80 talet, Sveavägen

.....

Mellan 87-91...
Kommer ihåg att Lotti jobbade på BP vanadisvägen
Hasse å jag (mc40) var dom som körde skitraka 87-88, Hasse jobbar där ännu fast med betydligt högre rang nu :D

På den tiden satt även Tscherning på radion :yoparty

Vilken Hasse pratar vi om då? Björkgren eller?

Kan väl nämna att Tscherning inte tittat åt en radio på riktigt länge! ;-)
 
Då jobbade vi där samtidigt. -Körde åt Kopieringen. :yoparty

Jag gjorde en kort sejour där 1989. Hade mc 21.

Var du med på firmafesten på Solna Krog? :D


Ja, dom där kopieringsrullarna råkade man ju ut för ibland:tungan ...och jepp, jag var med på Solna Krog :D

Vilken Hasse pratar vi om då? Björkgren eller?

Kan väl nämna att Tscherning inte tittat åt en radio på riktigt länge! ;-)


Just det...Lill-Hasse mc10 Björkgren:)
 
Last edited:

Men det hade varit nice att se din Katana där. Mike hade kört dit sin fina gammelgixxer.

Hilsen
/J


Jepp...Urgixxern fick komma ut på luftning..givetvis så känner den sig som bäst hemma på Svea:yoparty :yoparty

Det är dags att kidsen får känna på lite historiens vingslag, med dåtidens värsting i motvikt mot alla R1or, Blades och motarder
 

Bifogat

  • Bild 058 (Medium).jpg
    Bild 058 (Medium).jpg
    76.5 KB · Visningar: 370
Jepp...Urgixxern fick komma ut på luftning..givetvis så känner den sig som bäst hemma på Svea:yoparty :yoparty

Det är dags att kidsen får känna på lite historiens vingslag, med dåtidens värsting i motvikt mot alla R1or, Blades och motarder

Ja den är verkligen i fint skick. Så kul att du tom har på originalsystemet och att även detta är i toppskick! Dessa rör brukarde ju monteras av och sedan komma bort rätt fort. :tummenupp
 
Det är dags att kidsen får känna på lite historiens vingslag, med dåtidens värsting i motvikt mot alla R1or, Blades och motarder
Det märkliga är att originalen (i alla fall i mina ögon) ser mer trovärdig ut som racers än nuvarande GSX-R. Kanske har det att göra med hur man ser igenom den första modellen. Det är något med själva siluetten också...
 

Bifogat

  • 1985_gsxr750_l.jpg
    1985_gsxr750_l.jpg
    25.1 KB · Visningar: 219
  • 2001_gsxr1000_l.jpg
    2001_gsxr1000_l.jpg
    26 KB · Visningar: 214
Det märkliga är att originalen (i alla fall i mina ögon) ser mer trovärdig ut som racers än nuvarande GSX-R. Kanske har det att göra med hur man ser igenom den första modellen. Det är något med själva siluetten också...

Jag gillar inte plastinklädningen av bakdelen, men fronten med dubbla runda lysen är oerhört porrig....

Det fanns en bra sida med alla årsmodeller från den första till nutid och jag har för mig att den jag tyckte bäst om var typ 87-88 någonting.

Givetvis ska den vara blå/vit.
 
Är det någon som vet namnen på dom som hade Solna MC (tror det hette så) det låg bredvid Råsunda fotbollsstadion. Dom var två st och dom tävlade även i dragracing med en Yamaha FJ 1100?
 
Är det någon som vet namnen på dom som hade Solna MC (tror det hette så) det låg bredvid Råsunda fotbollsstadion. Dom var två st och dom tävlade även i dragracing med en Yamaha FJ 1100?

Var det dom som visade en vråltrimmad FJ1200 med hele 160 hk i tidningen bike på 80-talet...
 
Jag gillar inte plastinklädningen av bakdelen, men fronten med dubbla runda lysen är oerhört porrig....

Det finns någon slags medelväg som är riktigt tjusig. Denna har lite för mycket plast, men annars oerhört snygg hoj. De moderna hojarna har dock gått lite för långt med sina rensade bakdelar och ser mer ut som nåt man bygger med Lego Bionicles. Kanske inte så mycket gixxern, men desto mer streethojarna. Ny trend som enbart är ful.
 
Är det någon som vet namnen på dom som hade Solna MC (tror det hette så) det låg bredvid Råsunda fotbollsstadion. Dom var två st och dom tävlade även i dragracing med en Yamaha FJ 1100?

Det var Greger Wallin och Björn Gustavsson , Tjörde även Top fuel Kawa före 1200 yamahan

Var det dom som visade en vråltrimmad FJ1200 med hele 160 hk i tidningen bike på 80-talet...


Det var ett gatbygge till hugad spekulant...

B t w

Nån som höll till nere på "Pråmen" på Södermälarstrand den här tiden ( snacka om forntid ) ??

Det är " reunion time " snart !:)

Skulle väl vara Jugge då , han är ju oxå ett gammalt "Kalkbrott" :rolleyes:
 
Last edited:
Det var Greger Wallin och Björn Gustavsson , Tjörde även Top fuel Kawa före 1200 yamahan




Det var ett gatbygge till hugad spekulant...

B t w

Nån som höll till nere på "Pråmen" på Södermälarstrand den här tiden ( snacka om forntid ) ??

Det är " reunion time " snart !:)

Skulle väl vara Jugge då , han är ju oxå ett gammalt "Kalkbrott" :rolleyes:


Jaadå,pråmen var ju vårt andra hem,eller tredje efter donken dåra.
Jobbade ihop med Björne ett par år.
 
Jo jag var där med en kompis som körde budhoj på 80-talet. Var även inne en del i hojlokalerna tvärsöver gatan. Det är väl samma MC-klubb som huserar där än idag? Det vara flera där som tävlade med TZ250 minns jag. Vid motorjusteringar delade de samma bromsbänk som Cala: Söder Mälarstrand :hihi

Det var en massa RR-snack när man satt på pråmen minns jag. Jag lyssnade mest med ett halvt öra, jag var mest där under en vinter med anledning av att jag skulle få hjälp av en kille att bygga en fackverkssving till min trepip. Jag ville in i verksatden och bygga, de ville dricka öl. Jag var ung och otålig. Jag var och är fortfarande helt kass på namn vilket plågar mig idag.

/J
Det var Greger Wallin och Björn Gustavsson , Tjörde även Top fuel Kawa före 1200 yamahan


B t w

Nån som höll till nere på "Pråmen" på Södermälarstrand den här tiden ( snacka om forntid ) ??

Det är " reunion time " snart !:)

Skulle väl vara Jugge då , han är ju oxå ett gammalt "Kalkbrott" :rolleyes:
 
Jaadå,pråmen var ju vårt andra hem,eller tredje efter donken dåra.
Jobbade ihop med Björne ett par år.

Jaha du
DÅ har vi säkert träffat varann :D

Björne å Greger , brukade Snylta på min magnusson kompressor, som reserv när deras egen riskerade att strejka på Kawan , och jag borrade o planade en dj--a massa motordelar till Björne

För Jugge, Folk som hängde på pråmen ,Eken hette/heter väl klubben.

,Malle, Tuben , Jocke Becker , Wallonen ( Affe Johansson) , Janne plåster, Kia, Cissi, Binge , Hasse Gustavson , Davo o Ducken ( Suzuki marodörerna) Iller Bosse ,Nina å Gugge Osv..
 
Last edited:
Ja sportster är inte tänkt som en glidare från början. Det var faktiskt den första superbiken när den kom på 50-talet. Snabbare än dåvarande engelska hojar. Det är synd att många sportsterägare idag hänger på en massa kromat skrot på dem istället för att bygga dem åt det sportigare hållet. Det är nämligen tacksamma hojar att sporta till. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2747145#post2747145

Jag har lovat att starat en byggtråd. Problemet är att jag väntar på på en kraftigt försenad container i vilken min motor står. Idag har jag fått hem koppling, oljepump, växellåda, tändning, HSR-förgasare, trans, transkåpa mm mm. Men den riktiga dyrgripen, själva motorn ankommer den 25:e med containern. Då ska jag starta en byggtråd. Har dokumentera det jag gjort med svingen och så. Men jag startar tråden när jag har allt. Vill att det ska vara lite tempo i tråden.

Robban Lindqwist i Huddinge jobbar på Proline i Högdalen har en riktigt juste Sportster:tummenupp som mer liknar en Racer än en glidare. Men....nu har även han insett att "2-takts åkare gör det Dubbelt så ofta":2cool
 
Jaha du
DÅ har vi säkert träffat varann :D

Björne å Greger , brukade Snylta på min magnusson kompressor, som reserv när deras egen riskerade att strejka på Kawan , och jag borrade o planade en dj--a massa motordelar till Björne

För Jugge, Folk som hängde på pråmen ,Eken hette/heter väl klubben.

,Malle, Tuben , Jocke Becker , Wallonen ( Affe Johansson) , Janne plåster, Kia, Cissi, Binge , Hasse Gustavson , Davo o Ducken ( Suzuki marodörerna) Iller Bosse ,Nina å Gugge Osv..

Pråmen jah!!!
Där var man väl mer eller mindre mantalskriven i slutet på 80-talen. Men du glömmer Masen(RIP), Kapten(RIP),Sandy, Äpplet, Benke Palm, Svärdgren, Pejer å Agadir för att nämna några till som hörde hemma där.:tummenupp
 
Jaha du
DÅ har vi säkert träffat varann :D

Björne å Greger , brukade Snylta på min magnusson kompressor, som reserv när deras egen riskerade att strejka på Kawan , och jag borrade o planade en dj--a massa motordelar till Björne

För Jugge, Folk som hängde på pråmen ,Eken hette/heter väl klubben.

,Malle, Tuben , Jocke Becker , Wallonen ( Affe Johansson) , Janne plåster, Kia, Cissi, Binge , Hasse Gustavson , Davo o Ducken ( Suzuki marodörerna) Iller Bosse ,Nina å Gugge Osv..

Japp,vi har defenitivt lirat i samma division,många gemensamma polare :tummenupp
 
Ja, den sidan är bra, men det var inte den jag tänkte på.
(men på den här sidan kan man ju dreggla åt RG 500 också)
Sidan jag tänker på hade bara GSX-R 750, alla årsmodeller.

Jag tror det var sista årsmodellen med dubbla runda lysen som hade lite tunnare bak som jag gillade, jag ska se om jag hittar den.

http://www.suzuki-motor.hu/history/

:hihi

Nä, jag är inte sukkafantast...:tungan
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top