Möjligheter för träning i Skåne med omnejd?

dkcp

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nej
Funderar på att skaffa en banhoj efter 3 års uppehåll från hojåkandet. Tröttnade helt enkelt på att köra i trafik och insåg att bana var det enda som är roligt. Var student på den tiden så någon banhoj med alla tillbehör som krävs fanns det inte utrymme för i budgeten. Förutsättningarna har dock förändrats och nu är jag lite sugen.

Min tanke är att skaffa mig en RS 250, skaffa licens och bara köra lite träningar. Tävla har jag inte tid med. Jag har dock dålig koll på hur det är med bantider här nere och vem som anordnar. Hyllinge MS ligger ju hyggligt nära Malmö men hittade ingen direkt information om träningstider på deras hemsida. Vem mer anordnar körningar här nere? Både klubbar och kommersiella alternativ är intressanta.

tack för din hjälp.

Som jag har förstått det körs det knappt några RR-träningar på Knutstorp.

Jo, det vet jag. Men det verkar inte finnas så många rena RR-träningar som på andra banor (Åsen, Sviestad etc som har en dag i veckan).
Aha..missförstånd från min sida... sorry.
Svårt att få tider då det är mycket uppbokat av bilar och sedan är den dyr att hyra är väl annledningen bla.

Last edited:
Tack för tipsen. Det suger att bo i ett motorfientligt land då möjligheterna för att köra bana verkar vara relativt små.

Tack för tipsen. Det suger att bo i ett motorfientligt land då möjligheterna för att köra bana verkar vara relativt små.
Nja, nu är du lite negativ. Sydskånes emse (se länk ovan) arrangerar massor av körningar varje år på Sturup, Knutstorp och Anderstorp. Tyvärr för dig är medlemsantalet begränsat till 300 medlemmar och det är lång kö för medlemsskap. Men vill man köra så brukar det lösa sig.

Sen bör du vara inställd på att röra dig lite om du vill köra mycket. Falkenberg ligger också inom räckhåll och där är det kvällskörning nästan varje onsdag udner sommarhalvåret.

Edit: glömde nämna att Hyllinge MS brukar ha fem kvällskörningar per år också.

"Tyvärr för dig är medlemsantalet begränsat till 300 medlemmar"

How come?

"Tyvärr för dig är medlemsantalet begränsat till 300 medlemmar"

How come?
Antalet platser på varje körning är begränsat och ju fler man är desto svårare blir det att komma med. Blir det för många medlemmar så blir det mindre köra för varje medlem. En kvalitetsfråga, helt enkelt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...