Saxlyft

Sonite

Suspect S2, cl
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Ducati SS 750 -00
Jag tänker förflytta en plexiglascylinder från sitt "bottenläge" upp 400mm. Funderar på att montera den på en linjärenhet eftersom ytan under tanken är begränsad till 300mm.

Någon som har ideer hur jag annars skulle kunna lyfta upp tanken? Vart man ev. kan köpa billiga enheter? Det jag tittade på först var Aluflex linjärenhet.... den skulle gå på 17 blås Confused

Den skall kunna lyfta/pressa upp 17kg. Vill helst inte ha något pneumatiskt!
Någon dräpte Elektrisk saxlift från biltema... Artnr 15-373!! Helt ok... men ful lösning då jag måste antingen förlänga armen eller montera 2 på varandra!!

Det minsta jag hittade som skulle vara bra lösning är http://www.airtechnical.com/products.php?page=minisl.htm (mini saxlyft) Någon sådan lösning skulle jag gärna vilja ha!! Sen har jag tittat på http://www.linak.se/Produkter/?id3=291 (DL4) Det skulle oxå kunna var något!!

Alla ideér är välkomna ;)

vad ska utföras? lättare att förstå det i sitt samanhang

vad ska utföras? lättare att förstå det i sitt samanhang

Jag håller på att bygga en kuboid. Sidorna kommer vara av mörkt plexi. Den övergripande idéen är att i toppen på denna låda kommer en genomskinlig cylinder höjas upp. I denna cylinder kommer olika vattennivåer regleras (kan berätta mer ingående senare). Problemet är att få den "gömda" cylindern att komma ut ur lådan på ett smidigt sätt. Inner dimensionerna på kuboiden 500x500x1000 (mm) och cylinderns yttermått är 200mm i diameter, 400mm hög.

Jag håller på att bygga en kuboid. Sidorna kommer vara av mörkt plexi. Den övergripande idéen är att i toppen på denna låda kommer en genomskinlig cylinder höjas upp. I denna cylinder kommer olika vattennivåer regleras (kan berätta mer ingående senare). Problemet är att få den "gömda" cylindern att komma ut ur lådan på ett smidigt sätt. Inner dimensionerna på kuboiden 500x500x1000 (mm) och cylinderns yttermått är 200mm i diameter, 400mm hög.

Jag fattar fortfarande inte, så jag är nog inte rätt man att hjälpa dig! :näsblod

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back