Rgv:n startar inte...

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hej. Till min förvåning så startar inte min MC. I tisdags gick den hur klockrent som helst och gick igenom besiktningen men nu vägrar den starta.. Framlyse och baklyse funkar men den startar inte och blinkers funkar inte. Vet inte vad det kan vara för fel. Funderar på nån säkring men kan bara hitta en under sadeln o den är hel. Nån som vet om de finns nån mer på rgvn.. eller det är väl säkert olika eftersom de är en gammal banhojj. Har inget vidare bra schema så inte så lätt å felsöka.. Vore glad om nån har nån idé på vad man kan testa MVH Robin.

En säkring är ett hett tips, för det är iaf det man hoppas på...
Annars drar det gärna iväg och blir både komplicerat och dyrt.
Ofta.

Det man kan konstatera är ju att den inte tänder.

Så vad kan det DÅ vara?

Massor tyvärr. Men börja i den änden iaf, ta ur ett stift och slå på tändning samt kör på startmotorn och kolla OM du har gnista.
(stiftet i tändhatten stiftets gänga mot jord/motorn)

Återkom när du vet om du har gnista.

För du har väl inte bara glömt att slå tillbaka dödaren bredvid gashandtaget! :D
(händer den bäste har jag hört... ;))

En säkring är ett hett tips, för det är iaf det man hoppas på...
Annars drar det gärna iväg och blir både komplicerat och dyrt.
Ofta.

Det man kan konstatera är ju att den inte tänder.

Så vad kan det DÅ vara?

Massor tyvärr. Men börja i den änden iaf, ta ur ett stift och slå på tändning samt kör på startmotorn och kolla OM du har gnista.
(stiftet i tändhatten stiftets gänga mot jord/motorn)

Återkom när du vet om du har gnista.

För du har väl inte bara glömt att slå tillbaka dödaren bredvid gashandtaget! :D
(händer den bäste har jag hört... ;))

Hehe ja har redan tat ur tändstiftet och de är ingen gnista. Åkte till "BIL"tema och försökte köpa nya men dom hade bara till bil oväntat nog:P men ska ringa till MC-firmorna i närheten och höra om dem har några tändstift. Men iof lite lustigt att båda skulle bara lägga av men kan ju blivit riktigt sura. testar med o byta dem iaf så får ja se vad som händer. Hittar bara en enda säkring o den är hel. Testade att ta ur den och då dog framlyset/baklyset. Dödarn är på On.:P

Hehe ja har redan tat ur tändstiftet och de är ingen gnista. Åkte till "BIL"tema och försökte köpa nya men dom hade bara till bil oväntat nog:P men ska ringa till MC-firmorna i närheten och höra om dem har några tändstift. Men iof lite lustigt att båda skulle bara lägga av men kan ju blivit riktigt sura. testar med o byta dem iaf så får ja se vad som händer. Hittar bara en enda säkring o den är hel. Testade att ta ur den och då dog framlyset/baklyset. Dödarn är på On.:P

Ok...
Nya stift är ju inte fel att prova med, men får du ingen gnista ALLS med dina stift nu? Inte ens inne i stiften mellan porslin och metall?? (även om man inte SER dessa gnistor brukar man HÖRA dem)

Ser lite mörkt ut med din tändmodul är jag rädd...just nu.

MEn börja smyga kabel. Följ ALLA kablar från tändspolar osv. Ta isär kontakter och se över dem.

Jo ska börja med det idag har inte haft tid. Men känns så tråkigt när man tog körkort för 3 veckor sen å de inte är så långt kvar på säsongen:P Men får hoppas ja reder ut de. Ska ta hjälp av en 740 raggare sen med.. hehe

Det var kabelbrott under instrumentbrädan. Skönt att de inte var nått värre än så. Så nu rullar han igen:D Nån från linköping som vill ta en repa nåndag i veckan??

Det var kabelbrott under instrumentbrädan. Skönt att de inte var nått värre än så. Så nu rullar han igen:D Nån från linköping som vill ta en repa nåndag i veckan??

Skule du bott närmre mig skule du kuna fått köra mot min skapelse, kawyam 1000 RR

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt