Pacman
Gudomlig sporthojare
Ramlagerproblem (2-takt)
Om jag säger vad det gäller för fordon blir jag väl bannad
rolleyes
, men det handlar om en liten tvåhjuling som jag har och åker till jobbet med. Hoppas att det är OK att jag ställer frågan här ändå, jag behöver all hjälp jag kan få. Fordonet skulle få en ny vevaxel, och jag höll på att mycket försiktigt knacka vevaxel och ramlager på plats i ena blockhalvan med hammare och en träbit.
Ramlagret är nu halvvägs på plats i blocket men med detta försiktiga knackande kommer jag ingenstans längre och lagret kommer varken fram eller tillbaks. Jag har redan provat med varmluftspistol på blocket utan framgång och nu skulle jag behöva lite tips på knep man kan ta till för att få lagret på plats.
Förtydligande: Jag skulle förmodligen kunna ta i hårdare och få dit lagret, men riskerar väl då att sabba balansen i vevaxeln.
Om jag säger vad det gäller för fordon blir jag väl bannad
Ramlagret är nu halvvägs på plats i blocket men med detta försiktiga knackande kommer jag ingenstans längre och lagret kommer varken fram eller tillbaks. Jag har redan provat med varmluftspistol på blocket utan framgång och nu skulle jag behöva lite tips på knep man kan ta till för att få lagret på plats.
Förtydligande: Jag skulle förmodligen kunna ta i hårdare och få dit lagret, men riskerar väl då att sabba balansen i vevaxeln.
Last edited: