Köpa MYCKET sprit i Tyskland... Big Bash

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
A Big Bash i comming.....

Och då tänkte jag bjuda på sprit i mängder :tummenupp

Tänkte åka till Tyskland och köpa ca 70 pavor booz!

Hur lyder reglerna? Jag har hört att man får köpa i princip hur mycket man vill om man kan påvisa att det är till en Fest stämmer det ?:confused:

Hur funkar det :va

Nån som vet?

Eftersom jag bor brevid bron kan jag säga att dom knappt tittar efter sprit längre dvs om ni inte kommer körande med en lastbil på 20t full med ren sprit. Men de e rek på ca 10 l /man. Men äh... De är bara att ta med 3 till grabbar i bilen och bara fylla den upp till taket.... :yoparty

det finns inga RIKTIGA begränsningar på vad man får föra med sig i alkoholväg mellan EU länder. men det finns riktlinjer som tullen går efter för att det inte ska klassas som yrkesmässig införsel. även om man ska ha fest och kan påvisa det så måste mängden vara inom rimliga gränser för vad de beräknade antalet på festen klarar av att dricka. det funkar inte att säga att man ska ha fest med ex 30 pers och ta in 150 liter sprit, för det är orimligt att dricka 5lit/pers då åker man dit. om man blir stoppad vill säga....

riktlinjerna för tullen på privatimport av alkohol är:
*10L sprit
*110L öl
*20L starkvin
*90L vin (endast en viss mängd mousserande av det)
:mattias

Du kan dumpa två flak bira och en flaska sprit hos mig, det är ju endå på vägen! :tummenupp

Bara du kan visa att det är för eget bruk så är det la väl lungt?
(Myror är dyra i drift............)

Jag blev stoppad när vi var ett gäng som gick ihop och handlade, jag och en till åkte för att köpa. Då hade vi ca 60 liter sprit, 130 plattor öl och lite vin men de sa bara att det var lite väl mycket men att vi skulle tänka på det i fortsättningen när vi åkte.
Jag kom hem från tyskland i lördags efter ett större inköp till baren samt två stora fester, hade då med mig en hel del igen men blev aldrig stoppad. Halva färjans fordon bestod av "sprit-smugglare" och ingen blev stoppad.

Chansen att bli stoppad är väl ganska så minimal från Tyskland in till Sverige? Säger du att det ska vara bröllop kan man ju ta in dubbla mängden... nästan?

In till Norge får man ta med 1 flaska sprit, 1 flaska vin och 6x50cl öl. Ganska så kul att se norska tollen fullt bemannade och har en jävla massa kontroller medans svenska tullen sitter i solstolar och kollar glatt på oss =)

Det är absolut inga problem att ta in så mycket bilen rymmer såvida man inte kör tillräckligt ofta för att tullen skall känna igen bilen, rätt många soc3 personer som försörjer sig på att åka till tyskland några vändor i veckan och sälja skiten.

Tänk dock på överlass då danska polisen är rätt kåta på att sätta fast folk som lastar bilen tills fjädrarna knäcks.

Danska polisen har dock inte koll på överlasten verkar det som. Jag blev ivägsläppt med 600kg för mycket (inte knark) men de fattade inte riktigt de svenska regbevisen så de trodde att jag fick lasta upp till 3500kg.
I sverige blev jag släppt med 60kg överlast, gränsen för böter gick vid 100kg sa polisen. Dock fick jag böter för 137km/h samtidigt så han hade släppt mig ändå sa han, så kan man också resonera...

Tack för alla vettiga svar!

Nu skall jag ut och montera packväskorna på Hondan bara!

Tänkte om man skulle behöva sticka så kanske det är bättre å ta knarren
:brynad

Ett tips är att åka till Burg och sedan handlar du på Calles och Nielsen, fleggard (det första du ser på höger sida) kan du hoppa då de är dyra på allt nästan jämnt. Calle ligger några hundra meter längre fram på vänster sida och ytterligare 100m fram ligger nielsen på vänster sida, ser ut som en liten supermarket bara.
Handla inget i boardershopen vid färjan, brukar bara vara dynga där.

Det är absolut inga problem att ta in så mycket bilen rymmer såvida man inte kör tillräckligt ofta för att tullen skall känna igen bilen, rätt många soc3 personer som försörjer sig på att åka till tyskland några vändor i veckan och sälja skiten.

Tänk dock på överlass då danska polisen är rätt kåta på att sätta fast folk som lastar bilen tills fjädrarna knäcks.

Därför man har släpvagn!

Då jag var student åkte jag ner med biltransport efter bilen. Blev stoppad i tullen och de frågade hur jag tänkte då jag ställde 3 europall med öl på släpet. Jag sa att det inte fick plats i bilen för där hade vi spriten (cirka 90-100 flarror). Då blev hon ännu mera tjurig å började prata kvoter. (hon tillkallade även en kollega) De ville räkna allt men då sa jag att det behöver ni inte, och gav dem mina inköpskvitton. Då vart det ännu mera liv om hur mycket de var, och om kvoter.

Jag förklarade:

-Ölen håller i cirka 15 månader och spriter hur länge som helst, vi är fyra pers i bilen. Alla är studenter och festar minst 3 ggr i veckan. Tror du inte att vi kan dricka upp det här får du väl komma upp och hälsa på.:tummenupp

då fick vi åka...

Därför man har släpvagn!

Då jag var student åkte jag ner med biltransport efter bilen. Blev stoppad i tullen och de frågade hur jag tänkte då jag ställde 3 europall med öl på släpet. Jag sa att det inte fick plats i bilen för där hade vi spriten (cirka 90-100 flarror). Då blev hon ännu mera tjurig å började prata kvoter. (hon tillkallade även en kollega) De ville räkna allt men då sa jag att det behöver ni inte, och gav dem mina inköpskvitton. Då vart det ännu mera liv om hur mycket de var, och om kvoter.

Jag förklarade:

-Ölen håller i cirka 15 månader och spriter hur länge som helst, vi är fyra pers i bilen. Alla är studenter och festar minst 3 ggr i veckan. Tror du inte att vi kan dricka upp det här får du väl komma upp och hälsa på.:tummenupp

då fick vi åka...

Frågan är väl mest hur hälsosam inställning man har till alkohol om man dricker en EU-pall öl och 25 flaskor sprit var:va
Rätt förståligt att tulltjänstemannen ifrågasatte om allt verkligen var för personligt bruk och inte till för att supa ner varenda fjortis på 5 mils radie....

Frågan är väl mest hur hälsosam inställning man har till alkohol ....

Ja ja helt klart gjorde de rätt som stoppade oss för att kika lite, men ett ganska uppenbart exempel på att "kvoterna" som folk pratar om inte har nån betydelse då det väl gäller.

(I övrigt så gick all sprit åt, men utslaget på ett år så vart det inte så mycket som man kan tro, vi fick iofs hjälp av lite fler kompisar så vart inte en pall var):)

Frågan är väl mest hur hälsosam inställning man har till alkohol om man dricker en EU-pall öl och 25 flaskor sprit var:va
Rätt förståligt att tulltjänstemannen ifrågasatte om allt verkligen var för personligt bruk och inte till för att supa ner varenda fjortis på 5 mils radie....

Är sprit farligt menar du? Jag mår bara dåligt när jag inte dricker, det måste ju tyda på att det är bra för när jag dricker så mår jag ju bättre :gnissla
Jag köper hem mer än till bara mig själv, nu senast blev det en kartong whiskey till syrrans kille, en kartong till hyresvärden och flera plattor öl till polarna. Jag säljer det med en liten vinst men fortfarande inte så mycket så att det betalar all min egen sprit.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back