Olja Ktm 660 -06

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Ska byta olja och filter imorrn i hojen.
Dem rekomenderar ju motorex i manualen, dock så hade lelles ingen olja alls hemma? (tycker mer det va dålig service då dem knappast hade slut på all 4-takts olja) iaf så tänkte jag köpa på shell men någon som har någon där att rekomendera?
//Patrik :tummenupp

Jag köper deras finaste/dyraste för 179:-
Inge dålig erfarenhet av den !

Kör på castrol gps, funkar bra, fast den lär dem inte ha på shell.

Kom ihåg att du ska ha en mc-olja och inte bilolja.

Biltemas Racingolja funkar klockers och den kostar inte skjortan heller. Du kan byta två gånger minst till samma pris som en av dom andra.

Efter du läst denna tråd och denna tråd i Teknik- och Mekhörnan så kan du allt om oljor och kommer inte att låta dig luras igen.

Skall tillägga att jag körde med Biltemas olja i min 625'a under nästan två års tid och jag sparde pengar.

.

Biltemas Racingolja funkar klockers och den kostar inte skjortan heller. Du kan byta två gånger minst till samma pris som en av dom andra.

Efter du läst denna tråd och denna tråd i Teknik- och Mekhörnan så kan du allt om oljor och kommer inte att låta dig luras igen.

Skall tillägga att jag körde med Biltemas olja i min 625'a under nästan två års tid och jag sparde pengar.

.

OK där ser man! tack för svaren!
Vad kör du för olja i 525:an då?
=)

OK där ser man! tack för svaren!
Vad kör du för olja i 525:an då?
=)
Nu får vi i teamet hjälp av OK/Q8 så självklart kör jag på deras olja nu. Du kan för övrigt få tag i samma olja på 20L-dunk skitbilligt också. Vet att Gnutten har något bra ställe där han betalar typ 900/dunk så.... Ännu billigare än Biltema.

.

Nu får vi i teamet hjälp av OK/Q8 så självklart kör jag på deras olja nu. Du kan för övrigt få tag i samma olja på 20L-dunk skitbilligt också. Vet att Gnutten har något bra ställe där han betalar typ 900/dunk så.... Ännu billigare än Biltema.

.

Där ser man =) vilken ok/q8 olja rekomenderar du då? :D
Ev, så orkar jag inte gå in på biltema.

Edit:
Jag måste dit iaf kom jag på.
Så det blir nog att köpa biltema oljan.

Last edited:
Vi kör med Q8 SBK Racing 15w/50 och senast jag hörde så får du tag i en 20L-dunk hos Södertörns Petrolium i Södertälje för 900:-. Tel. 08-55034010

.

Är ju riktigt billigt.
Dock så vet jag inte om jag ens kommer förbruka så mycket =)
Och jag ska ju ändå till biltema idag och handla andra saker så jag köper nog deras olja. Om inte du tycker att jag ska köpa 2l på ok/q8 iställlet, känns som att dem borde fungera lika bra båda två.

Är ju riktigt billigt.
Och jag ska ju ändå till biltema idag och handla andra saker så jag köper nog deras olja. Om inte du tycker att jag ska köpa 2l på ok/q8 iställlet, känns som att dem borde fungera lika bra båda två.

Va ja har hört ska biltemas olja va riktigt dålig, men men..:näsblod

Är ju riktigt billigt.
Det priset får du bara om du köper på 20L-dunk och hos grossist. På en mack, om man nu hittar den där - har aldrig försökt, så lär den kosta som alla andra dyra racingoljor gissar jag.

Va ja har hört ska biltemas olja va riktigt dålig, men men..:näsblod
Återigen, läs denna tråd och denna tråd, bilda dig din egen uppfattning och återkom sen gärna med fakta. 'Har hört......' hmmmm..... :rolleyes:

.

Last edited:
Blir nog biltemas olja, kan ju vara värt att prova iaf! va ju inte dyr!
och som sagt läser man trådarna som dr.bike gjort så ändrar man lite uppfattning

Last edited:
Är ju riktigt billigt.

Japp det var i Södertälje som jag köpte min 20l dunk av just de som Spider nämde. Om du inte förbrukar så kommer garanterat kompisar köpa olja av dig!!

45:-/litern så är det inte ens värt att köpa biltemas bästa olja då!

Blir nog biltemas olja, kan ju vara värt att prova iaf! va ju inte dyr!
och som sagt läser man trådarna som dr.bike gjort så ändrar man lite uppfattning

Jag kör med det i bilarna (biloljan dårå :) ) - 5W50 - och det är kalas! Man kan kosta på sig ett byte lite oftare och därmed minska risken för taskig smörjning pga nedbrutna molekylkedjor.

I KTM:en kör jag dock bara Motuls rejsolja. Den lirar bättre med kopplingen och är av högsta kvalitet (vore dumt att trimma en hoj för tiotusentals pengar och sedan snåla in på service och omvårdnad). Men hade jag kört helt standard motor, så hade det blivit billigare olja även där...

ok! det blir nog att beställa en 20L dunk, dock så köper jag biltemas olja idag och kör på resten av säsongen och byter olja i vår igen till den ok/q8 oljan isåfall. annars måste jag ju vänta på dunken etc.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back