Hofmann eller d´Antin - vem ska man tro på?

Men du kan ju inte mena att Hofmann är lika bra som Hayden?
Varför inte? Jag tror att skillnaden mellan förutsättningarna som var och en av dessa två förare har givits i GP är större än skillnaden i talang. Att Hayden har haft svårt att komma ikapp och förbi Hofmann när han hamnat längre ner i fältet antyder detta.
 
Att som Hofman göra en sån här grej känns dumt och omotiverat, hans plats i Motogp är på nåder av att han är tysk och att det för tillfället inte finns någon bättre tysk, inget mer.
Kanske att d'Antin är ett sunkstall ( förhållandevis) men ngt bättre team lär han inte få köra för och det känns lite löjligt att han själv sätter spiken i kistan med sitt beteende. Barnsligt och oproffsigt, ungefär som när Hopper kickade sin hoj live inför ett antal miljoner.
IDM, here we come.
 
Skillnaden på Hopkins utbrott är ju att han rasat 17 motorer på samtliga tidigare tillfällen, och för en gångs skulle hade fått ihop en hyffsat setup till race, när hojen dog och han DNF:ade från en 5-6:e plats. (Ok, minnet sviker lite). Suzuki valde att inte straffa honom, då de hade förståelse för hans reaktion.

Hofmann satt på en fungerande hoj och fullföljer inte ett race för han inte ville.
 
3184908 Varför inte? Jag tror att skillnaden mellan förutsättningarna som var och en av dessa två förare har givits i GP är större än skillnaden i talang. Att Hayden har haft svårt att komma ikapp och förbi Hofmann när han hamnat längre ner i fältet antyder detta.
Att Hayden och Honda hade problem i inledningen av säsongen samtidigt som Ducati gick som tåget är snarare förklaringen till att Hayden legat och fightats med Hofmann än att de skulle vara likvärdiga i talang. Hayden är topp fem material medan Hofmann som bäst är topp tio material. När Hofmann givits bra material som tex förra året då han fick en hoj som vunnit racet och kvalat i pole så kom han tolva och trettonde. Hans bästa resultat är en femteplats på ett hasardartat Le Mans i år.
 
Är det ingen mer än jag som uppskattar hans Gobertmässiga beteende? :confused:

För övrigt tror jag du har rätt i att det de närmaste åren kommer vara i de lägre serierna (WSBK eller AMA) som vi hittar Hofmann.

Alltså, det Hoffman gjorde var inte en Gobert eller en Biaggi, eller en Hopkins för den delen heller. Ska händelsen framstå som egensinnig ur ett positivt perspektiv måste det vara något som står i paritet med den person som utför den. Att släppa en dåligt fungerande hoj i rakt ner golvet kan vara ok om man kör för titeln i ett fabriksteam och är den mest framgångsrika 250-föraren genom tiderna. Då tycker folk illa om en och kallar en för diva. Hoffmann däremot måste lida av hybris eller något slags storhetsvansinne om han tycker att det är honom värdigt att avbryta ett race och förlora för teamet värdefulla poäng p g a kopplingsproblem och en felinställd hoj.
 
Alltså, det Hoffman gjorde var inte en Gobert eller en Biaggi, eller en Hopkins för den delen heller. Ska händelsen framstå som egensinnig ur ett positivt perspektiv måste det vara något som står i paritet med den person som utför den. Att släppa en dåligt fungerande hoj i rakt ner golvet kan vara ok om man kör för titeln i ett fabriksteam och är den mest framgångsrika 250-föraren genom tiderna. Då tycker folk illa om en och kallar en för diva. Hoffmann däremot måste lida av hybris eller något slags storhetsvansinne om han tycker att det är honom värdigt att avbryta ett race och förlora för teamet värdefulla poäng p g a kopplingsproblem och en felinställd hoj.
Det ligger något i vad du säger.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top