Ingen som vill köpa en VOR?

TheXaZ

Adrenaline Junkie
Gick med
4 Nov 2006
Hoj
Vertemati Off Road 530 -02
Som sagt, de verkar omöjligt att sälja en sån här maskin idag? Jag annonserade ut hojen i våras på blocket i 3 månader och fick två svar med ganska så värdelösa bytesförslag.. Jag ger snart upp.

** HW den elaka moderatorn tog bort en länk här för att göra inlägget till en fråga istället för en annons.**

Är det någon som vet varför? Jag misstänker själv att det är pga de udda märket samt den dåliga tillgången av reservdelar.. Hojen är ju precis påkostad 10k och jag är tom beredd att gå ner lite i pris.. Ge mig ett bud vetja, jag har iaf ledsnat på att åka offrad. Jag ska slita asfalt till våren på en motard.. :)

Last edited by a moderator:
Livet suger. Detta är dessutom ett övertramp när det gäller innehåll. Det finns en annonsavdelning som är till för... ja just det, annonser!!

/HW

Har hört att vor har gått i konkurs så det finns inga reservdelar alls. Känns kanske lite riskabelt då?

Har du inte fått den såld ligger du för högt i pris. Enkelt va? Eller så har du bara annonserat på fel ställe. Testa EnduroMX istället, där kollar alla som är ute efter en cross... Och skriv inte "om du vill vara värst" eller sånt i annonsen, då skrämmer du bara bort folk. Skriv enkelt och utförligt hur länge du har haft den, hur länge den har gått och när den servades samt kort om vilka fel som finns på den. Extrautrustningen kan du endast få ut i pengar om du plockar av och säljer för sig, sitter de på hojen ingår de i priset, de kommer garanterat inte höja priset nånting.

VOR fabriken ligger nere sedan en längre tid tillbaks vad jag vet, går det ens å få tag i alla delar till dem? En hel del folk som letar delar till dem mer eller mindre desperat på div. forum.

Jag kör italienskt uddamärke själv men jag skulle inte köpa en begagnad VOR just pga reservdelsproblematiken.

VOR fabriken ligger nere sedan en längre tid tillbaks vad jag vet, går det ens å få tag i alla delar till dem? En hel del folk som letar delar till dem mer eller mindre desperat på div. forum.

Jag kör italienskt uddamärke själv men jag skulle inte köpa en begagnad VOR just pga reservdelsproblematiken.

Är inte VOR och Vertemati nästan samma sak? Frågar för jag vet inte, men har hört av Jimmy att så var fallet.

Här fick man ju en hel del vettiga svar alltså.. Hm, att hänga på ett motardkit på hojen är ju en lösning. De stämmer mycket väl att VOR fabriken har kånkat för längesedan.. Vi fick iaf tag på nya packningar, kolv m.m till min tack vare Marco på Berna racing.. Kolvrackarn gick på 3600:- :P Men vad händer nästa gång när skiten ger sig? Tack till alla för svaren iaf. Och sorry till HW, jag är skapligt ny här och har inte hunnit memorera alla reglerna.. :)

va faen.. tillräckligt billig köper ju vem som helst..
viken motor som helst går väl o trycka dit med vissa medel.
sen allt annat kan man byta ut..
jag bjuder 5 papp rakt av :rolleyes:

va faen.. tillräckligt billig köper ju vem som helst..
viken motor som helst går väl o trycka dit med vissa medel.
sen allt annat kan man byta ut..
jag bjuder 5 papp rakt av :rolleyes:

Jaa de har du mycket rätt i.. Man kanske kan komma över en LC4 för vettiga pengar och stoppa i ramen.. Allt annat på hojen är ju bara öhlins, brembo m.fl.. De går ju att få tag på nya prylar..

Haha, 5k var bjudet.. Någon som bjuder över?

6k :rolleyes

EDIT: + en burk Fluff(:tummenupp) och en halvuppäten djungelvrål påse, ca 60% kvar...

Deal?

Är inte VOR och Vertemati nästan samma sak? Frågar för jag vet inte, men har hört av Jimmy att så var fallet.

Bröderna Vertemati var med å startade VOR och konstruerade hojarna i början, därav namnet Vertemati Off Road.

De gick sedemera skilda vägar och bröderna började bygga under eget namn, de första Vertemati hojarna (492:an) var väldigt lika motsvarande VOR hojar och en hel del delar skall vara samma (motor, chassie, plast etc ser snarlika ut). Aldrig sett en sådan IRL å vet inte om det finns någon i Sverige ens så ta det inte som en absolut sanning men det e vad jag luskat mig till.

Den nyare generationen Vertematihojar (501, 570, 600, 629, 450) som kom 2000/2001 nångång är en helt ny hoj med väldigt få delar gemensamma med VOR (även om oljefilter, tändning, fugge etc. ska vara samma) och helt egen uppbyggnad. Det e dessa hojar som sålts i bl.a. Sverige i lite fler ex. iaf.

Frågan e om det blir någon ny egen modell ifrån Vertemati då de är rätt tungt inblandade i den nya Benellihojen.

Fabriken (nåja verkstan då ;)) kör dock några knop och det går å få tag i delar etc. ifrån dem.

Finns en mer komplett historia på deras hemsida ifall nån har trist:
http://www.vertemati.it

Vet en här i Ske-å som "nyss" fick sålt sin Vor 503 sm, han hade lagt ut mycket pengar på motorrenovering (över 10 lax) och han sålde skiten för 28 kr (Kanske mindre om köparen prutade vet jag ej). Så till rätt pris går allt sälja.:tummenupp

Lycka till!:)

Kör med den tills den dör helt annars, bör vara hyffsat lätt å få i en husabergmotor i den ramen sen ... den motorn som fanns tom -00 (?) skulle jag gissa passar enklast.

Vet en här i Ske-å som "nyss" fick sålt sin Vor 503 sm, han hade lagt ut mycket pengar på motorrenovering (över 10 lax) och han sålde skiten för 28 kr (Kanske mindre om köparen prutade vet jag ej). Så till rätt pris går allt sälja.:tummenupp

Lycka till!:)

28 kr låter dyyyyyrt :D

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back