Gulleplutt
#24, Rookie 1000
har lite för högt ljud. Köpte en insats på en mc affär. dock så sänktes effekten rejält. Så den vågar jag inte åka med. Kapade av den i flera omgångar och fick ner ljudet. Men effekten var fortfarande inte helt 100%.
Nu har jag gjort en egen. Denna har en krök och en spiral innuti. Den kommer nog funka. men frågan e hur bra.
Finns det några andra tips på hur man kan göra? Hojen e supersporttrimmad. Sitter ett akrapovic helsystem på den nu. Skulle ju kunna byta till ett original. Men då måste jag skaffa det samt antagligen bänka om den. Så det får bli sista utvägen.
Har nån något tipps på bra noisekiller eller vad det kallas. som funkar samt inte dödar effekten????
Nu har jag gjort en egen. Denna har en krök och en spiral innuti. Den kommer nog funka. men frågan e hur bra.
Finns det några andra tips på hur man kan göra? Hojen e supersporttrimmad. Sitter ett akrapovic helsystem på den nu. Skulle ju kunna byta till ett original. Men då måste jag skaffa det samt antagligen bänka om den. Så det får bli sista utvägen.
Har nån något tipps på bra noisekiller eller vad det kallas. som funkar samt inte dödar effekten????
re till en zx12:a, den tog ner effekten 2 hk vid bänkning. Efter optimering var resultatet minus 1 hk. Inom bänkens felmarginal, med andra ord. Ljudnivån landade på 87 db. Detta trick har jag gjort på 4 hojar med i stort sett samma effektförlust. En 600 eller 750 behöver flödet från en 1000cc-dämpare. En 1000cc behöver flöde från en 1200:a.
Du kan din sak!!! Bra skrivet!!!