Smöra

Nej jag vill vidga mina möjligheter till att låna pengar till en enduro inget annat.:hihi

om jag var förälder så skulle jag vilja ha en avbetalningsplan om min unge skall låna pengar till en hoj..allt annat fjäsk är onödigt. Visa mig att du är ansvarsfull och har tänkt genom en lösning för hur det skall ske så får du låna pengar om jag har dom...så typ!

:rofl :tummenupp

En middag nr de kommer hem r ju inte fel. Nya lakan i deras sngar s de slipper tnka p snt nr de kommer hem trtta och jvliga. Se till s att de inte behver gra nt nr de kommer hem mer n att packa upp sina egna grejjer.

Been there, done that... :hihi

Så att dom tror att han har nuppat i deras sång :d

3122195 om jag var förälder så skulle jag vilja ha en avbetalningsplan om min unge skall låna pengar till en hoj..allt annat fjäsk är onödigt. Visa mig att du är ansvarsfull och har tänkt genom en lösning för hur det skall ske så får du låna pengar om jag har dom...så typ!
Du underskattar mig.. Jag har en färdig budget! :hihi

Jag lånar 20 000. Betalar tillbaka på 15 månader. första 9:o betalar jag 1000/ mån resterande 6 betalar jag 2000

Mina inkomster är:
Päronen 1500/mån
vivo 2000/mån
jobb på gård 0-2000/mån

Utgifterna är:
inga fasta måsten utan bara nöjen det vill säga även om jag blir av med alla jobb har jag fortfarande råd.

anledningen till att jag valt att betala mer på slutet är att det är efter studenten då jag har betydligt högre månads inkomst

Edit jag är medveten om att det blir 21 000 men om jag föreslår det där och att dom ska få ränta lär dom förstå att jag verkligen vill det här. :) Har jag då tur kommer dom på en alternativ avbetalning.

3122224 Så att dom tror att han har nuppat i deras sång :d
Det har jag också så..

Men jag har bytt lakan och bäddat. :hihi

Last edited:
Du underskattar mig.. Jag har en färdig budget! :hihi

Jag lånar 20 000. Betalar tillbaka på 15 månader. första 9:o betalar jag 1000/ mån resterande 6 betalar jag 2000

Mina inkomster är:
Päronen 1500/mån
vivo 2000/mån
jobb på gård 0-2000/mån

Utgifterna är:
inga fasta måsten utan bara nöjen det vill säga även om jag blir av med alla jobb har jag fortfarande råd.

anledningen till att jag valt att betala mer på slutet är att det är efter studenten då jag har betydligt högre månads inkomst

Nu menade jag inte att du behövde visa MIG..;)
jag menade om det var min unge som frågade..

Men det var en fin uppställning iallafall :pannkyss

3122239 Nu menade jag inte att du behövde visa MIG..;)
jag menade om det var min unge som frågade..

Men det var en fin uppställning iallafall :pannkyss
Jag förstog det ;) Men har jag nu lagt massa energie på att tänka strategiskt vill jag minnsan skrytta med det.:D

Har du rensat ogräs? :gnissla

Städat ditt eget rum?

Köp hem färskt bröd samt mjölk om det är nåt dom uppskattar.

Lycka till!

3122262 Har du rensat ogräs? :gnissla

Städat ditt eget rum?

Köp hem färskt bröd samt mjölk om det är nåt dom uppskattar.

Lycka till!
Bröd tänkte jag köpa imorgon efter att hört mig för lite mer exakt när dom kommer.

Japp mitt eget rum är städat. Rensa ogräs vågar jag inte då jag troligen tar bort fel saker :hihi

Rensa ogräs vågar jag inte då jag troligen tar bort fel saker :hihi

Ser det grönt och livaktigt ut är det ogräs, ser det visset ut är det sånt som ska vara kvar...

Sedan jag blev fristående med hus så har jag klippt ner en rabatt med gräsklipparen, det vete f-n vad som var vad där, men klipper man det tillräckligt kort så funkar det som gräsmatta....

3122287 Ser det grönt och livaktigt ut är det ogräs, ser det visset ut är det sånt som ska vara kvar...

Sedan jag blev fristående med hus så har jag klippt ner en rabatt med gräsklipparen, det vete f-n vad som var vad där, men klipper man det tillräckligt kort så funkar det som gräsmatta....
:rofl

3122275 Bröd tänkte jag köpa imorgon efter att hört mig för lite mer exakt när dom kommer.

Japp mitt eget rum är städat. Rensa ogräs vågar jag inte då jag troligen tar bort fel saker :hihi
Vad går du på egentligen som orkat göra allt det där? :D

Last edited:
3122316 :rofl

Vad går du på egentligen som orkat göra allt det där? :D
Förhoppningar, det sista som lämnar mäniskan :hihi

Nu har komunen lite färre blommor och gången till ingången lite fler, vågade bara ta ca 40 cm annars ser väll grannkärringen det och klagar, fint blev det iaf. :) även om grannkatten glod och undra om inte mäniskor va dag aktiva djur och varför man plannterar blommor på natten :hihi

3122287 Ser det grönt och livaktigt ut är det ogräs, ser det visset ut är det sånt som ska vara kvar...

:rofl ska försöka låta bli med det imorn :hihi

Last edited:

tror ni morsan uppskattar nya blommor eller kommer hon undra vart jag fått tag i dom tro?

Med tanke på din jävla otur skulle jag nog strunta i det, för med största sannolkhet så kommer hon vara allergisk mot dem och få en enorm chock och vara tvungen att åka ambulans till sjukhuset, och huset sen saneras..:gnissla

3122347 Med tanke på din jävla otur skulle jag nog strunta i det, för med största sannolkhet så kommer hon vara allergisk mot dem och få en enorm chock och vara tvungen att åka ambulans till sjukhuset, och huset sen saneras..:gnissla
haha nejdå vi har redan likadana (ser det ut som iaf pelagoner tror jag dom heter) och det är lite sent att tänka på nu. ;)

För fan, Prulle. Du har gjort fel från början till slut....
Nu när allt är tipptopp så kommer de ju tro att du har städat och fixat allt för att dölja alla sommarens fester med trasiga taklampor, ölburkar bakom gardinerna, spyor i rabatterna och gammla snusar i blomkrukorna.
Det bästa är att ha lite lagom mycket skit kvar de kan klaga på, annars kommer de som sagt tro att de har gått vilt till och du har gjort allt för att dölja det.

Allvarligt, är de inte bara glada för att träffa dig!..

städning är överskattat:gnissla

be dem köpa en självgående dammsugare istället för allt krimskrams :tummenupp

är du en snäll pojke så kanske du t om får låna den :D

Edit: när killen berättade att han hade en sådan för en vänninna så var hon genast skeptisk ala kärringgnäll "ja men den tar väl inte så noga i hörnen"

varav kommentaren NÄRA kom..."ja men gör du det själv så perfekt då"..

Last edited:
3122408 För fan, Prulle. Du har gjort fel från början till slut....
Nu när allt är tipptopp så kommer de ju tro att du har städat och fixat allt för att dölja alla sommarens fester med trasiga taklampor, ölburkar bakom gardinerna, spyor i rabatterna och gammla snusar i blomkrukorna.
Det bästa är att ha lite lagom mycket skit kvar de kan klaga på, annars kommer de som sagt tro att de har gått vilt till och du har gjort allt för att dölja det.
hehe mina grannar hjälper gärna till och säger hur det varigt (inga fester bara lite jobbig musik) Dom brukar gnälla rätt friskt så jag klarar mig nog :hihi

3122807 Allvarligt, är de inte bara glada för att träffa dig!..

städning är överskattat:gnissla

be dem köpa en självgående dammsugare istället för allt krimskrams :tummenupp

är du en snäll pojke så kanske du t om får låna den :D

Edit: när killen berättade att han hade en sådan för en vänninna så var hon genast skeptisk ala kärringgnäll "ja men den tar väl inte så noga i hörnen"

varav kommentaren NÄRA kom..."ja men gör du det själv så perfekt då"..
Kort sagt nej :tungan

Hehe va hemma hos en polare så hör man pip piiiip piii p vafa är det undrar vi och börjar leta då är det en såndär damsugare som fastnat under sofan :rofl

Last edited:
Du skulle lagt ner den dära energin på jobb så hade du typ haft råd med hojjen.

Startar man en sånhär tråd ska man fan följa upp den också. Hur gick det?

3123724 Du skulle lagt ner den dära energin på jobb så hade du typ haft råd med hojjen.
Har tre stycken, svårt att ha tid med mer om man studerar och utövar en hobby 3 kvällar i veckan eller? Så jag har råd med hojen men inte nu och det är nu jag vill ha den och det är väll dumt att låna till nått man inte har råd med?

Bärgren dom kommer hem imorn kväll fick jag reda på nu.

Rensa ogräs vågar jag inte då jag troligen tar bort fel saker :hihi
Klokt. Jag minns fortfarande minen på mitt ex när hon kom ut och fick se mig precis ta bort det sista av vad som tydligen lite senare på sommaren hade blivit en mycket ståtlig buske Mariaklockor med den nyinköpta röjsågen. En flerårig sak som hon var mycket fäst vid tydligen.

Blev inga pluspoäng för det kan jag säga, men med ett plågat leende fick hon i alla fall fram att hon uppskattade att jag försökte, och jag hade ju fått bort mycket dåligt också.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back