_Johansson_
Storfräsare
Efter att ha nött ner stordelen av framskärmen på min GSX 750 -84 har jag bestämt mig för att byta till ett par modernare dämpare fram, vid kraftiga inbromsningar tar skärmen i turbon och då skaver hjulet hål i den på nolltid. Den består för tillfället av lika delar glasfiber och eltejp...
Jag har bytt till tjockare olja, satt i nya packboxar och svarvat nylondistanser för fjädrarna men trots det så är dämparna alldeles för mjuka. Jag skulle också vilja flytta upp dom lite i styrkronan för att sänka framändan på hojen, och då måste det till betydligt styvare doningar.
Kruxet är att jag har långt som fan till närmaste hojskrot så jag måste beställa grejor per telefon, och då är det lätt hänt att det kan bli fel. Är det någon här som törs gissa på en lite nyare hojmodell som har liknande dimensioner på framändan?
Längd från hjulaxel till topp: 81cm
Kolvdiameter: 37mm
CC-mått mellan dämpare: 19.5cm
Däckdimension: 100/90-16 (udda däck, men det spelar nog ingen roll förutom för framskärmsfästet)
//Anders
Jag har bytt till tjockare olja, satt i nya packboxar och svarvat nylondistanser för fjädrarna men trots det så är dämparna alldeles för mjuka. Jag skulle också vilja flytta upp dom lite i styrkronan för att sänka framändan på hojen, och då måste det till betydligt styvare doningar.
Kruxet är att jag har långt som fan till närmaste hojskrot så jag måste beställa grejor per telefon, och då är det lätt hänt att det kan bli fel. Är det någon här som törs gissa på en lite nyare hojmodell som har liknande dimensioner på framändan?
Längd från hjulaxel till topp: 81cm
Kolvdiameter: 37mm
CC-mått mellan dämpare: 19.5cm
Däckdimension: 100/90-16 (udda däck, men det spelar nog ingen roll förutom för framskärmsfästet)
//Anders
Modernare gaffelben är ju styvare och självstagande så att säga. Lite kanske kronan gör, men jag tror det är dom mjuka gaffelbenen som är boven.