Förlorar bromstrycket vid körning

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Som topicen antyder så försvinner trycket i bromsen när framhjulet roterar. När man står stilla kan man bygga upp det igen genom att pumpa med bromsen, men detta försvinner så fort man börjar rulla igen. Finns mer än gott om bromsvätska. Råkade glömma skivbromslåset när jag skulle rulla iväg, och det var verkligen rulla. Gick under gångfart.

Kom igen nu, berätta för mig hur billigt det blir! :)

Du har en skev bromsskiva. Det är hur dyrt som helst! :)

Kolla upp skivan där låset satt. Är den skev. Skulle nog tro det.Annars kolla så du inte klappat till beläggen så dom kärvar i oket. För du har väl kollat så inget gick sönder på oket antat jag. Inga läckor el dyl!

Ni verkar eniga så blir till att beställa nya skivor. Tack för hjälpen! :hej

Kolla dom först. Snurra hjulet och titta noga. Annars är det onödiga pengar.:tummenupp

Du har inte kollat så de e pumpen som e felet? om du pumpar upp tryck o väntar en stund ( 10-300 min ) o trycker in frambromsen igen.

Även kolla upp skivorna de görs relaktift lätt med ögat/ dyl grej som hålls mot skivkanten medan man rullar hjulet.

Även kolla upp oken om de hänt något när skivlåset slog i oket.

Jag har vart med om de nyligen på en hoj, då vart de pumpen som va slut, fanns tryck när man pumpa upp den, men väntade man en stund så försvan bromstrycket, men pumpade 4 gånger så vart de hårt igen o vart hårt 2-10 min efteråt okså, men sen börja de släppa :(

Trycket håller i sig dagar efter det har blivit uppumpat, men så fort man rullar framhjulet känner man att det börjar försvinna, två varv senare är det lika dåligt igen. Tilläggas bör kanske att det knackar om det. Som om något slår i, men jag vet verkligen inte vad.

KAn du inte hissa hojen fram så du kan snurra hjulet fritt? Sedan snurra kolla /lyssna.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt