Krock i Eslöv, Sallerup

Går baken upp i luften när du bromsar så har du fel bromsteknik, du ska inte hålla emot med armarna utan med benen och ryggen.

Håller inte emot med armar eller händer utan med ryggen och klämmer åt tanken med benen.
Men visst kan jag ha fel bromsteknik påstår inte att man inte kan lära sig. Likförbenat så om jag bromsar hårt nog så lyfter baken på hojen.

Hej nu e det så jag jag har varit och lagat porten som killen körde i sönder på lågpris. Dom va två stycken på hojen broms spåren är på ca 200 meter så dom ha kommit fort.körde rakt igenom en låst port hojen låg ca 20 meter innan för, nu tycker jag inte synd om killarna , men om ägaren för hojen var stulen. å det värsta är att dom sprang ifrån platsen så dom e fria inu...... MIKE THE BIKE

1. Är det på vissa tider eller liknande lågt pris på att köra sönder er port?
2. Om ägaren för hojen var stulen som du säger... stals även hojen samtidigt?? Har ägaren återfunnits stulen som han är?

Fattar nada... :rolleyes:

Jupp iaf om jag bromsar hårt.
När jag tänker efter så drar jag nog in kopplingen ganska ofta när jag använder bromsarna, annars motorbromsar jag nog mest.

Det ska du inte göra förrän precis innan du stannar för att kunna bromsa effektivast. Jag har inte riktigt koll på hur det blir i krafterna i motorcyklen, men det kanske hänger ihop med att baken reser sig?

3129156 1. Är det på vissa tider eller liknande lågt pris på att köra sönder er port?
2. Om ägaren för hojen var stulen som du säger... stals även hojen samtidigt?? Har ägaren återfunnits stulen som han är?

på A svarar vi: lågpris heter butiken som är ägare till porten (livsmedelsaffär)
på B svarar vi: meningsbyggnadsfel, men troligen fick ägaren reda på det av polisen, om han inte visste det innan.

1. Är det på vissa tider eller liknande lågt pris på att köra sönder er port?

Tack, nu slapp jag :tummenupp.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back