Motorcykel med tak?

Fluxor

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Ingen
Hej jag går i 3an på gymnasiet och ska börja arbeta med projektarbete som sträcker sig över hela läsåret. Vi har funderat på några ideér, då en idé var att bygga en motorcyckel med tak. Det finns ju redan en BMW c1, men den är mer en vespa, och är dessutom ful och löjlig.
Så man kan kalla detta som en slags marknadsundersökning. Är det någon som skulle tänka sig att ha en motorcykel med tak, perfekt då det regnar och för behagliga längre resor.
Jag förstår att vissa tycker detta är en aburb idé då man inte skulle kunna känna vinden i ansiktet och ha solen i ryggen ( kan man säkert ha kvar med rätt design)
Så säg vad ni tycker, ska vi fortsätta att utveckla denna idé eller är vi helt ute och cyklar, frågar vi er som vet.

En motorcykel med tak är nog endast av intresse för praktiska människor och då är faktiskt inte en vespa så dumt. En "sporthoj" (:hihi ) med tak skulle nog ha en ganska begränsad beundrarskara.

Eftersom de flesta knuttar antagligen inte ser sin motorcykel som ett nyttofordon så är praktiska detaljer, som tak, tämligen oönskat. Kan du däremot få den att låta mer, se snabbare ut genom flashiga dekaler eller tillverka osynliga blinkers så är du på rätt väg.

Lycka till! :tummenupp

Btw, BMW-åkare brukar gilla värmehandtag, regnställ och gummistövlar så det kan vara en potentiell kundkrets för ytterligare en tak-hoj.

Jag orkade inte läsa hela tråden, men bilen är redan uppfunnen!

Tror att detta är fel sida att fråga på...kolla med någon annan med medlemmar som sitter mera uprätt på hojen!

Jag vill ha en 125cc med tak på, en sån som pizzabuden i Grekland hade! :tummenupp (Åka till jobbe´på)

Men tak på en större knarr en 125cc eller möjligtvis en maxgräns på 300cc ALDRIG! :dummer

Jag är inte intresserad. :hej

Uppfinn ett skinnställ som inte blir mindre slittåligt när det blir blött istället, DET är intressant!

Tak med motorcykel?

RoofBike.gif

Stendöd idé det har alltid funnits dom som har försökt, men ingen har lyckats.

Det blir bara marginellt roligare att köra motorcykel i ösregn om man har tak, det är inte att man får vatten på sig som är största problemet....

Jag måste bog hålla med majoriteten här. Detta betyder dock inte att ni inte bör
pröva, för det kan nog finnas marknad, om man gör det bra.

Merparten på detta forum vill ha en snygg hoj. Det moddas, byts ut och göms för att bågen ska vara så ball som möjligt. Finns dock gott om touringgubbar som fattar ungefär lika mkt om vad som är snyggt och inte som en invalidiserad tvååring. Ta min käre far som exempel. Han tycker att hans BMW 900 brukshoj från 80~, med en gigantisk vindruta i plast, var riktigt snygg...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard