Hofmann eller d´Antin - vem ska man tro på?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Babelfishövesättning från Alex Hofmanns hemsida:

"Actually Alex Hofmann wanted to attack at the Portugal Grand Prix and to show the Ducati Markengefaehrten Loris Capirossi and Alex Barros neighbouring in the starting list, what a rake is. But on the warm up lap the MotoGP pilot supported by NATENCO was gotten coldly by a clutch damage. Hofmann transferred in the box lane fast to his ersatzmaschine and rushed the field eleven rounds long afterwards. But because at the secondary motorcycle neither set UP nor tire choice were correct, its desperate hunt was prospectless. "afterwards to drive and for it hope that others fail, my kind is not of operating racing" said he also - and pulled themselves prematurely to the box."

Kopplingsproblem på warm-up lap? Inte vad som står på d´Antins hemsida:

"After the Grand Prix of Portugal, during which Alex Hofmann entered the pit boxes with 17 laps remaining, and said, “I don´t have the motivation to fight for the last positions”, the Team management of Pramac-d´Antin have decided to release Hofmann from his contractual obligations for the remainder of the 2007 MotoGP season."

Vem ska man tro på?
 
....its desperate hunt was prospectless. "afterwards to drive and for it hope that others fail, my kind is not of operating racing" said he also - and pulled themselves prematurely to the box."

Känns som slutklämmen egentligen är samma från båda håll.
Sen vad anledningen var från början spelar ju egentligen mindre roll, han bröt racet för han inte tyckte det var så han ville rejsa, det är ju båda överrens om.
Crallan
 
Alla som fullföljde fick poäng :)
 
Sen vad anledningen var från början spelar ju egentligen mindre roll...
• Trasig koppling
• Låg motivation

Det är väl rätt stor skillnad mellan dessa två skäl för att avbryta ett race? Det verkar osannolikt att Hofmann helt sonika skulle ha brutit för att han var "trött" liksom det verkar konstigt att han skulle få kicken om han bröt för att koppligen var paj.

:va
 
• Trasig koppling
• Låg motivation

Det är väl rätt stor skillnad mellan dessa två skäl för att avbryta ett race? Det verkar osannolikt att Hofmann helt sonika skulle ha brutit för att han var "trött" liksom det verkar konstigt att han skulle få kicken om han bröt för att koppligen var paj.

:va

Kopplingsproblemet var på förstahojen. På den hände nåt med kopplingen under WUP, därför bytte han till andrahojen men eftersom den inte var rätt inställd så kände inte Hofmann att det var värt att försöka avsluta racet med den utan bröt istället på 17e varvet.

D'Antins och Hofmanns uttalanden motsäger inte varandra.
 
He wanted to show Alex Barros and Loris Capirossi what a rake is....

Det låter som han Stiggys gamle teamchef. "Well, both our riders crashed but when you have all your birds gathered round the mountains thats what happens".
 
He wanted to show Alex Barros and Loris Capirossi what a rake is....

Det låter som han Stiggys gamle teamchef. "Well, both our riders crashed but when you have all your birds gathered round the mountains thats what happens".

Haha, honom hade jag nästan glömt. Där fanns det ju onekligen guldkorn!
 
Vermeulen var också in och bytte bakdäck och for sen ut och fullföljde. På så sätt fixade han någon värdefull poäng till sig och teamet. Att Hoffmann inte ens orkar toura i mål är oförlåtligt och troligen slutet på hans karriär.
 
Det beror väl på hur man ser på saken. Har man ingen annan chans än att komma annat än sist så...

Teamen får betalt för poäng de tar under racen, hofmann kostade d'Antin pengar. Fungerar hojen och han kan ta poäng borde han ligga ute.
Det var lite skillnad när KR.jr avbröt ett race för att demonstrera vad han tyckte om cykeln som inte kunde hålla däcken en hel racedistans.
 
Visst är det mest professionellt. Men jag gillar när någon bryter med konventionerna och skiter i att köra med hjärnan.
Med det är ju skillnad på folk och folk också. Att som Biaggi, när man är titelutmanare och kör för Yamaha Factory racing, bara släppa cykeln inne i depåboxen är bara fantastiskt drygt, irriterande och upprörande. Men att som Hoffmann köra i ett bottenstall för enskaka poäng och avbryta ett race bara för att hans ego inte kan svälja att han inte fått de bästa möjliga förutsättningarna är bara rent dumt, korkat, stupido. Killen har ju inte fattat vad han är anställd för att göra.
 
Med det är ju skillnad på folk och folk också. Att som Biaggi, när man är titelutmanare och kör för Yamaha Factory racing, bara släppa cykeln inne i depåboxen är bara fantastiskt drygt, irriterande och upprörande. Men att som Hoffmann köra i ett bottenstall för enskaka poäng och avbryta ett race bara för att hans ego inte kan svälja att han inte fått de bästa möjliga förutsättningarna är bara rent dumt, korkat, stupido. Killen har ju inte fattat vad han är anställd för att göra.

Hofmann har ju faktiskt fått åka i nummer1-ducce teamet, han gjorde samma resultat med den hojen och det teamet.
Det är ingen direkt förlust att bli av med hofmann ändå..
 
Killen har ju inte fattat vad han är anställd för att göra.
Det har han nog. Jag gissar att hans beteende beor på saker innanför teamets väggar som vi inte känner till. Hofmann har presterat bra resultat givet de materiella förutsättningarna. Frustrationen över att inte ha en chans mot andra förare med sämre förmåga kan säkert få den mest välbalanserade och klartänkte att förlora omdömet.

Hofmann har ju faktiskt fått åka i nummer1-ducce teamet...
Hofmann körde för Ducati Marlboro förra året (ett par race bar väl) och hans resultat var inte mycket sämre än Capirossi (i samma race).
 
Last edited:
3184874 Det har han nog. Jag gissar att hans beteende beor på saker innanför teamets väggar som vi inte känner till. Hofmann har presterat bra resultat givet de materiella förutsättningarna. Frustrationen över att inte ha en chans mot andra förare med sämre förmåga kan säkert få den mest välbalanserade och klartänkte att förlora omdömet.

När körde Hofmann för Ducati Marlboro?
Vilka andra förare med sämre förmåga menar du att Hofmann skulle vara frustrerad över att inte kunna slå pga materiella nackdelar? :va

Hofmann är en utfyllnadsförare i GP. EOD.

När körde Hofmann för Ducati Marlboro?
Han ersatte Sete under några race ifjol(Assen & Donington 2006.) Ivan Silva körde då Hofmanns hoj.
 
Last edited:
Det har han nog. Jag gissar att hans beteende beor på saker innanför teamets väggar som vi inte känner till. Hofmann har presterat bra resultat givet de materiella förutsättningarna. Frustrationen över att inte ha en chans mot andra förare med sämre förmåga kan säkert få den mest välbalanserade och klartänkte att förlora omdömet.

När körde Hofmann för Ducati Marlboro?

Förra året när Sete var skadad, om jag inte misstar mig.
 
Vilka andra förare med sämre förmåga menar du att Hofmann skulle vara frustrerad över att inte kunna slå pga materiella nackdelar? :va
Hayden har i år haft svårigheter att köra ifrån Hofmann.

Han ersatte Capirossi under några race ifjol, Ivan Silva körde då Hofmanns hoj.
Nja, han och Capirossi körde samtidigt på Donington förra året. Capirossi slutade 9:a. Hofmann 13:e.
 
3184892 Hayden har i år haft svårigheter att köra ifrån Hofmann.

Nja, han och Capirossi körde samtidigt på Donington förra året. Capirossi slutade 9:a. Hofmann 13:e.
Men du kan ju inte mena att Hofmann är lika bra som Hayden?
Såg fel, han ersatte Sete.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top