15m scartkabel??

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Går det att ha en ca: 15 meter lång scartkabel mellan mottagaren och en LCD TV? Eller man tappar för mycket signal på vägen?

Har köpt en trådlös Ljud o Bild överföring men det är mest skit med den tycker jag! Dålig bild och ljudet knastrar hela tiden!

Ingen egen erfarenhet, men jag vet att det finns tjockare, finare kablar på bland annat expert. Gludpleterade kontakter och tjockiskvadrat. Borde funka bättre i alla fall?

Köp en och testa... lämna tillbaka om det inte funkar?

Jag tror att du även om du har en gammam lampslapp som kabel kommer du att tappa mindre signal än med trådlös överföring :)

Men mera alvarligt borde det gå, som exempel kan jag berätta att jag hade en billig 15 meters kabel till video projektorn. Gick finfint bara man inte försökte överföra HD bild, då kom det skuggor i bilden. Men sen köpte jag en dyrare kabeö och alla problem löstes.

Men snälla.. Inte f_n ska du väl använda scart-kabel till din LCD!!?? :eek:
Helst hdmi och allra sämst komponent..

Under förutsättning att hans mottagare hanterar dessa signaler vilket inte är speciellt stor chans då mindre än 5% av mottagarna på marknaden gör just detta. Och samtidigt, är det den bästa lösningen med hdmi när han ska ha 15 meter.... :gnissla

ap ap ap..... Komponent menar många HiFi snubbar är bättre än HDMI....
Inte vet jag iofs men håller absolut med Helst Komponent eller HDMI,

eller köp en riktigt bra trådlös bild och ljud överförare. Har polare som andvänder detta och det funkar klockrent.

///Micke

Har köpt en riktig bra ljud o bild överförare..... Men det funkar inte alls bra hemma hos mig!

Kommer att testa att dra "vanlig" 75ohms antennkabel till LCD:n från dekodern.
Dekodern har en inbyggd RF modulator. 20meter kabel kostar bara 89:- så det kan vara värt att testa!

Synd att dekodern inte har HDMI eller komponent uttag..... :(

3135952 Under förutsättning att hans mottagare hanterar dessa signaler vilket inte är speciellt stor chans då mindre än 5% av mottagarna på marknaden gör just detta. Och samtidigt, är det den bästa lösningen med hdmi när han ska ha 15 meter.... :gnissla
Om du med "mottagare" menar lcd´n, så finns det mig veterligen ingen sådan (någorlunda modern) med enbart scart ingång..

Om du menar dekoder/digitalbox så är det kanske scart som gäller, synd.. Men han kan ju åtminstone ha bra kablar från dvd´n..

Last edited:
Om du med "mottagare" menar lcd´n, så finns det mig veterligen ingen sådan (någorlunda modern) med enbart scart ingång..

Om du menar dekoder/digitalbox så är det kanske scart som gäller, synd.. Men han kan ju åtminstone ha bra kablar från dvd´n..

LCD:n har alla tänkbara in och utgångar... Dekoderboxen är det värre med! Bara 2st scart + RF modulatorn.... Testade med en 15m antennkabel nu och bilden blir perfekt! Nu ska den bara dras in under huset och upp i sovrummet.. Får bli morgondagens kvällssyssla!

Har köpt en riktig bra ljud o bild överförare..... Men det funkar inte alls bra hemma hos mig!

Kommer att testa att dra "vanlig" 75ohms antennkabel till LCD:n från dekodern.
Dekodern har en inbyggd RF modulator. 20meter kabel kostar bara 89:- så det kan vara värt att testa!

Synd att dekodern inte har HDMI eller komponent uttag..... :(

Är det boxer du har så finns det bra boxar för vettiga pengar. Jag har 3 stycken sagem med komponent-utgång, dock lite sega i kanalbytena.
Är det comhem så vet jag inte vilka alternativ det finns tyvärr.
Antennkabel blir blaj om du ens får det att fungera, tippar på att det endast är för att skicka vidare RF-signalen. Skaffa i såfall en vettig scart. Jag kör med Monster 8m och den ger kanonbild, hur det blir på 15m vet jag ej så där direkt.
Men varför inte ställa en box vid tv'n direkt? Tvillingkort finns att tillgå på alla abonnemang antar jag?

Märke och modell?

Jag var just på vippen att köpa en sån för att föra över signalerna från min digitalbox till sovrummet, en sträcka på betydligt mindre än 15 meter, men genom betongvalvet.... :huvet

Jag har sovrummet på övervåningen, ovanpå vardagsrummet.

3137747 Märke och modell?

Jag var just på vippen att köpa en sån för att föra över signalerna från min digitalbox till sovrummet, en sträcka på betydligt mindre än 15 meter, men genom betongvalvet.... :huvet

Jag gissar på att det inte är 15 meter han har mellan dom två ställena, eftersom han bara ska ha 15m kabel och radiovågor går inte runt hörnen :fakta :)

Däremot så är det ibland ett rent helvete med trådlösa saker, hade grymma problem med ett wlan en gång just pga att det var tammefan störningar överallt och där det inte var något som störde, där var signalen för svag pga att vinkeln från routern till datorn på övervåningen var ganska låg och det var långt borta så signalen gick genom flera meter av trä.

Om du har sändare/mottagare direkt ovanpå varandra så kan det nog funka rätt smärtfritt.

Märke och modell?

Philips SLV3220 ska försöka lämna skiten i retur.... Har min trådlös router i samma rum så det kan vara den som stör ut den.....

Är det boxer du har så finns det bra boxar för vettiga pengar. Jag har 3 stycken sagem med komponent-utgång, dock lite sega i kanalbytena.
Är det comhem så vet jag inte vilka alternativ det finns tyvärr.
Antennkabel blir blaj om du ens får det att fungera, tippar på att det endast är för att skicka vidare RF-signalen. Skaffa i såfall en vettig scart. Jag kör med Monster 8m och den ger kanonbild, hur det blir på 15m vet jag ej så där direkt.
Men varför inte ställa en box vid tv'n direkt? Tvillingkort finns att tillgå på alla abonnemang antar jag?

Har redan Svärfars tvillingkort till min viasatbox... Vet inte om han är sugen på ett tvillingkort till?? :)

Ska testa med en 15m koaxialkabel nu i alla fall.... Kostar ju under 100 lappen så det kan det vara värt!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back