plasma?

kollat på den rätt mycket faktiskt,den faller som en sten i pris så den är klart intressant.

Inte dålig alls!
Mitt val om jag hade köpt plasma.
Men den har massa otrevliga skuggningseffekter. Särskilt på lodräta stora kontraster (svart mot vit t.ex) Där såg man "ekoeffekter" i bilden.
Mkt irriterande när man väl började se dem!

Jag föredrar plasma, helt enkelt för att bilden tilltalar mig mer än lcd.. Håller med "Marcus74", såg att PX70 (42) går att få för runt 10k nu..

Jag älskar film i mörkt rum och då funkar en plasma utmärkt.. Har man andra krav så är en lcd många gånger ett "bättre" val, smaksak helt enkelt..

Lycka till.. :tummenupp

Last edited:
Jag vet inte jag, men varenda säljare på jobbet föredrar plasma före LCD.
Tycker de flesta LCD blir skräp när man matar dom med normal signal. Släpiga, brusiga, suddiga - jobbiga att titta på helt enkelt.

Plasman har betydligt närmre till verkligheten, men gör sig inte så bra i lysrörsupplysta jättelokaler tyvärr.

JVC hade utbildning för oss häromdagen på deras nya LCD-lineup och killen talade sig svettig om alla grymma bildförbättringsfunktioner man kunde aktivera, var flera stycken minsann! Allt detta för en bild som en plasma har helt ur kartongen.

Inbränningar förekommer, ofta till och med, men de försvinner efter nån halvtimme...

Har kompisar som jobbar på Expert o dom säger Plasma alla dar i veckan, såvida du inte kopplar datorn till tv'n o använder den som Datorskärm.

Inte dålig alls!
Mitt val om jag hade köpt plasma.
Men den har massa otrevliga skuggningseffekter. Särskilt på lodräta stora kontraster (svart mot vit t.ex) Där såg man "ekoeffekter" i bilden.
Mkt irriterande när man väl började se dem!

åfan,är det så irriterande hela tiden eller stänger man av det?
stör mig fortfarande på att kylskåp låter irriterande mycket och då har jag ändå hört sådana i 31 år:tummenupp

pv 70 har fler ingångar men px 70 har inbyggd dekoder,har jag fattat det rätt då?
funkar den dekodern i vårt nät om jag köper en sådan där ca modul?
vad kostar en sådan?
något annat som skiljer de åt,de är på delad andra plats...

åfan,är det så irriterande hela tiden eller stänger man av det?
stör mig fortfarande på att kylskåp låter irriterande mycket och då har jag ändå hört sådana i 31 år:tummenupp

nJA... STÄNGA AV KAN MAN NMOG INTE. dETTA ÄR EN EFFEKT I SJÄLVA BILDHANTERINGEN.
Ops caps lock...

Man kan säkert justera bilden lite, men effekten lär kvrstå.

Har kompisar som jobbar på Expert o dom säger Plasma alla dar i veckan, såvida du inte kopplar datorn till tv'n o använder den som Datorskärm.

Såklart de säger.
Deras säljare skiljer sig väl inte från övriga säljare i köpladornas tidevarv?
D.v.s kan inget, saknar teknisk utbildning, och säger exakt det de är tillsagda att säga.
Det är ju ingen hemlighet att många firmor ligger på jättelager av plamaskärmar och sålänge de inte är slut kommer de oxå vara "jääääättebraa"
Så självfallet har säljarna dresserats att sälja slut på lagret...

Var lite källkritisk när ni lyssnar.
VEM säger vad.
Och VARFÖR.

Se med egna ögon, gör en bedömning och ni ska se och höra om ett par år när plasmorna är passe´att samma säljare säger: Ja VEM kunde köpa en plasma! Det var ju bara en parentes....

*luttrad*

Well, jag köpte min HD LCD bara för att kunna koppla den till datorn eller surfa via PS3:an. Inte helt fel attkunna sitta i TV-soffan och knacka inlägg på sporthoj ;)

Såklart de säger. Deras säljare skiljer sig väl inte från övroiga säljare i köpladornas tidevarv?
D.v.s kan inget och säger exakt det de är tillsagda att säga.
Det är ju ingen hemlighet att många firmor ligger på jättelager av plamaskärmar och sålänge de inte är slut kommer de oxå vara "jääääättebraa"

Var lite källkritisk när ni lyssnar.
VEM säger vad.
Och VARFÖR.

Se med egna ögon, gör en bedömning och ni ska se och höra om ett par år när plasmorna är passe´att samma säljare säger: Ja VEM kunde köpa en plasma! Det var ju bara en parentes....

*luttrad*

Well, jag köpte min HD LCD bara för att kunna koppla den till datorn eller surfa via PS3:an. Inte helt fel attkunna sitta i TV-soffan och knacka inlägg på sporthoj ;)

Bara??
Eller menade du: Oxå?

För du glor väl på nån film då och då?
KAnske t.om teve? ;)

Nu vet jag iofs inte vart du har varit men dra inte alla elektroniksäljare över en kant....;)

Nej det ska jag inte göra!
Sanningen att säga så var där en tjej på El-Giganten i Barkarby.
HON hade rikskoll.
Hon märkte väl vartefter att jag jobbar med teknik/elektronik så hon kunde gasa ännu mer och bottna ur i vissa saker.
Själv var jag mycket intresserad eftersom jag aldrig brytt mig om dessa produkter så som konsument (även om vi pysslar mycket med digital grafikpresentation osv på jobbet). Nåväl teve är inte min grej, men när jag nu skulle köpa en så fick jag väl läsa på lite dårå...

Hursomhelst - det är inte vanligt. Snarare ovanligt att hitta säljare idag som kan nåt om sina produkter.
Inte sällan står de och läser högt ur produktbladet - vilket jag själv som konsument kan göra lika bra.
Majoriteten av säljarna i köpladorna där jag tittade var direkt ovilliga att sälja... (det påverkade tydligen inte deras lön som det verkade...)
Och nej - jag hade inte en arrogant uppsyn, jag ställde inte intrikata tekniska frågor för att briljera, jag höll en alltigenom låg profil.

Heder till de försäljare som är intresserade och kunniga dock :tummenupp

Sprechtpolizei! :D

Sprachpolizei! :fakta

:D

Last edited:
Sony KDL-40W2000 tyckte jag var kanon för 15 flaggor. Jävla komplett.se som inte ser till att jag får den nångång... Fan, nu glömde jag att kolla med Sandstream kom jag på... Känner honom inte men jag tycker mig ha läst att han kränger TV.

Jag kollade på polarens 46" av samma modell. Kan erkänna att TV3 via Boxer (tror jag det var) inte såg så kul ut. Det var dock en forbollsmatch som sändes tok-kompimerat från UK. Blueray höll man på att svimma när jag såg och vanlig TV helt fine.

Jag kommer att köra med ComHem digital-box men har hört att man kanske får räkna med att se artifakter/fel/pixligt i bilden pga att TV:n är "för bra". Kanske R1 Uffe kan berätta om min kollega är ute och cyklar. Kollegan har en Samsung 40" LCD (full HD) som kostade 23' i mars.

The Burk:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=121287

Last edited:
Sony KDL-40W2000 tyckte jag var kanon för 15 flaggor. Jävla komplett.se som inte ser till att jag får den nångång... Fan, nu glömde jag att kolla med Sandstream kom jag på... Känner honom inte men jag tycker mig ha läst att han kränger TV.

Jag kollade på polarens 46" av samma modell. Kan erkänna att TV3 via Boxer (tror jag det var) inte såg så kul ut. Det var dock en forbollsmatch som sändes tok-kompimerat från UK. Blueray höll man på att svimma när jag såg och vanlig TV helt fine.

Jag kommer att köra med ComHem digital-box men har hört att man kanske får räkna med att se artifakter/fel/pixligt i bilden pga att TV:n är "för bra". Kanske R1 Uffe kan berätta om min kollega är ute och cyklar. Kollegan har en Samsung 40" LCD (full HD) som kostade 23' i mars.

The Burk:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=121287

Du kommer inte att se nå "fel" pga att TV är för bra, för det mesta handlar "fel" om vad man har för elektronik bakom skärmen tex om man har guldplätterade kontakter eller inte, eller om den har en Pentium 3 eller 4 bild processor, ta inte det där ordagrant nu men hoppas du fattar vad jag menar

Däremot har du en "bra" TV så ser du "inga fel"

Om du ska köra med Com Hem så tycker jag du ska köpa Sony´s nya 40D3000 som har inbyggd Boxer och Com Hem digital mottagare 46D3000 för 16800kr

D3000 officiella tråd på www.minhembio.com http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=153551&searchtime=

Tackar för det men burken är på väg hem. Jag känner till D3000 och vet att en W3000 är på G också. Kunde inte vänta på W3000 pga att jag sålde min gamla tjock-TV för 1½ vecka sen + att jag tyckte 15 var max vad jag vill ge. Grym abstinens... Hoppas jag blir nöjd nu.

Du kommer inte att se nå "fel" pga att TV är för bra, för det mesta handlar "fel" om vad man har för elektronik bakom skärmen tex om man har guldplätterade kontakter eller inte, eller om den har en Pentium 3 eller 4 bild processor, ta inte det där ordagrant nu men hoppas du fattar vad jag menar

Om du ska köra med Com Hem så tycker jag du ska köpa Sony´s nya 40D3000 som har inbyggd Boxer och Com Hem digital mottagare 46D3000 för 16800kr

D3000 officiella tråd på www.minhembio.com http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=153551&searchtime=

Ehm, en bra TV visar "felen" bättre än en "dålig" tv. ComHem, oavsett om det är digitalt eller analogt ser skit ut på de flesta LCD jag monterat, sen är ju alla olika kräsna...

Woj, sparar ihop till en TV nu.
Jobbade 15,5 timmar igår och kom i alla fall typ 1200 skattade spänn närmre ett köp.

Nu jävlar i helvet ska det bli 42"! :yoparty

*/ ?>
Back