2008 Honda CBR 1000 RR Fireblade

Jahaja Josefin, när får man se en sån på riktigt inne på din arbetsplats. Lääängtar! Något datum? Cirka? Ungefär? Mellan tummen & pekfingret?


Har inget datum ännu. I nuläget vet inte vi mer än någon annan.
Blir förhoppningsvis ändring på det efter den 29/10- 5/11. Då blir det provkörning av 2008 års modeller nere i Barcelona :D .
 
bara jag som tycker den är as ful ? tycker 07-an är så sjukt mycket snyggare juh.. :(

Ööö Det är skisser som är fram gissade av journalister i tidningar? Den är säkert 100 gånger snyggare i verkligheten! :tummenupp

Har inget datum ännu. I nuläget vet inte vi mer än någon annan.
Blir förhoppningsvis ändring på det efter den 29/10- 5/11. Då blir det provkörning av 2008 års modeller nere i Barcelona :D .


Du får bara köra Zoomer 2008 års modell där!
 
Last edited:
Ööö Det är skisser som är fram gissade av journalister i tidningar? Den är säkert 100 gånger snyggare i verkligheten! :tummenupp QUOTE]


vad är det för kåpa som täcker ramen där man har benen till exempel? hur snygt var det.. ? sen ser den bara ihoptryckt och konstig ut, lysena var inte heller speciellt vackra..

07- is tEh shit!
 
Last edited:
Ööö Det är skisser som är fram gissade av journalister i tidningar? Den är säkert 100 gånger snyggare i verkligheten! :tummenupp




Du får bara köra Zoomer 2008 års modell där!


Vad skryter du för?? Du ska ju bara få åka bakpå....med din chef eller vem det nu va. Hmm, glad jag slipper dras med dig bakom....bara massa onödig extravikt. Så vitt jag vet äger jag 0 Zooomer och du äger 1 så vad är problemet??? Och för övrigt...är det ngt fel på Zoomern eller???? :arsele
 
Man får hoppas att ryktena stämmer, Honda har ju egentligen sedan -92 inte varit direkt ledande i literklassen vad gäller prestanda och sportighet utan varit mer åt det "sansade" hållet med lite mer moderat effekt, stadigt chassi, lättkörd osv. Å andra sidan har ryckte ju CBR600RR upp sig till 2007 så hoppet kanske lever ändå?
 
det var ändå själva fan att dom ska pajja någonting så underbart snyggt!!!
ändan på cykeln har blitt totalt förstörd, var så grymt snygg på föregående version.
Och varför envisas fler och fler att använda den här skrumpna lilla feta stumpen till avgasrör istället för ett snyggt som går under sittsen? Skiter fullständigt i ifall det har med ljudnivåer och dylikt att göra, man kan åka till månen som turist numera så det vore väll konstigt ifall dom inte kan tänka till och lösa det problemet också...:huvet
 
det var ändå själva fan att dom ska pajja någonting så underbart snyggt!!!
ändan på cykeln har blitt totalt förstörd, var så grymt snygg på föregående version.
Och varför envisas fler och fler att använda den här skrumpna lilla feta stumpen till avgasrör istället för ett snyggt som går under sittsen? Skiter fullständigt i ifall det har med ljudnivåer och dylikt att göra, man kan åka till månen som turist numera så det vore väll konstigt ifall dom inte kan tänka till och lösa det problemet också...:huvet

lägre vikt är en anledning, att det är på modet är en annan.
 
det var ändå själva fan att dom ska pajja någonting så underbart snyggt!!!
ändan på cykeln har blitt totalt förstörd, var så grymt snygg på föregående version.
Och varför envisas fler och fler att använda den här skrumpna lilla feta stumpen till avgasrör istället för ett snyggt som går under sittsen? Skiter fullständigt i ifall det har med ljudnivåer och dylikt att göra, man kan åka till månen som turist numera så det vore väll konstigt ifall dom inte kan tänka till och lösa det problemet också...:huvet

Du får även lägre effekt och sämre viktfördelning med avgasrör under kutsen. Enda fördelen är väl egentligen aerodynamisk och estetisk? Men det börjar kännas lite gammalt med upplagda burkar, "alla" har ju det redan.

De kan säkert lösa de flesta "problem" med utsläppsnivåer och ljudnivåer utan problem, frågan är om du och andra konsumenter är beredda att betala vad lösningarna kostar?
 
Och varför envisas fler och fler att använda den här skrumpna lilla feta stumpen till avgasrör istället för ett snyggt som går under sittsen?
Tack och lov tar tillverkarna större hänsyn till funktionalitet än estetik. Vi som tycker det är roligare att köra mc än att titta på mc är tacksamma för det.

Personligen är jag av uppfattningen att en sporthoj är en replika av de riktiga och oåtkomliga maskinerna: prototyperna i GP-racing. Ju närmare dessa en sporthoj befinner sig till utseende, konstruktion och funktion desto bättre. Återigen en personlig reflektion: det som är funktionellt och därtill nydanande tycker jag per definition blir snyggt.
 

Bifogat

  • rightactionpedrosa.jpg
    rightactionpedrosa.jpg
    54 KB · Visningar: 134
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top