Om Ålandsläger och lediga datum...

Vi, (issi, Mindraper och Frefeh) åker med Eckerölinjen:

Grisslehamn --> Eckerö fredag 12:e kl 15:00
Eckerö --> Grisslehamn söndag 14:e kl 18:30

Resan kostar 420 kr, 3 pers ToR med bil + släp

Som vanligt blir det Öl+Jäger på vägen dit och Buffé på vägen hem :tummenupp

/issi

Jag hänger på med sammma båtar som er! Alltid trevligt att avsluta med Buffé när man sitter trött och sliten på vägen hem!

Hmmm... om man skulle med ändå som Lasse envist tycker?
Någon som behöver plats i en bil fr. sthlm?
Vad ligger boende & bankostnad på nu för tiden?

Klart du ska med! En femhundring har vi lagt och kommer du med är det sedan femhundra pengar kvar som vi alla får dela på för att det ska gå jämnt upp (det tar vi på plats med cash).

Klart du ska med, vi behöver en "do or die" pilot på banan och en öldrckare i bastun :) Du kvalificerar dig till båda:tummenupp

Jag håller på att bearbeta en arbetskompis också så förhoppningsvis blir det en till.

Klart du ska med, vi behöver en "do or die" pilot på banan och en öldrckare i bastun :) Du kvalificerar dig till båda:tummenupp

Jag håller på att bearbeta en arbetskompis också så förhoppningsvis blir det en till.

Va,sa du mitt namn?:D
Kan tyvärr inte hänga på,tränar för fullt inför GGN,så motarden får vila just nu!
Hoppas ni får det kul och att vädrets makter står på er sida...:tummenupp

Did and died är det väl? :D
Om jag får med någon i bilen ska jag seriöst överväga att åka. Annars går det fet bort pga sunkig ekonomi.

När man bokar Eckerölinjen för bil med släp, ska man välja Storlek 2 på fordonet då? Jag antar att det är max 10 meter som gäller för bil med släp. Det blir jäkligt dyrt om fordonet är över 2,4 meter högt i alla fall... :3freak

Did and died är det väl? :D
Om jag får med någon i bilen ska jag seriöst överväga att åka. Annars går det fet bort pga sunkig ekonomi.

Var bor han nånstans? Vi kanske kunde plocka upp dig, åker med färjan 20.00 från Grisslehamn och vi kör E4:an upp. Vet inte riktigt hur vi åker men tar vi släp får det ju plats en hoj till och råkar vi hitta en skåpbil så är ju det lätt löst... Annars kanske vi kunde ta vår bil med släp till dig och du kanske har en skåpbil så delar vi på resa till och från Grisslehamn och färjan. Eller nåt. Nu blev det rörigt kändes det som.

Last edited:

Var bor han nånstans? Vi kanske kunde plocka upp dig, åker med färjan 20.00 från Grisslehamn och vi kör E4:an upp. Vet inte riktigt hur vi åker men tar vi släp får det ju plats en hoj till och råkar vi hitta en skåpbil så är ju det lätt löst... Annars kanske vi kunde ta vår bil med släp till dig och du kanske har en skåpbil så delar vi på resa till och från Grisslehamn och färjan. Eller nåt. Nu blev det rörigt kändes det som.

Ja jag bor i huvudstaden så nog är det på vägen alltid. Men när du säger "vi" så låter ni som minst 2. O jag har bara plats för 2 hojar o åker inte utan min bil.
Är du själv går det utmärkt att dela dock :)

Ja jag bor i huvudstaden så nog är det på vägen alltid. Men när du säger "vi" så låter ni som minst 2. O jag har bara plats för 2 hojar o åker inte utan min bil.
Är du själv går det utmärkt att dela dock :)

Vi är två men bara en hoj. Så råkar du ha tre platser fram i bilen så är det lugnt..!

Vi är två men bara en hoj. Så råkar du ha tre platser fram i bilen så är det lugnt..!

En kollega till mig har uttryckt en viss önskan om att börja köra, så innan jag vet säkert om jag lyckats locka med honom eller inte så vill jag inte lova bort den 3:e sittplatsen. Men vi kan ju bestämma i början på nästa vecka, för 3 platser har jag ju :tummenupp

En kollega till mig har uttryckt en viss önskan om att börja köra, så innan jag vet säkert om jag lyckats locka med honom eller inte så vill jag inte lova bort den 3:e sittplatsen. Men vi kan ju bestämma i början på nästa vecka, för 3 platser har jag ju :tummenupp

Låter bra det. Du får säga åt en att bestämma sig kvickt för vi måste boka färja strax... :)

Jag kom just på att både Simon och jag är lediga på fredag så vi kan ju ta båten klockan 15.00 med alla andra också utan problem. :tummenupp

Låter bra det. Du får säga åt en att bestämma sig kvickt för vi måste boka färja strax... :)

Jag kom just på att både Simon och jag är lediga på fredag så vi kan ju ta båten klockan 15.00 med alla andra också utan problem. :tummenupp

Plats på färgan kan väl inte vara några problem så här års?
Jag jobbar max till kl. 14, men kan styra det lite som jag vill oftast. Så 1500 funkar för mig om det nu skulle bli så

Alldeles på tok för lite idioter anmälda så jag får väl ta mitt ansvar och rikta upp skiten!!! Jag hänger me. :yoparty :yoparty :yoparty :huvet :huvet

1. BET - Tom Johans (TomK) 073-0351738
2. BET - Lasse
3. BET - Fredrik Fehler (frefeh)
4. BET - Nicklas Lundberg (Ghost)
6. BET - Linus Bankler (mindraper)
7. BET - Jessica Steen (Issi)
8. BET - Martin Engström (M:et)
16. BET - Svenne Claesson (SvenneC)
17. BET - Fredrik Nilsson (Lucky9)
18. BET - Håkan Schang (schang)
24. BET - Peter Eriksson (-PLM-)
30. Magnus Lindström (fullcave) Ev eget boende
31. Magnus jonsson (Stor mange) ev eget boende
32. BET - Gustaf Hagel (imaster)
33. BET - Simon Forss (ej medlem)
34. BET - Tom Wahlberg (-TLM-)
35. BET - Magnus Bjurman (mb)
36. BET - Peter Mellberg
37. BET - Max Jarl
38. Mikey 282 - Degar på plats om det lirar för dig tom?:)

När man bokar Eckerölinjen för bil med släp, ska man välja Storlek 2 på fordonet då? Jag antar att det är max 10 meter som gäller för bil med släp. Det blir jäkligt dyrt om fordonet är över 2,4 meter högt i alla fall... :3freak

Jag tror att bil med släp brukar landa i Eckerölinjens "Storlek 2".

Nu har jag inte bil med släp och skrek mig hes när jag fick höra att min Cheva skulle kosta 1000 spänn per riktning eftersom den är bredare än 190cm och klassas som storlek 3. Viking Line har andra storleksregler som gjorde att vi sparade rejält med stålar. (Totalt 385 spänn för två pers och en bred skåpbil)

/S.

Plats på färgan kan väl inte vara några problem så här års?
Jag jobbar max till kl. 14, men kan styra det lite som jag vill oftast. Så 1500 funkar för mig om det nu skulle bli så

Ta sig hem på söndag kväll börjar bli svårt. Fullt på en del båtar. Eckerö linjen har platser kvar, vet dock ej hur många.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon