R6 Vs Daytona 600

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Haloj!

Har blivit mer och mer sugen på att sälja min r6 -01 (1700mil) (har en kompis som vill köpa hojjen) och köpa en triumph daytona 600 -04, Har hittat en med 900mil på mätaren, Men har aldrig kört en sådan.

Så, kommer jag att sakna r6:an smidighet/kraft eller räcker daytonan upp till
r6:an? hur är kvaliten på daytonan? :va (cykeln finns ca 25mil härifrån så det är ju inte bara att "åka iväg o provköra")

Försäkringen var billigare på triumphen men i det stora hela är inte det som avgör de här.

Vad tror ni? bu eller bä?

Då anser jag att min hoj går tre gånger fortare o bromsar 100ggr bättre utan de tunga skivorna som sitter på framhjulet..
Så då e de så... sen borra jag hål i chassiet för o få ännu mera effekt i motorn.
:va
Enligt mig...

Nu är du bara konstig. :tungan

Jag VET att den är tre år nyare eftersom det är en -04:a och R6:an en -01:a. Jag tycker Daytonan är snyggare än R6:an och jag tycker chassit är bättre än R6 av 2001 års modell.

Nu är du bara konstig. :tungan

Jag VET att den är tre år nyare eftersom det är en -04:a och R6:an en -01:a. Jag tycker Daytonan är snyggare än R6:an och jag tycker chassit är bättre än R6 av 2001 års modell.

Jaa... o jag tycker att min hoj går bättre me lite mindre vikter på framhjulet o lite hål i chassiet :D

Ärligt talat , det bästa du kan göra e ju o ta o testa en daytona 600

R6an har du ju redan så du kan jämföra själv

i alla fall när jag hade min r1a så testa jag polarens daytona 600

daytonan va som ett bojsänke jämfört med r1an

polaren tycker till o med att hans er6a som han har nu e bättre på allt än daytonan, förutom axxet o toppfarten

Ärligt talat , det bästa du kan göra e ju o ta o testa en daytona 600

R6an har du ju redan så du kan jämföra själv

i alla fall när jag hade min r1a så testa jag polarens daytona 600

daytonan va som ett bojsänke jämfört med r1an

polaren tycker till o med att hans er6a som han har nu e bättre på allt än daytonan, förutom axxet o toppfarten

självklart är det så, men den jag hade tänkt mig är ju 25mil härifrån så man kan inte bara "åka o prova" men får leta efter någon man kan testa som är i närheten,

men hur är kvaliten på triumph?

Nån som hade nå mer tipps på triumphen??

Har ägt både R6- 02 och Daytona 600 -04 så jag kan kanske ge dig nått att gå på. Upplevde Daytonan som en riktig toppenhoj så länge man inte har som mål att vinna superhypermegasport 600 med den. Daytonan går inte på nått sätt dåligt på bana men R6an är lite mer race och bedydligt piggare. På gata är Daytonan toppen annars!

Ett minus hos Triumphen är växellådan som är katastrofal! Tror dom fixade det till 650 modellen om jag inte minns fel? Kvaliteten kan man inte klaga på annars de håller minst lika bra som en japps om inte bättre.

Mvh /Patrik

Har ägt daytona 600 04:A , o var inte alls imponerad som nappe skriver.
har ju dock ej provat r6,men har svårt o se att den skulle vara tristare o köra än daytonan.
Det enda som talar för daytonan är det kosmetiska,,den är jävligt snygg.

men snabb är den inte,varken rakt fram eller i svängarna,,kräver relativt mycket jobb i svängarna,men ligger stadigt i spår

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard