Gpz 750

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vad skiljer Gpz 750 mot Z750 av de äldre årsmodellerna (80-tal)? Är inne på ett cafe räcer bygge. Kollat lite på blocket och det finns ett par Gpz som det är bra pris på. Är det samma hoj fast med kåpor eller skiljer det något mer?

Ingen som vet?

hitta en gpz 750 turbo o leka me istället, om du hittar nån :D

en som vet:tummenupp

Vilka årsmodeller? Man kan inte bara svara på det, för där är rätt radikala skillnader mellan tex 82 och 83. Menar du de äldre med dubbla stötdämpare, kantigare tank och ankstjärt eller den mer svepande linjeföringen på -83 -84 som jag tror hade ett inte helt tillförlitligt insprutningssystem, inte säker. Elektroniken var ett annat spöke på dessa hojar. Den äldre var väl inte så farlig, bara att dunka på 1 del olja och 3 delar bensin,(inte på samma ställe), lätt överdrift och sen gick de en massa tusen mil. Har du några exempel? Är ingen "mekarguru", men det fanns många såna cyklar kvar när jag började köra. GPZ-an fanns i båda utföranden, om vi pratar luftkylt. Z 750 hängde med som bruksmaskin i rätt några år med sin fantastiskt svullna sadel. Motorn kom igen i nån snäll variant i ZR 7 i början på 20-hundratalet. Hjälpte det?
Skrev i omgångar, märks det?
Kul att de får en renässans!

Lyssna på Sam1, blev bara lite nostalgisk men det har gått över nu!

Last edited:
Vilka årsmodeller? Man kan inte bara svara på det, för där är rätt radikala skillnader mellan tex 82 och 83. Menar du de äldre med dubbla stötdämpare, kantigare tank och ankstjärt eller den mer svepande linjeföringen på -83 -84 som jag tror hade ett inte helt tillförlitligt insprutningssystem, inte säker. Elektroniken var ett annat spöke på dessa hojar. Den äldre var väl inte så farlig, bara att dunka på 1 del olja och 3 delar bensin,(inte på samma ställe), lätt överdrift och sen gick de en massa tusen mil. Har du några exempel? Är ingen "mekarguru", men det fanns många såna cyklar kvar när jag började köra. GPZ-an fanns i båda utföranden, om vi pratar luftkylt. Z 750 hängde med som bruksmaskin i rätt några år med sin fantastiskt svullna sadel. Motorn kom igen i nån snäll variant i ZR 7 i början på 20-hundratalet. Hjälpte det?
Skrev i omgångar, märks det?
Kul att de får en renässans!

Lyssna på Sam1, blev bara lite nostalgisk men det har gått över nu!

På min GPZ 750 från 83 sitter det förknasare, tror insprutningen kom lite senare eller till 900 modellen?

1100 fick sprut typ 80-81?

tror inte 750 har sprut alls, förutom turbon.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard