Är folk verkligen såhär verklighetsfrånvarande...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
... på Stureplan? :va

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article670487.ab

"Så här lyder sällskapets beskrivning på hemsidan:

”Sällskapet Hagamännen är en sluten krets för en utvald skara Hagamän i sina bästa år som alla delar idén om att sexuellt umgänge är något som gärna får ske efter endast den ene partens (mannens) villkor, det vill säga ladyn skall inte ha något val!” "

"Grundaren av föreningen, en 18-årig man, säger till Aftonbladet:
– Alltså det var ett skämt bara. Men det har inget med Hagamannen att göra – Haga syftar till Hagaparken här i stan.
Men ni har ju en bild, och en text om serievåldtäktsmannen Hagamannen, på er sida?
– Ja, men det är inte riktigt det, som det har att göra med.
Vad har det att göra med då?
– Alltså, det är en kompisgrej som har att göra med Hagaparken.
Hur då?
– Det kan jag inte säga. "

Inte ens den mest omogne på Sporthoj.com kan väl säga att det här är kul på något sätt? Är bratsen verkligen såhär bortkopplade från det verkliga livet? :va

Nästan så man blir chockad. Nästan.

Men du, tillhör man stureplanseliten så gäller inte vanliga normer. Verklighetsförankring är ett av de fulaste ord som finns där.

Tycker nästan det är värre att dom verkligen gör en artikel om ett par småungars skämtgrupp på facebook? det måste ju finnas något mer spännande att skriva om.

Tycker nästan det är värre att dom verkligen gör en artikel om ett par småungars skämtgrupp på facebook? det måste ju finnas något mer spännande att skriva om.

Jag tyckte nog det här var bland det värsta jag har hört från Sverige på länge. I samband med att andra välkända "Stureplansprofiler" blir frikända från ett våldtäktsfall kommer detta upp. Osmakligt är bara förnamnet.

15 öl och varma knogar!
Sen hyra in en stor bög på 150 kg.
Sen är det nog inte så kul längre!

bara väntar tills dom här äckel-idioterna försöker pippa fel brud. Skulle vara en sant nöje att se dom åka på ordentligt med däng.

Jag tyckte nog det här var bland det värsta jag har hört från Sverige på länge. I samband med att andra välkända "Stureplansprofiler" blir frikända från ett våldtäktsfall kommer detta upp. Osmakligt är bara förnamnet.

Det värsta du hört? att dom stoppade in en bild på hagamanen på en privat grupp på internet?

Jag har spelat innebandy mot Tidelaget, det är ju nästan så att man borde låsa in dom på livstid!!!!!!

Avd, sarkasm Du är möjligtvis inte 75år och kör med keps i 55 på alla 70 vägar?

Vi har inget att skriva om så vi gör en förstasida nyhet om inget..

Ah.. på så vis... jag tänkte ju inte på att jargong och typen av skämt inte har ens det minsta lilla att göra med vad som accepteras i en grupp. Det finns inget som helst samband mellan en unken kvinnosyn och unkna skämt om dito.

Det vore ju nästan lika korkat som att säga att det är större chans att kvinnosynen riskerar att bli unken i en umgängeskrets där man ofta pratar förnedrande om kvinnor och normaliserar skämt om våldtäkter och om att tjejer bara är till för en enda sak...

Och ännu dummare är det att säga att det på något sätt skulle kunna påverka attityden i ett gäng om vissa satte ner foten och protesterade när skämten blev för grova.....

:rolleyes:

..

Ah.. på så vis... jag tänkte ju inte på att jargong och typen av skämt inte har ens det minsta lilla att göra med vad som accepteras i en grupp. Det finns inget som helst samband mellan en unken kvinnosyn och unkna skämt om dito.

Det vore ju nästan lika korkat som att säga att det är större chans att kvinnosynen riskerar att bli unken i en umgängeskrets där man ofta pratar förnedrande om kvinnor och normaliserar skämt om våldtäkter och om att tjejer bara är till för en enda sak...

Och ännu dummare är det att säga att det på något sätt skulle kunna påverka attityden i ett gäng om vissa satte ner foten och protesterade när skämten blev för grova.....

..

Och jag som trodde att folk förstod sarkasm, fel av mig, så dumt....
Och jag menar stureplan där hänger ju bara 15-20 pers och alla går på kafferep hos varanda minst 2 ggr/vecka.

Dumma, dumma dummis-våldtäktare med för mycket pengar. :lol

Tänk nu vad intressant egentligen, när det enligt samma idiotmedia plötsligt inte är s.k. "socioekonomiska"* orsaker bakom kriminalitet.

Only in Sverige. :)

*=samlingsnamn för sådant vi inte vill prata om, egentligen

Tänk nu vad intressant egentligen, när det enligt samma idiotmedia plötsligt inte är s.k. "socioekonomiska"* orsaker bakom kriminalitet.

Nej, men din universalförklaring passar ju knappast in den heller så jag undrar varför du är så nöjd?! :va

Nej, men din universalförklaring passar ju knappast in den heller så jag undrar varför du är så nöjd?! :va

Den om att människors värderingar är en väldigt viktig, för att inte säga avgörande, orsak till varför de begår brott och vilka brott de begår?
Jo, jag tror den fungerar om nu något brott verkligen begåtts, vilket det nu skulle vara, mer än att de publicerat en bild på en dömd brottsling vilket är förtal enligt svensk (only in Sverige igen) lagstiftning.

Men du vidhåller att det måste vara deras usla levnadsförhållanden på Skeppargatan, Linnégatan och Banérgatan som skapat den tristess som fått dem att vända samhället ryggen och begå grova sexualbrott? :lol Bra tänkt. :tummenupp

Äh, det där var väl inget att uppröras något värst över. Som sagt, några ungars interna skämt, osmakligt månne, men mest en axelryckning från min sida. För man kan väl inte på allvar tro att de verkligen menade allvar? Men jag kanske bara har blivit härdad efter diverse "Bobby-trådar" m.m. på Flashback.

/perris

Kan ingen bara spöa upp dom här jävla snorisarna ordentligt så att dom vet att dom lever. :fatta!

Men det värsta är väl att dom har fått knulla så mycket tack vare sina (pappors) feta plånböcker, att dom tror att ALLA brudar låter sig imponeras av pengar. Och att någon skulle säga NEJ, finns inte ens i deras bortskämda egohjärnor. :rolleyes:

//M

Jag håller med korvgubbe, men för att gardera sig så vill jag anföra följande:

- Om det nu är så att de skämtade: Osmakligt! Men det finns mycket som är osmakligt, bara kolla på det stora landet i väster som vi ibland verkar vilja ta efter här hemma...

- Om inte: Shit pommes frites. Dags att återinföra dödsstraffet. Och puckots bortförklarang "nä, det är ett internt skämt om Hagaparken" vittnar ju inte om att killen har hög intelligens...

att dom tror att ALLA brudar låter sig imponeras av pengar.

Jag tror i och för sig att alla brudar i de där kretsarna är väldigt imponerade av pengar, annars hade de liksom inte varit där ens.

Förresten, är det någon mer än mig som känner att den här diskussionen egentligen handlar om de där två som släpptes och inte om hemsidan? :)

Dubbel-OT liksom.

...bara kolla på det stora landet i väster som vi ibland verkar vilja ta efter här hemma...

Dags att återinföra dödsstraffet.

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back