (har precis för mig att det satt H4 i båda, men jag kanske har fel?) och kopplade in en strömtjuv på kabeln till den andra lampan. Funkar finfint.

//Kokke
 
Jag har precis kopplat in båda lamporna vid halvljus på min. Jag använde den lampan som satt där (har precis för mig att det satt H4 i båda, men jag kanske har fel?) och kopplade in en strömtjuv på kabeln till den andra lampan. Funkar finfint.

//Kokke

sitter en H7 i som helljus lampa i den ena.
 
Hej

Kul med en Thunderace tråd, jag är inne på min andra thunderace, hade en 98:a mellan 98 och 01. Köpte sedan en nu i höstas igen, tycker det är en kanonmaskin om man ser vad man får till pengarna. Bra med effekt till en rimlig peng, dessutom någorlunda billig att försäkra. Än så länge, för att citera ett föregående inlägg :tungan

Här e en bild till på din hoj:D
 
Last edited:
Kul att se min hoj :D
Är det du som haft den eller en kompis ? Skulle vara kul med lite bakgrundsinfo om den, för den är väl inte buskörd :tungan

Va en kompis som ägde den. Min e den som står brevid:) Har för mej att han köpte den 04 eller 05. Han körde den bara ett par hundra mil under tiden han hade den. Men jag har för mej att den ska va borrad till 1040 och den gick grymt bra.
 
Va en kompis som ägde den. Min e den som står brevid:) Har för mej att han köpte den 04 eller 05. Han körde den bara ett par hundra mil under tiden han hade den. Men jag har för mej att den ska va borrad till 1040 och den gick grymt bra.

mmm snygga maskiner båda två! *dreggel ala Homer :p
 
Va en kompis som ägde den. Min e den som står brevid:) Har för mej att han köpte den 04 eller 05. Han körde den bara ett par hundra mil under tiden han hade den. Men jag har för mej att den ska va borrad till 1040 och den gick grymt bra.

Ja den är borrad till 1040cc och portad topp. Då var han förmodligen ägare innan den jag köpte hojjen av, han nämnde att det var någon som bara haft den något år och knappt kört något.

Japp den går riktigt bra, den var dessutom nerdrevad ett kugg fram tills nyligen så då var den ännu rappare :)

Någon som är intresserad av att köpa den förresten ?
 
Ja den är borrad till 1040cc och portad topp. Då var han förmodligen ägare innan den jag köpte hojjen av, han nämnde att det var någon som bara haft den något år och knappt kört något.

Japp den går riktigt bra, den var dessutom nerdrevad ett kugg fram tills nyligen så då var den ännu rappare :)

Någon som är intresserad av att köpa den förresten ?

Bytte du hela drivpaketet eller bara framdrevet? Har för mej att den va konventerad till 520 kedja:va
 
Bytte du hela drivpaketet eller bara framdrevet? Har för mej att den va konventerad till 520 kedja:va

Jag bytte hela drivpaketet, dels var framdrevet slitet och så var kedjan utdragen, så det blev ett nytt drivpaket från Addemoto. Även det i 520, jag kollade iofs inte om den gamla var 520 men det har du förmodligen bättre koll på :)
 
Kul att se min hoj :D
Är det du som haft den eller en kompis ? Skulle vara kul med lite bakgrundsinfo om den, för den är väl inte buskörd :tungan


Jag har ägt den silvergråa 00-04
Motorn är trimmad 2002 vid ca 2000mil.
Lack gjord 2003.

Den är jättelugnt körd :rolleyes:

När jag sålde 2004 hade den gått 3800 mil.
 
Last edited:
MMMM......ThunderAce :drool

Klockrent med denna tråd! Hej alla lyckliga!
Min Donna är en -00:a och har i skrivande stund gått 2300 mil...har haft henne sen strax under 1000. Peppar peppar så har jag inte haft något strul alls med henne.....verkar juh som det kommer det där med olja och så med tiden.....och ärligt talat så har jag inga planer på att göra mig av med henne...har tänkt på det i 1 år nu men klarar det inte...
Här kommer nån bild.

Tomas Knutstorp resized.JPG knutstorp resized.JPG
 
Jag har ägt den silvergråa 00-04
Motorn är trimmad 2002 vid ca 2000mil.
Lack gjord 2003.

Den är jättelugnt körd :rolleyes:

När jag sålde 2004 hade den gått 3800 mil.

Ok, så det var du som trimmade den, jag fick med kvittot så jag såg vad kalaset kostade :tungan

Har du mer info om hojjen ? Är det du som vurpat med den ? Jag kan se att den har varit lagd på ena sidan och en del kåpor lagade.

Du har möjligen inte några originaldelar kvar till den ?
 
Ok, så det var du som trimmade den, jag fick med kvittot så jag såg vad kalaset kostade :tungan

Har du mer info om hojjen ? Är det du som vurpat med den ? Jag kan se att den har varit lagd på ena sidan och en del kåpor lagade.

Du har möjligen inte några originaldelar kvar till den ?


Vet inte vilka delar du saknar, men hojen var komplett när jag sålde den.
Det enda som var utbytt var orginalblåset, blinkers och kåpglas.
Orginalprylar fick nya ägaren med sig.
Det är orginalkåporna som är lackade, men toppkåpan och vänter bakkåpa är bytt efter marksyning på Gotland Ring 2004.

Jag har delar men inte från denna hoj och det är en tank, höger bakkåpa och backspeglar om det är någon som behöver.
 
Jag har precis kopplat in båda lamporna vid halvljus på min. Jag använde den lampan som satt där (har precis för mig att det satt H4 i båda, men jag kanske har fel?) och kopplade in en strömtjuv på kabeln till den andra lampan. Funkar finfint.

//Kokke

Problemet med detta är ju dock att strålkastarglaset för hellljuslampan inte har "halvljusreflektorer". Du kommer därför aldrig igenom bilprovningen med två H4:a lampor. Följdaktligen så kommer du också att tokblända alla mötande trafikanter så fort det börjar skymma. Så vad du än gör så ta inte av dig solbrillorna när det börjar bli mörkt för du kommer att få många irriterade helljus rakt i synen....

Men nog fasen lyser det bättre alltid! :tummenupp

G-man
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top