Stunta med borrad krona?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Är det nån som stuntar med borrad krona?
Är det lönt o ens försöka eller spricker den vid första kastet?

Kolla med grabbarna i stuntforutmet (om du inte redan gjort det), de är nog ännu mer hemma på stuntande, vad som funkar och inte.

Beror säkert på hur originalkronan ser ut, hur förstäkt den är på fästpunkterna osv. också.

Jag har för mig att Wiseguy har en tråd om hur man förstärker en originalkrona med kemisk metall för att den ska tåla mer om man t.ex. borrar i den.

Jag insåg i morse att jag hade lagt tråden i fel forum, sorry.

Har bara inte orkat göra en ny än. :)

jag stuntar då inte men
jag borra 2st 10mm hål, tyckte de va bättre än 4st 8mm.
har kikat o tycker de inte kan göra mycket.. jag tror mitt styre går före kronan...
om förstäkningen gör nån nytta vet jag inte men jaga har förstärkt med kemisk metall.

Jag kör med det. Har inte synat backen än dock (väldigt mycket nybörjare) så jag vet inte om det håller då. :)
Förstärkt med kemisk metall.

Det låter bra det pöjkar, jag har funderingar på o ha hojen både som banhoj o stunthoj, o vill ju därför kunna bygga om på nån timme.

O då underlättar det ju om jag inte måste byta krona.

Alt är o gör 2 "halvor", på kawwan så såtter handtagen ovanför kronan, o i don fästa risers. Men frågan är hur lång tid det tar innan dom är klar isåfall, borrningen går fortare.

Det låter bra det pöjkar, jag har funderingar på o ha hojen både som banhoj o stunthoj, o vill ju därför kunna bygga om på nån timme.

O då underlättar det ju om jag inte måste byta krona.

Alt är o gör 2 "halvor", på kawwan så såtter handtagen ovanför kronan, o i don fästa risers. Men frågan är hur lång tid det tar innan dom är klar isåfall, borrningen går fortare.

jag förstår inte varför du måste borra i styrkronan för att stunta med den :va

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back