Högt ljud på banan?

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
2011, BMW S1000RR
Tänkte köra bana nästa år och undrar om man får köra med avgassystem som låter högt?
Just nu har jag Racefit system!

Räkna med att alla banor utom eventuellt Gelleråsen kommer att säga nej om det låter över 95 db vid förbifart.

Alla "normala" slip-ons brukar klara sig vid mätning, dvs de som är designade mer för effektökning än för maximal ljudniva.

Hur det är med ditt vet jag inte.........

Eller så köper du insatser som bara är att stoppa in och skruva fast i dina befintliga blås. Om de skulle klaga . Annars kör du bara på som innan.

Alla "normala" slip-ons brukar klara sig vid mätning, dvs de som är designade mer för effektökning än för maximal ljudniva.

Hur det är med ditt vet jag inte.........

Nej. Där har du fel. Har ljudmätt flera hundra hojar de senast åren på våra bandagar, och ett litet fåtal slipon klarar gränsen. Det är tom så att en original R1 -07 låter mer än tillåtet redan som standard.

Eller så köper du insatser som bara är att stoppa in och skruva fast i dina befintliga blås. Om de skulle klaga . Annars kör du bara på som innan.

Db-killers hjälper endast marginellt. Räkna med 1 eller 2 db i minskning, inte mer.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard