Byte av halvljus, YZF600R Thundercat

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag har inte tillgång till min service manual de närmaste veckorna så därför undrar jag om någon kan ge några smidiga instruktioner var man ska börja för att komma åt lampan fram..? :tummenupp

Edit:

Jag vill också gärna veta vilken lampa man ska byta mot, för efter att jag plockat isär hojen och läst på lampan själv så har jag inget fordon att åka med för att köpa en ny. :näsblod

Löste det själv,

Visste att halvljus och heljus låg i samma lampa -> H4

Sedan såg jag att man faktiskt kunde komma åt under instrumentpanelen för att få isär infästningen och sedan byta lampa.

Enligt en kompis som läste i Haynes manualen via telefon skulle man behöva ta bort hela sidkåpan och halva luftintaget..

Löste det själv,

Visste att halvljus och heljus låg i samma lampa -> H4

Sedan såg jag att man faktiskt kunde komma åt under instrumentpanelen för att få isär infästningen och sedan byta lampa.

Enligt en kompis som läste i Haynes manualen via telefon skulle man behöva ta bort hela sidkåpan och halva luftintaget..

Haynes vägar brukar fungera men är inte alltid nödvändigtvis dom enklaste :)

(för att byta oljefilter på min zzr påstår haynes att man måste helt demontera oljekylaren som sitter framför men betydligt enklare är att bara lossa på den och vika undan den)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt