Värre bromsar till GSX-R 1000 K5, vad?

Bromsslangar????

Tänkte beställa slangar från www.h-e-l.co.uk men finns två olika dragningar...
Vilken ska man ha? :va

O : (2F/1R) Two Front (One Over Fender / Mudguard) / Single Rear

eller

F : (2F/1R) Two Full Length Front (Both run from Master Cylinder) / Single Rear

Tacksam för svar!
 
Finns banjo med luftnippel på enligt bifogad bild, annars kan man lossa banjon och få ut luften på det viset.

Så har jag också upplevt det förr, men denna gång får jag inte till den stumma fina känslan som det ska bli med stålomspunnet.
Ska testa med buntbandstrolleriet innan jag tar till "värre" metoder :)
 

Bifogat

  • luft.JPG
    luft.JPG
    46.7 KB · Visningar: 69
Finns banjo med luftnippel på enligt bifogad bild, annars kan man lossa banjon och få ut luften på det viset.
På min Sugisuki finns det luftningsnippel längst upp på bromspumpen så det var inget problem. Hur som haver så har jag iaf fått till mina bromsar. Blev kanonbra med stålomspunnet och racebelägg. Betydligt bättre känsla och bett än standard. Rekommenderas!

Måste passa på att tacka Doktorn för utsökta luftningstips :tummenupp
 
Last edited:
Tänkte beställa slangar från www.h-e-l.co.uk men finns två olika dragningar...
Vilken ska man ha? :va
O : (2F/1R) Two Front (One Over Fender / Mudguard) / Single Rear
eller
F : (2F/1R) Two Full Length Front (Both run from Master Cylinder) / Single Rear
Tacksam för svar!
Bak har jag kvar orginalslangen.
Jag köpte två fullängdsslangar fram men det innebar att jag var tvungen att ta bort en plastplatta som sitter under nedre styrkronan. Den fyller väl iof ingen direkt funktion men den var ivägen för slangen till vänstersidan.

Hade jag köpt svarta (mindre synliga slangar) hade jag nog kört en over-fender

Att tänka på vid monteringen uppe vid bromspumpen:
Jag vill gärna vinkla ner bromsgreppet så det sitter i linje med axeln - styret så att man inte behöver vinkla upp handen.
Det som hindrar detta är bromsslangens dragning vid pumpen. Det finns en liten alu-pinne alldeles intill fästet som orginalbanjon går bakom men för att kunna vinkla ner greppet så sätter man banjon utanför denna, annars tar slangen i gaffelbenet. Titta hur orginalslangen är dragen uppe vid pumpen så förstår du.
 
Tänkte beställa slangar från www.h-e-l.co.uk men finns två olika dragningar...
Vilken ska man ha? :va

O : (2F/1R) Two Front (One Over Fender / Mudguard) / Single Rear

eller

F : (2F/1R) Two Full Length Front (Both run from Master Cylinder) / Single Rear

Tacksam för svar!

Tänk på att köpa en ny banjo för dubbel om du köper Two Full Length Front.
 
Tänk på att köpa en ny banjo för dubbel om du köper Two Full Length Front.
Det ingår i paketet.
(Price includes PVC cover, all stainless steel fittings, stainless steel braided hose, stainless steel banjo bolts, copper washers, warranty card and stickers)
 
Det ingår i paketet.
(Price includes PVC cover, all stainless steel fittings, stainless steel braided hose, stainless steel banjo bolts, copper washers, warranty card and stickers)

Ah, vackert. Råkade ut för det själv en gång nämligen :gnissla
 
Börja med att ta loss bromshandtaget, gör rent det fetta in ordentligt. Det kan göra större skillnad än man tror för känslan.
 
Har kört en del gata plus en hel del bana med min K6a.
Mina erfarenheter är följande: Orginalbeläggen är djävligt bra, bra bett och håller väldigt länge. Brukar ha Galfer racebelägg på race då jag tycker dessa är snäppet bätre både vad gäller känsla och grepp men slits ganska snabbt.
Körde med orginalpump förra året och tyckte den blev mer och mer svampig ju mer jag körde, bytte till ISR i år och den är bara sååå djävla bra.
Summasumarium, du kommer ganska långt om du byter pump och slangar.

Vad gäller orginalbeläggen så har jag för mig att något eller några av teamen i enduranceVM kör med dessa och det säger ju en hel del.
 
Beställt

Nu är lite saker hemma men väntar ivrigt på de sista sakerna.

Krashkåpor inkl lack från Hong Kong inte dyrt, ingen tull & moms: hemma
HEL bromsslangar fram: hemma
ISR bromspump: inte hemma inget svar på mail(Grevens)
Öhlins styrdämpare: hemma & monterat
Öhlins fjädrar: På G! Vilken olja ska jag ha i gaffeln(inget skit)?
PowerCommander: Hemma
Scorpion Slip-on: Hemma
Däckvärmare: Hemma

Har säkert glömt något.....
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top