Motogp Motegi 2007

År 1? f.Kr. eller e.Kr.? :va

Rune!

Självklart menar jag före kristus! :finger
:D
Närru din lilla lustigkurre, jag menade år ett av de tre ingående i hatt-tricket. (underförstått...tyckte jag dårå :rolleyes: )
Jag tänkte: "Fire Salle...den smartaste på SH...HAN om nån hajar ju vad jag menar!" ;)
M.a.o: Jag VET att du visste... Men du KUNDE inte undertrycka din smarta kommentar! :D
Det är lite som Roger Rabbit när han sitter och trycker, och den där elakingen knackar de första takterna i "Hälsan för halsen - ....."
Och Roger MÅSTE bara (tvångsmässigt) hoppa ut och vråla: BRONZOL!
I psykologin har det där ett namn...
Haha!

Rune!

Självklart menar jag före kristus! :finger
:D
Närru din lilla lustigkurre, jag menade år ett av de tre ingående i hatt-tricket. (underförstått...tyckte jag dårå :rolleyes: )
Jag tänkte: "Fire Salle...den smartaste på SH...HAN om nån hajar ju vad jag menar!" ;)
M.a.o: Jag VET att du visste... Men du KUNDE inte undertrycka din smarta kommentar! :D
I psykologin har det där ett namn...
Haha!
Ok, sry. Jag fattade bara inte när jag läste tråden:
SDK uttryckte det som att "Äntligen, Ducati slog Japanerna och på deras hemmaplan dessutom"
Jag tyckte att det var tredje året i rad som Capirex/Ducati lyckades med det.
Du frågade vad han körde år 1. Ducati kändes som det alltför uppenbara svaret så jag undrade vad du var ute efter :confused: om än då kanske med en överdriven och skämtsam ton som missuppfattades. :pannkyss

I stora klassen, 'MotoGP', har Capirex kört Honda NSR (den siste hjälten...) och Ducati 4-takt på Motegi - men han har enbart vunnit på Ducati. Han kan nog ses som lite av en andraförare hos West då de gav RCV:n till Barros...

Beklagar att du kände att mitt inlägg var onödigt och tvångsmässigt, det var det, men du får gärna utveckla ditt inlägg där du undrar om vad Capirex körde år 1?

Last edited:
Ok, sry. Jag fattade bara inte när jag läste tråden:
SDK uttryckte det som att "Äntligen, Ducati slog Japanerna och på deras hemmaplan dessutom"
Jag tyckte att det var tredje året i rad som Capirex/Ducati lyckades med det.
Du frågade vad han körde år 1. Ducati kändes som det alltför uppenbara svaret så jag undrade vad du var ute efter :confused: om än då kanske med en överdriven och skämtsam ton som missuppfattades. :pannkyss

I stora klassen, 'MotoGP', har Capirex kört Honda NSR (den siste hjälten...) och Ducati 4-takt på Motegi - men han har enbart vunnit på Ducati. Han kan nog ses som lite av en andraförare hos West då de gav RCV:n till Barros...

Beklagar att du kände att mitt inlägg var onödigt och tvångsmässigt, det var det, men du får gärna utveckla ditt inlägg där du undrar om vad Capirex körde år 1?

Nej nej nej dumsnut! *piff och puff*
JAg missförstod inte alls din ironi!
Du missförstod min!
Det var skrivet med kärlek och vänskap.
(a.k.a läs alltid min text som vänlig och positiv - även när den SER syrlig ut! :))
Det var JAG som var dålig på att förmedla MIN ironi :pannkyss

Barros gjorde väl några rätt bra resultat med nsr'en trots effektskillnaden, därför HRC "belönade" honom med en rcv. Var nog inte alls upp till teamchefen att bestämma vem som skulle ha den.

Det kommer han inte att göra iaf, om inte vi får en massiv startkrasch där han är den ende som klarar sej till omstarten:D
Tänkte precis skriva detsamma men det värmer extra mycket när det kommer från dig.

Stort tack till Falkenbergs nät för boxarna som gjorde att vi kunde ligga på min luftmadrass och kolla MotoGP-racet. Öppna nät borde alla banor ha!

Barros gjorde väl några rätt bra resultat med nsr'en trots effektskillnaden, därför HRC "belönade" honom med en rcv. Var nog inte alls upp till teamchefen att bestämma vem som skulle ha den.
Ok, jag vet inte vem som tog beslutet - bara det faktum att de fick en RCV att prova och att Barros fick chansen, och körde bra, medan Capirossi fick harva vidare på NSR:en. Kan även varit p.g.a att Capirossi redan sign:at för Ducati?

Ok, jag vet inte vem som tog beslutet - bara det faktum att de fick en RCV att prova och att Barros fick chansen, och körde bra, medan Capirossi fick harva vidare på NSR:en. Kan även varit p.g.a att Capirossi redan sign:at för Ducati?

Tror det sista spelade in också. Man hade ju inte så mycket grejer på hyllan första säsongen till hojarna, så säkert fler orsaker.
Tycker första året med fyrtakt var lite tråkigt efertsom jag tyckte rossi fick den titeln mer eller mindre till skänks.

Tycker första året med fyrtakt var lite tråkigt efertsom jag tyckte rossi fick den titeln mer eller mindre till skänks.
Nja, det tycker jag inte man kan säga. I efterhand är det så klart enkelt att se att 990-fyrtaktarna var 'överlägsna' och RCV:n var vassast. Rossi var modig nog att våga satsa på det nya och det gick hem.
Honda tog i rätt rejält med RCV:ns utvecklingsbudget och Dorna med kubikövertaget för att besegra NSR:erna - men undrar om de var helt säkra inför säsongen hur race:n skulle utveckla sig. 500:orna var ju med varvtidsmässigt. Racingen var kanske inte den bästa Rossi presterat, men steget att våga ta steget till det helt nya.

Jämför i år, många trodde nog att Yamaha/Michelin eller Honda/Michelin skulle vara konkurrenskraftigare...

Valentino Rossi
"I am very flattered that he made a dedication to me on his victory t-shirt, if someone else has to win then I am glad it's one of my fans!"

untitled-1.jpg

Är inte den här tråden ovanligt kort för att vara en deltävlingstråd?? :va

Är inte den här tråden ovanligt kort för att vara en deltävlingstråd?? :va
Vi är ju många som får skit för att vi skriver för mycket så det är nog bättre att låta trådar självdö istället för att diskutera något intressant.

För att loppet inte var intressant nog efter de chansartade förhållandena?
En snabb titt ger ju ändå att många av de vanliga flamebaits:en finns här :P

Vi är ju många som får skit för att vi skriver för mycket så det är nog bättre att låta trådar självdö istället för att diskutera något intressant.

Jo du har nog rätt ... vissa trådar självdör lättare än andra :D

Ducati-folket drog ju igång en egen tråd om Stoners vinst eftersom de själva är så delaktiga i den :hihi

Jepp ... vad jag har hört så blir man behandlad som en prins när man som trogen sponsor besöker Den Lille Fabrikk :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!