...konsten att skriva en säljande annons...

Visst att äldre har lånad mail snart 2008 men folk under 50 som kör sporthoj:va

Ibland står det har aldrig buskört med hojen hur ska man tolka det när hojen i frågan är en sporthoj?
En grej som stör mig är dåliga bilder folk tar på sina fordon och att det står ring för info.

Har väl lite att göra med vad man säljer också.. Nu ska jag ju kränga SD:n, som gått drygt 160 mil.. Det ÄR inga fel på den, och slitage finns inte heller och kan så inte göra med så få mil. Det är som det ska vara och det syns redan innan provkörning.

I min värld bestämmer man sig för att ta den OM den inte har några märkliga fel, vilket märks vid provkörning och är så osannolikt att det bara handlar om en gardering.. Och jag släpper ju inte iväg massa provkörningsmil när den gått så lite, en seriös köpare köper om den är som den ska, då är inte pengar ett problem.

I annat fall är det inte svårare än att jag behåller hojen, det är ju kul fan. Verkar ju inte direkt vara nåt kul prisläge på andrahandsmarknaden nu så jag blir nog med hoj nån säsong till om det inte sker mirakel i vår.. Bultenterrorn fortskrider...

Många som skriver så i olika trådar... Jag har provkört och tittat på många hojar och aldrig har någon frågat efter säkerhet...
Någon gång har jag lämnat körortet...

Hur menar du att det skulle gå till med pengarna då? Skulle den eventuella köparen ge pengarna till säljaren innan provturen? Risken är väl större att bli blåst då...
Är det något man inte ska lämna ifrån sig så är det kontanter...

håller med... Det händer väl aldrig i verkligheten.. eller?

Vem var det som började med tex ordet däcksparkare :va Bygger allt på oerfarenhet att sälja ngt där man tror att sånna alltid skall dyka upp? Eller skriver man det som andra skriver i sina annonser? Tilläggas skall att jag aldrig har skrivit ngt sådant i mina annonser...

Tror däcksparkandet kommer från bilarna. När jag skulle skaffa min första bil för många år sen så var jag runt o kollade med farsan. Och tror du inte att min gamle gubbe till far kickade lite på ett däck på en bil. hehehe. Eller tryckte på ett framdäck med fotsulan men saksamma. hehe. Jag var ju givetvis tvungen att fråga om han trodde däcket var löst eller nåt sånt. :D Då skrattade han lite o sa nä. Han vet lika lite om bilar som jag så det var väl nån reflex han fick. hehe. Så kul ut iaf och jag skämdes åt farsans skull. hehe.

Tror däcksparkandet kommer från bilarna. När jag skulle skaffa min första bil för många år sen så var jag runt o kollade med farsan. Och tror du inte att min gamle gubbe till far kickade lite på ett däck på en bil. hehehe. Eller tryckte på ett framdäck med fotsulan men saksamma. hehe. Jag var ju givetvis tvungen att fråga om han trodde däcket var löst eller nåt sånt. :D Då skrattade han lite o sa nä. Han vet lika lite om bilar som jag så det var väl nån reflex han fick. hehe. Så kul ut iaf och jag skämdes åt farsans skull. hehe.

Har varit med om massvis med "köpare" som kommer och vill provköra hojar bara för att överhuvudtaget se om den hojtypen/modellen passar dom. Ingen direkt avsikt att köpa hojen finns märker man snabbt. :dummer

Själv provkör jag en privat hoj som är till salu för att gardera mig att det inte finns några fel innan överlämnandet av pengar/förhandling om priset. Inte för att komma fram till om det är en motard/sporthoj/touring som passar mig bäst. Då kan man besöka en hojfirma istället och ödsla betalda säljares tid istället! :fakta

Exempel

"R1 -02, blå, ring för info

OBS!!! Inga snackare!!!!!!"

Man har ju nästan sett såna annonser, seriöst vilken köpare backar inte?

Så jobbigt är det faktiskt inte att avsluta ett par diskussioner om kanske ett 5-tal "snackare" ringer....

Man kan ju faktiskt bara lägga på om det är så jobbigt.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard