Snuthäng

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
För några timmar sen så va jag inne i Skövde på Statoil ryd, och åkte vidare mot stan, drog på som fan från Statoil och saktade ner lite vid infarten till Aspö (det är bara 50 där) sen när jag kollade i backspegeln så är där en polisbil väldigt nära i bak, jag bara åker vidare rakt fram i Lillegårdsrondellen och även rakt fram i Badhusrondellen, men polisbilen hänger på, jag åker vidare mot Hallenbergsrondellen och rakt fram, medans polisbilen åker åt vänster mot vänster in i city, min puls var säkert uppe i närmare 200 eftersom jag rensat ganska mycket i bak på hojen, men nu vete fan om man behöver vara orolig längre för rensade bakdelar.:D :confused:

Var väl en vanlig ordningssnut på annat uppdrag och som inte orkar stå och tjafsa om en osynlig skylt. Alla poliser är inte ute efter en har jag noterat :P

Var väl en vanlig ordningssnut på annat uppdrag och som inte orkar stå och tjafsa om en osynlig skylt. Alla poliser är inte ute efter en har jag noterat :P

Tyckte bara att dom hängde efter mig så länge, men utan att stoppa mig för att ta ett snack. ;-) (min skylt är inte osynlig)

Tyckte bara att dom hängde efter mig så länge, men utan att stoppa mig för att ta ett snack. ;-) (min skylt är inte osynlig)
Det kanske var för att se om du skulle göra något olagligt/få panik och sticka?

Ordningspoliserna brukar inte vara så intresserad av att stoppa fordon om de inte "måste". Trafikpoliserna däremot stoppar allt de kommer över och är mera insatta i gällande regler och mera nitiska än vad ordningspoliserna är.

Det kanske var för att se om du skulle göra något olagligt/få panik och sticka?

Ordningspoliserna brukar inte vara så intresserad av att stoppa fordon om de inte "måste". Trafikpoliserna däremot stoppar allt de kommer över och är mera insatta i gällande regler och mera nitiska än vad ordningspoliserna är.

Ja så kanske det kan vara, men då hade jag nog bara tur då, för innan jag såg dom i backspegeln så drog jag på som fan. :D (jag lämnade in en lottorad på väg hem, lämnade in den i Skultorp) :D

Ja så kanske det kan vara, men då hade jag nog bara tur då, för innan jag såg dom i backspegeln så drog jag på som fan. :D (jag lämnade in en lottorad på väg hem, lämnade in den i Skultorp) :D
De kanske så det, men hann inte få någon mätning på hastigheten eller få det på video. Så de lade sig bakom och hoppades på att du inte hade backspeglar. :)

Jag och ett par polare hade oxå snuthäng vid haninge..följde efter oss en ganska bra bit...det roliga var att en av oss körde runt en rondell med knäskrap två varv och sen en liten wheelie...:)
det roliga/konstiga var att snuten inte gjorde nått alls ?!?!...fortsatte att åka efter oss en bit sen svängde dom av...:)

Ska du köra så, så är det bättre att köra utan skylt.
Varför visa vem som kör när du alltid kör för fort???

Last edited:
Ska du köra så, så är det bättre att köra utan skylt.
Varför visa vem som kör när du alltid kör för fort???

De måste bevisa VEM som har kört,
registreringsskylten visar bara vem som äger hojen.

Kör man utan skylt drar man däremot snuten på sig,
då misstänker de troligtvis att man har snott hojen.

De måste bevisa VEM som har kört,
registreringsskylten visar bara vem som äger hojen.

Kör man utan skylt drar man däremot snuten på sig,
då misstänker de troligtvis att man har snott hojen.

Nja...
Kan ju säga att dom väntar utanför din/min, den som kört... port om dom har sett regnumret och då gäller det att sova över hos en polare den kvällen eller komma hem med en riktigt bra förklaring, typ att man ska sälja och det varit köpare ute på turer med hojen..

Nja...
Kan ju säga att dom väntar utanför din/min, den som kört... port om dom har sett regnumret och då gäller det att sova över hos en polare den kvällen eller komma hem med en riktigt bra förklaring, typ att man ska sälja och det varit köpare ute på turer med hojen..

Perfekt för oss skenförsäkrare som har hojen på farsan som bor långtbortistan.. :tummenupp kan man åka hem o parkera i lugn o ro..

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard