Nu håller vi bara i oss med HÄNDERNA igen...

Det märks att vi har det väldigt bra i Sverige. Helt seriöst. När unkna testo-gubbar kan sitta och grina över att mc-förar minsann kör 5%för fort på 90vägar (eller va det nu var) och att mc-förare lever farligt eftersom de bara håller sig i styret. Du, min käääre gubbe på NTF. Är det inte bättre lägger energi på fyllon och pundare i trafiken? Men, om man inför pundar-skylt så kanske liv räddas :va Om nu majoriteten är i äldre skaran så kan man väl börja med skolbänk för dessa?

Jävligt intressant, överallt annars i rättsväsendet skall man förmå den skyldige att med andra sätt än fängelse och penningböter ändra sin attityd och bli en rättskaffens medborgare. Utbildning, terapi, you name it.

Men i trafiken, där saftar vi på med böter och annat för att förmå folk att rätta in sig i leden. OM nu riskmedvetenheten är så fruktansvärt dålig bland både bilister och motorcyklister, är det inte då på tiden att det blir obligatorisk repetitionsutbildning och terapi(läs bankörning) för att få förnya sitt kort?

Nä, förbjud allt som är farligt för böveln. In med folk i madrasserad cell och kasta bort nyckeln.
Inte konstigt att man blev som en är, hade ju inte säkerhetsgodkända lekplatser när jag var liten...

---------------------------------------------------------------
"Rent mjöl i påsen? Vafan, jag är inte bagare" - okänd försäljare

Jag skickade ett mail till tösen:

Hej, Jag kör motorcykel, och vet du vad? Ibland
håller jag i mig med bara en hand!
Och ibland kör jag i 100 km/h på 90vägarna!

Men just det, jag kunde inte kommunicera. Så var det.

Hur var det med det där man lärde sig i skolan om att inte dra alla över en kamm?

Fast ingen som jobbar för aftonbladet har ju gått i skolan, ni kan ju inte ens skriva ordentligt.
Men det hjälper inte att säga något till er. Ni är bortom möjligheten att kommunicera.
Sen är ni överrepresenterade i fängelserna också, ni slår era barn och ni säljer era kroppar ppå gatan.

Men just det, nu drog jag ju alla aftonbladets journalister över en kamm, det var ju inte så snällt.

Förstår du reaktionerna du hade fått om du hade gett dig på någon annan minoritet, som invandrarna till exempel.
Prova att skriva något liknande om invandrare, dom gör många udda saker du kan klanka ner på, och se hur länge du får ha kvar ditt jobb.

Fortsätt leva i din säkra, och trista, vardag. Så lever vi motorcyklister våran spännande, och fria, vardag.
Man kan inte leva hela livet och vara rädd för allt.

Svara gärna

Vad står NTF för? Naken Trallande Fåntratt?

"Men det hjälper inte att säga något till dem. De är bortom möjligheten att kommunicera. Det de håller på med är ren galenskap." :yoparty

:rolleyes:

"För sverige i tiden" och banne mig om inte tiden är ur led.

undrar vad det är för typer som läser sånt strunt och tar det som reella oförvanskade fakta?

En individ är smart, logisk och resonabel.
En folkmassa däremot, är det farligaste, mest lättlurade och puckade som finns på denna jord.

Lösningen: Skriv nåt jättekorkat på en väldigt stor bit papper tillräckligt många gånger så kommer opinionen obevekligen att ändras.

Nu tycker jag inte vi behöver sjunka till deras nivå iofs.

Och om du nu måste maila en journalist, kör rättstavning först. Annars blir du nog bara ett skämt åt på redaktionen.

Jag skickade ett mail till tösen:

Hej, Jag kör motorcykel, och vet du vad? Ibland
håller jag i mig med bara en hand!
Och ibland kör jag i 100 km/h på 90vägarna!

Men just det, jag kunde inte kommunicera. Så var det.

Hur var det med det där man lärde sig i skolan om att inte dra alla över en kamm?

Fast ingen som jobbar för aftonbladet har ju gått i skolan, ni kan ju inte ens skriva ordentligt.
Men det hjälper inte att säga något till er. Ni är bortom möjligheten att kommunicera.
Sen är ni överrepresenterade i fängelserna också, ni slår era barn och ni säljer era kroppar ppå gatan.

Men just det, nu drog jag ju alla aftonbladets journalister över en kamm, det var ju inte så snällt.

Förstår du reaktionerna du hade fått om du hade gett dig på någon annan minoritet, som invandrarna till exempel.
Prova att skriva något liknande om invandrare, dom gör många udda saker du kan klanka ner på, och se hur länge du får ha kvar ditt jobb.

Fortsätt leva i din säkra, och trista, vardag. Så lever vi motorcyklister våran spännande, och fria, vardag.
Man kan inte leva hela livet och vara rädd för allt.

Svara gärna

jag med.... hoppas hon blir mejlbombad, men då kommer de väl en artikel om hotfulla mcgäng eller nått....

Inget påhopp... jag stöder dina åsikter, så ta det här på rätt sätt... men du har gjort självmål nu, genom din egen stavning.

Eh, innan ni hoppar på Caroline allt för mycket. Det är väl Thomas Carlson som ni ska maila och skälla på, det är ju han som gjort uttalandena.

Visst, hon kan ju ha vinklat vad han sagt.

De vill ju isåfall också införa ägaransvar.

I de artiklar som jag läst så tjatas det mest om regplåt fram, sällan och aldrig något om ägaransvar. Enda sättet att få fast MC-förare med fartkameror är ju ägaransvar, för det måste vara mycket svårt att identifiera någon iförd en hjälm. Även om man har klart visir ser man ju knappt vem som gömmer sig bakom. Alternativet är väl att man istället förbjuder folk att använda hjälm, så det tydligt syns vem som kör.

Införs ägaransvar så måste det väl gälla alla fordonstyper oavsett hur många hjul de har. Jag tycker det låter märkligt att bilisterna skulle undantas en sådan lag iaf. Debatten borde kretsa kring ägaransvaret och inte regplåt fram på MC.

Debatten borde kretsa kring ägaransvaret och inte regplåt fram på MC.

Jag är tämligen säker på att den debatten blossar upp, bara förslaget närmar sig allvar igen. Det finns många som redan nu förespråkar ägaransvar även på bilisterna.

"En förare körde på bakhjulet i 194 kilometer i timmen.

Topphastigheterna låg på över 200 när NTF mätte hur fort mc-förare körde på vägarna runt Stockholm.

På 50-sträckor körde man som mest 116 kilometer i timmen.

På 70-vägar gick det i 125 kilometer i timmen och på 90-vägar nästan 160 kilometer i timmen som mest."

Medelhastigheten var lägre på motorvägar för hojar men det låter ju ändå som många körde i över 200 eller på bakhjulet i 194 knyck. Hur jävla hög hastighet håller bilarna då? :tungan

bilisterna är ju så duktiga :rolleyes:

En bilist struntar i att stanna, trots att skolpoliserna signalerar stopp. Ett tiotal ignorerar skylten "Motorfordonstrafik förbjuden" totalt. En handfull har inte bilbältena på sig. Välkommen till en helt vanlig morgon utanför skolan.

Trafikpolisen Peter Audell torkar svetten ur pannan där han står utanför Alviksskolan i Traneberg. Under en bråd halvtimme utanför infarten till skolans personalparkering, och tillika en av gångvägarna in på skolgården, hinner han knappt dra andan mellan samtalen med bilburna föräldrar som på ett eller annat sätt brutit mot gällande trafikregler.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=684257&rss=1400

Undra om dom stod och klocka bilarna med? och fick statistik på det med?:fakta :6surkart :rolleyes:

Svartaste året hitills....

med bara 48 dödade så borde ju detta år va bland de bästa med tanke på att mc -förare har ju dubblats om inte mer de senaste 2 åren med andra ord så e det ju procentuellt färre som dött i år än för 4 år sedan

Svartaste året hitills....

med bara 48 dödade så borde ju detta år va bland de bästa med tanke på att mc -förare har ju dubblats om inte mer de senaste 2 åren med andra ord så e det ju procentuellt färre som dött i år än för 4 år sedan

Precis vad jag tänkte på. Men aftonbladet prioriterar rubriker framför korrekta nyheter. Hela den tidningen är en skämttidning med en medel ålder på 14(exklusive praoelever) på folket som jobbar där.

Tidningen borde bojkottas. Vem köper skiten egentligen?

Blev dock förvånad när majoriteten som förolyckades i trafik med mc var i 40års åldern

Att mc förare skulle va en minoritetsgrupp går väl knappast att säga längre då vi snart har 300 tusen registrerade mc and stil counting...

Ägaransvar tycker jag låter som en bra idé. Ser inga nackdelar i det!

Ägaransvar tycker jag låter som en bra idé. Ser inga nackdelar i det!

Håller med fullständigt att dom bara Trycker ner oss mc-folk!
Man kan vända & vrida på allt för att få det att framstå som man vill. Visst, vi kör lite fort ibland, men bilister då?? Gör dom Aldrig fel på sommaren? Står alltid att mc körde på bil tex. men inget om att bilen inte blinkade, bröt mot högerregeln, bilföraren skruvade på bilstereon, tappade nåt på golvet etc.
Sen det där m ägaransvar kan ju vara både bra & dåligt. Tänk dig om du ska sälja hojen. Du låter nån provköra, som säkert vill känna hur bra & fort den kan gå, & Pang, så blir han/hon fotat av en fartkamera & Du får böterna... Nja inte så kul.. :mad: Visst man kan ju säga till provköraren, eller om nån annan lånar hojen, att ajabaja kör nu inte för fort för det är jag som får böterna. :rolleyes:

Eh, innan ni hoppar på Caroline allt för mycket. Det är väl Thomas Carlson som ni ska maila och skälla på, det är ju han som gjort uttalandena.

Visst, hon kan ju ha vinklat vad han sagt.

Helt rätt....man ska inte skjuta budbäraren....Det är Thomas Carlsson som lyckas med konststycket att dra alla hojåkare över en och samma kam...

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar