Besiktningsdags-tråden

DiZi

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 '08
Hej, tänkte starta en officiell tråd för frågor inför besiktningen. Har sett flera har frågor men har inte hittat någon sådan tråd... Nu lär jag säkert få flera svar som länkar till trådar som handlar om just detta. Isf kan vi väl försöka hjälpas åt att samla de där? :tummenupp

En sak som jag är mest orolig för nu är mina bakblinkers. Det finns, vad jag hört, ett minimiavstånd på 18 eller om det var 22cm (rätta mig gärna!) vilket jag i dagsläget inte uppfyller, men finns chansen att man kommer undan men detta om allt annat är grönt?

Såhär ser det förövrigt ut!

http://www.bikepics.com/pictures/1031155/

(Här skall självklart miniskylten bort och en söt liten reflex sättas dit :) )

MVH Daniel

Last edited:
Tänkte också sätta på nya blinkers på hojen så det var kanon att man fick reda på avståndet innan man börjar fiffla med det! Tack för den!

En bra mall är VV orig regskylt till mc mäter väl ca 19cm, nja om du har 14cm nu så bredda med 2cm på båda sidorna så har du ju 18cm.

Jo precis, får väl försöka bredda på något sätt - Men det blir ju så mycket FULARE och de syns tillräckligt mycket allaredan :huvet

Jo precis, får väl försöka bredda på något sätt - Men det blir ju så mycket FULARE och de syns tillräckligt mycket allaredan :huvet

Ja du allt har sitt pris åka lagligt eller ta dessa sköna hundralapparna och ge dem till staten istället för på bira alt bensin! I mitt fall så är valet enkelt, det är bara de bakomvarande som ser blinkersna samt först när du stiger av hojen så jag lägger hellre bötebeloppet på annat och flyttar ut dem lite.

Du har en poäng i vad du säger men jag tycker fortfarande att det är surt, men det blir väl till att åtgärda det :) Lag på röd reflex bak också va?

Behöver inte bli fult :)

Besiktigade såhär:
DSC00304.jpg

(Fast jag har andra blinkers men placeringen är exakt densamma - dessa blinkers ovan är både fula och ej godkända...)

Han tittade och kommenterade inte placeringen.

Skylten är 18 cm, så på var sida om skylten är godkänt.

:hej

Du har en poäng i vad du säger men jag tycker fortfarande att det är surt, men det blir väl till att åtgärda det :) Lag på röd reflex bak också va?

Japp det är de! Alt sätter du reflexen som Putteliten har på bilden dvs på svingen men jag skulle sätta en på andra sidan också så det blir centerat så kan de inte klaga på nåt!

Last edited:
Japp det är de! Alt sätter du reflexen som Putteliten har på bilden dvs på svingen men jag skulle sätta en på andra sidan också så det blir centerat så kan de inte klaga på nåt!

Då ska jag nog också sätta min på svingen, tack för tipset Putteliten! Riktigt nice där faktiskt. Ska bara lösa breddandet av mina blinkers först... gah!

Jag har faktiskt en besiktningsfrågor :tummenupp

Går ens motorcykel igenom om man har tonade bak- och blinkersglas där man ser att det lyser rött och blinkar gult? (alltså att man exempelvis tonat själv eller köpt tonade glas)

Beror väl på gubbe, men min gick iaf igenom med tonade blinkers fram.

Okej alltså beror det helt på? hmmf då blir det knepigt :gnissla Vet att det finns en del bilar med tonade glas original så det kanske har att göra med hur mycket det syns? :va Hehe nu vet jag inte längre om jag vågar tona min Kawasakis glas :gnissla

Okej alltså beror det helt på? hmmf då blir det knepigt :gnissla Vet att det finns en del bilar med tonade glas original så det kanske har att göra med hur mycket det syns? :va Hehe nu vet jag inte längre om jag vågar tona min Kawasakis glas :gnissla

Jag känner inte till några blinkersglas som är E-märkta & tonad men kanske någon kan motbevisa mig!

Då ska jag nog också sätta min på svingen, tack för tipset Putteliten! Riktigt nice där faktiskt. Ska bara lösa breddandet av mina blinkers först... gah!

:tummenupp

Tackar.

Och man ska ju hjälpa sina mc-bröder :)

Se bara till att det är bra reflexer, och som någon sa, igentligen så ska man ha 2 så att de blir symetriskt, men lite beroende på vem som besiktigar hur viktigt just den detaljen är.

Det lustiga är att jag blev stoppad av polisen dagen efter besikningen och de gillade allt utom skyltplaceringen.
Sa att den syntes dåligt! :va :rolleyes:
Jag har skyltbelysning då mitt mål att att få så lite böter som möjligt varje gång jag blir stoppad... :D

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard