Problem CBR 600 -93 Tappade effekten började bluddra

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 -05
Köpte en mc i går och idag när jag var ute och körde en sväng så i en svag uppförsbacke så försvann effekten ur motorn (Körde ca 100 km/h ~ 5000 rpm). Samtidigt ändrades ljudbilden ur avgasröret från det karaktäristiska sliponljudet till att bli mer bluddrig. Frikopplade och strax därpå tändes oljelampan. Slog av tändningen och rullade in till kanten.

När jag provkörde mc:n vid köpet fanns överhuvudtaget inga missljud från motorn, ventiler och förgasare har nyligen synkroniserats.

Började med att kolla att ingen olja hade läckt ut på vägen och att oljenivån var korrekt. Inga yttre synbara tecken på några problem fanns heller. Vågade inte starta upp motorn förrän jag klurat ut mer om vad som kan ha hänt.

Någon som har någon idé vad det kan vara och/eller var/hur fortsätter jag att felsöka?

Låter som du fick soppatorsk.

Hmm, good point! Finns ju ingen varning för soppan utan bara reserven. Var ju möe bensin i tanken när jag köpte den men sen dess har jag ju kört 15 mil.
Tyckte det såg ut at vara nästan fullt i tanken när jag köpte den. Dock sitter det någon aluminiumprofil i tanken, så man kan inte se ner i botten på den.

Men du har förmodligen rätt, tacksam för tipset blev lite ställd förut:huvet
Ska åka och tanka lite soppa o hälla i o se om de hjälper.

Hmm, good point! Finns ju ingen varning för soppan utan bara reserven. Var ju möe bensin i tanken när jag köpte den men sen dess har jag ju kört 15 mil.
Tyckte det såg ut at vara nästan fullt i tanken när jag köpte den. Dock sitter det någon aluminiumprofil i tanken, så man kan inte se ner i botten på den.

Men du har förmodligen rätt, tacksam för tipset blev lite ställd förut:huvet
Ska åka och tanka lite soppa o hälla i o se om de hjälper.

Prova vrid på reserven så löser det sig nog...min hornet går mellan 15-18 mil på en tank och vi har väl samma motor och liknande tankvolym, det låter väldig troligt som soppatorsk

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt