800cc hojarna 2008?

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Är det någon som har koll på om det kommer dyka upp 800cc hojar nästa år. Det fanns en del rykten om det i början av 2007.

Länka gära källa om ni hittar något. :tummenupp

Det går, mig veterligen, inga rykten om någon 800cc-hoj.

De rykten om MotoGP-inspirerade hojar som finns är en ny CBR1000RR från Honda med V5:a, mycket hästar och utseende som ska påminna om RC212V.

Men den blir som sagt på 1000cc. 800cc är nog för lite för att hänga med riktigt i literklassen och det finns ingen tävlingsklass som skulle motivera en sådan hoj. Möjligtvis om Suzuki borrade sin 750 till 800, den är ju ändå i stort sett klasslös. Men jag tror marknadsföringsvärdet är högre för Suzuki med 750.

De rykten om MotoGP-inspirerade hojar som finns är en ny CBR1000RR från Honda med V5:a, mycket hästar och utseende som ska påminna om RC212V.

Men den blir som sagt på 1000cc. 800cc är nog för lite för att hänga med riktigt i literklassen och det finns ingen tävlingsklass som skulle motivera en sådan hoj. Möjligtvis om Suzuki borrade sin 750 till 800, den är ju ändå i stort sett klasslös. Men jag tror marknadsföringsvärdet är högre för Suzuki med 750.

Låter smart.. Synd bara att det endast är Suzuki som gör 750 R4 hoj,, ZX7RR skulle suttit fint, eller en återuplivad YZF R7 modell...

Ja det snackas om v5 och v4,a motor i nya cbr1000rr. Skulle va kul om honda
kunde släppa en gathoj men riktigt bra tryck i !

Det pratas lite om att Honda kanske gör en V2a för att hänga med Ducatis 1198-satsning. Vad är en fördel med en V5 framför en t ex V4? Och varför är en V5 - om - bättre än en Rad4 kontra V4? Är detta en modell som skulle kunna kosta skjortan?

Det pratas lite om att Honda kanske gör en V2a för att hänga med Ducatis 1198-satsning. Vad är en fördel med en V5 framför en t ex V4? Och varför är en V5 - om - bättre än en Rad4 kontra V4? Är detta en modell som skulle kunna kosta skjortan?

Jag tror inte det blir någon v5,a som du säger skulle den säkert bli onödigt dyr och gp hojarna kör v4 jag tror v5 tiden är förbi, v2 tveksamt det blir nog
en v4,a eller en ny radfyra.

kört en V4 honda och den har en sjukt bra botten samt en del mer lättdoserad effekt,, och varvar mer än en V2..

Hört att Kawa har en 800cc i bagaget. Kanske inte mogen till 2008 men vem vet?

Va:confused: Jag som trodde årets Gp hojar körde 800cc och att de tom. är snabbare än va 1000cc.arna va tidigare. :va

Photoshoppad men vem vet? :yoparty

normal_zx8r.jpg

Va:confused: Jag som trodde årets Gp hojar körde 800cc och att de tom. är snabbare än va 1000cc.arna va tidigare. :va

Jo i varvtid är de lite snabbare.

Men i MotoGP klassen är hojarna så trimmade att 1000cc är för mycket, man kan inte utnyttja det, men på gata har en vanlig 1000cc mindre HK än en 800 GP hoj.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard