Polisen ser en utan hjälm.

Dat kanske inte var Harry som tog hjälmen utan en gammal dam som hitta en fin kruka och ett par rejäla vinterhandskar... :va

Om de lycka des filma hans ansikte ochreggplåten så är chansen ganska stor att han åker dit...om de inte satt på kameran så är chansen = 0

Och åkautan hjälm kostar 1500:-

så det skulle bli ca 2700:- om han nu åker dit...

Ok, polisen brukar ta saker rätt bra här/vara trevliga så tveksamt om dom hann/orka göra det.
Får man inget för smitningen? lr är det dom 1200 extra du lagt till?

såhär?

Bifogat

• harry.JPG
    harry.JPG
    69.9 KB · Visningar: 138
va faktiskt en snubbe som skulle provköra hojen.. har haft den till försäljning.. han var grymt lik mig..
går dom på de tro :tungan

värsta är om dom inte sett buset utan trott att den/du drog iväg var allmänt skum o kör utan hjälm.. oså ett brott ju :näsblod

polisen gör knappast dna test för ett sånt här skit brott, dom har inte dom tillgångarna...

Ap-Ap-Ap!

När det gäller slangning, hastighetsöverträdelser, felparkering, öldrickning på offentlig plats, sälja blåbär för över 5000:- på sin fritid och liknande mycket grova brott så ha polis och myndigheter hur stora resurser som helst.

Det är MC/ Bil/ Båt-stöld, husinbrott, mord, bankboxsprängningar, våldtäkter, misshandel och andra lindriga brott det inte finns pengar till

det blir extra komiskt när man vet att du mena allvar me dedär me :D

det jag menar e att dom kan göra dna test, men det krävs att dom skickar in föremålet till ett labb finns bara ett par i sverige, det kostar pengar tar tid mm. dom gör inte det vid "små brott"...

va faktiskt en snubbe som skulle provköra hojen.. har haft den till försäljning.. han var grymt lik mig..
går dom på de tro :tungan

värsta är om dom inte sett buset utan trott att den/du drog iväg var allmänt skum o kör utan hjälm.. oså ett brott ju :näsblod

haha finns en liten chans till det, men det är inte en sån gata polisen kör på direkt, så troligen inte.

Aja känns som jag fått endel bra svar iaf o kortet inte verkar vara i fara :).
Så tråden kan nog stängas nu.

det jag menar e att dom kan göra dna test, men det krävs att dom skickar in föremålet till ett labb finns bara ett par i sverige, det kostar pengar tar tid mm. dom gör inte det vid "små brott"...

Att dom gör det är troligen 0 chans o ingen oro finns för det.
Sen vet jag att det troligen finns lite mer hår än bara från 1 person i den hjälmen.

Enda "oroliga" är väll om dom är 2/fler i bilen som lyckas peka ut en o säga:
Ja, det var han som körde.

När jag var liten fick jag lära mig att stå för det jag gjort. (I annat fall fick jag se till att komma undan osedd).

Han han någon stolthet i kroppen knallar han in till Tusse Batong o fråga efter en upphittad hjälm samt handskar och att han gärna betalar "Hittelön" :)

Man eller mus?

Ok, polisen brukar ta saker rätt bra här/vara trevliga så tveksamt om dom hann/orka göra det.
Får man inget för smitningen? lr är det dom 1200 extra du lagt till?

De 1200:- var för busandet...
Jo smitning kan de ju också ta han för om de var länge sedan de fick nått av tanten...men de borde inte göra det.

O som du sa så orkade de nog inte sätta på kameran...men det märks om han får en lapp hem i brevlådan.

Men detta är bara vad jag tror.

När jag var liten fick jag lära mig att stå för det jag gjort. (I annat fall fick jag se till att komma undan osedd).

Han han någon stolthet i kroppen knallar han in till Tusse Batong o fråga efter en upphittad hjälm samt handskar och att han gärna betalar "Hittelön" :)

Man eller mus?

Håller med :tummenupp
måste ju va billigare än att behöva köpa ny hjälm o handskar ??

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back