Skillnaden mellan lätt, mellan och tung?

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Ok. Jag är lite pickled... Men varför är det skillnad på körkortsklasserna? Man får ju inte köra fortare med sin 11Kw:are än med sin +300hk turbobike.
Man "får" inte köra fortare än det står på skylten?

Så vad är meningen med mellanklass...?

Eller med körkort ö.h.t.

Last edited:
Anledningen till att du överhuvud taget frågar är kanske att du aldrig kört någon 11kw-are?

125a blir mer lik trimmad moppe i körstilen jämfört med tung hoj.

Mellanklassen är en passage att ändra körstilen från växla-fullgas-växla till att faktiskt låta höger handled och varvnålen samverka...

Last edited:
Man görjar känna sig lite gammal när man inser att dom här klasserna är bra. Det jag dock inte fattar e hur man kan tillåta 21 åringar att köra den värsta klassen. Jag vet hur jag själv körde bil i den åldern. Och hade jag inte bommat uppkörningen sista dagen man fick vara 18 och ta tung mc så hade jag varit död nu.

Anledningen till att du överhuvud taget frågar är kanske att du aldrig kört någon 11kw-are? 125a blir mer lik trimmad moppe i körstilen jämfört med tung hoj.

Ok. Kört en del slöa hojar. Men 11kw verkar ju suga det ena och det andra....

Man görjar känna sig lite gammal när man inser att dom här klasserna är bra. Det jag dock inte fattar e hur man kan tillåta 21 åringar att köra den värsta klassen. Jag vet hur jag själv körde bil i den åldern. Och hade jag inte bommat uppkörningen sista dagen man fick vara 18 och ta tung mc så hade jag varit död nu.

Individualism heter det....

Last edited:

125a blir mer lik trimmad moppe i körstilen jämfört med tung hoj.
Håller inte riktigt med där, min 125 går sjukt mycket bättre är min gammla moppe, det är inte lika ofta man drar på fullt som med moppe.
Men ifs äre ju inte min på 11 kw heller, utan på 25kw.
Då den räknas som tung hoj om man ska jämfra kw/kg.

Håller inte riktigt med där, min 125 går sjukt mycket bättre är min gammla moppe, det är inte lika ofta man drar på fullt som med moppe.

Kudos 2 u.

Jag tänkte mig in i den morderna världen:)

En trimmad rieju mot en honda cbr 125, samma skit...

Det är skillnad på 11kw och 25kw:tungan

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard