Strypt Supermotard..??

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hej, Jag tog körkort för 3 veckor sedan och tog då mellanklass kort. Jag funderar på en Supermotard till nästa säsongen. Antagligen blir de en ktm duke eller en lc4. Är det någon som vet hur dessa går strypta, det vill säga med 25 kw?. För hade faktiskt tänkt att åka lagligt med 25 kw mot vad dom flesta verkar göra.. Men kan verkligen inte bli av med mitt bilkörkort för då har jag inget jobb kvar:P

KTM duke är en LC4. ;)

Den går antagligen inte så bra strypt, och även om du skulle köra ostrypt så kollar polisen inte det om de skulle stoppa dig.

Köper du en nyare KTM istället typ 625/660 så är de reggade på 21kw från fabrik så då får du köra dem direkt utan att strypa och hålla på.

Med trottelstoppet i till besiktningen toppade min 625:a ca 120 km/h men det var iofs med offroadhjulen på.Borde gå lite bättre med lättrullande motardhjul.Så något krutpaket är det inte,men en sporthoj strypt till 25kw är knappast roligare den heller.

Jag får se kanske hinner ändra mig under vinter:P Men är sjukt sugen på en SM hojj.. Riktigt snygga finns de ju.. svårt å välja:P Fast min rgv är riktigt rolig att köra med på kurviga "70" vägar. Så får se hur de blir.. Velpelle är jag:D

RGVn är en perfekt hoj för 25 ärliga kw. Hade själv en sådan och var mycket nöjd.
Ska du köra strypt motard så kolla på tillförlitligheten. Inget att tjaffsa om längre vilken som har fetast toppeffekt. Däremot så hade jag kanske valt en hoj med mycket vrid, vilket du ändå har kvar efter du strypt hojen.
Lycka till med valet. :tummenupp

Tänkte höra här om någon visste var man kan få tag i en strypningssats till husaberg.skall ha till att strypa och besikta den.självklart plocka ut sedan :)

Tänkte höra här om någon visste var man kan få tag i en strypningssats till husaberg.skall ha till att strypa och besikta den.självklart plocka ut sedan :)

Husorna levereras ju i 6- eller 10KWs utförande. Eller vill du vara helt laglig?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back