Snuten skrev fel hastighet!

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date

Smagatusk

Guest
Blev stoppad för några timmar sen för fortkörning. Snuten hade följt mig i en och en halv kilomter för att kunna få ett genomsnitt på min hastighet. 109 på 90 väg. "Inte mer? Fan vad skönt, då får jag behålla kortet i alla fall," sa jag. När jag kom hem såg att jag att pickahuet hade skrivit 109 på 70-sträcka!
Och nu har jag ju erkänt och hela skiten. Tror förvisso att allt kommer att lösa sig i slutänden men byråkratins hjul snurrar ju inte lika fort som mina i det här landet. Fan vet om de drar kortet "provisoriskt" tills det är bevisat att snuten hade fel.

Jobbigt!!

Har dom skrivit fel hastighet så kan du överklaga och gå helt fri. Platsen där du körde för fort måste vara angiven och då kan du visa att det är 90 och inte 70.

Har dom skrivit fel hastighet så kan du överklaga och gå helt fri. Platsen där du körde för fort måste vara angiven och då kan du visa att det är 90 och inte 70.

Det tror förvisso jag också. Men man vet aldrig om länstyrelsen kommer med sitt beslut om indragning INNAN jag kunnat bevisa att så var fallet.

tycker det verkar som om snuten alltid är trevliga och ödmjuka på plats.....
SEN! jävlas dom:huvet

Precis. När man inte kan argumentera emot.:mad:

Last edited:
De har väl afasi?!
En kompis körde i somras 82 på 500 väg enligt protokollet. De drog hans kort ändå, trots att han körde 420 km/h för sakta.

men vägnamnet på den väg du blev stoppad på står väl nedskrivet på böteslappen eller??? bara att be dom kolla upp vägen samt vilken högsta tillåtna hastighet som gäller där du blev stoppad:va

men vägnamnet på den väg du blev stoppad på står väl nedskrivet på böteslappen eller??? bara att be dom kolla upp vägen samt vilken högsta tillåtna hastighet som gäller där du blev stoppad:va

Jo, det gör den, men det var ju lite varierande hastighet på den vägen. Och just där jag blev stoppad rådde 70, men han hade klockat mig på 90-sträckan.

Men allt löste sig. Har snackat med snuthäckmyndigheten...

3123107 men vägnamnet på den väg du blev stoppad på står väl nedskrivet på böteslappen eller??? bara att be dom kolla upp vägen samt vilken högsta tillåtna hastighet som gäller där du blev stoppad:va
Min bil blev stulen i våras, dom skrev ett vägnummer på vart den återfanns, fick reda på vilken väg det var när jag var in på stationen... Tror ni det var rätt väg???!!! ICKE! For runt bra länge innan jag hitta biljäveln, helt annat ställe än vad dom skrivit.

Jävla klåpare!

Min bil blev stulen i våras, dom skrev ett vägnummer på vart den återfanns, fick reda på vilken väg det var när jag var in på stationen... Tror ni det var rätt väg???!!! ICKE! For runt bra länge innan jag hitta biljäveln, helt annat ställe än vad dom skrivit.

Jävla klåpare!

Vilken otur, bättre dom inte hittat bilen så du hade fått pengarna istället

3123561 Vilken otur, bättre dom inte hittat bilen så du hade fått pengarna istället
Fick pengar ändå, hade hellre behållt bilen efter allt jävla slit man lagt ner på den :huvet Menar bara att så jävla svårt ska det inte vara att skriva rätt om man nu ska använda sig utav alla dessa vägnummer.... Blev bärgare därifrån, var inte så mkt kvar av den :(

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard