Gråta tillsammans över börsen?

Sitter inne med en hygglig sudd.

Vad har fallit mest?
Vad rekar ni?
Råvaruföretag? Tjänsteföretag? Teknikbranschen? Medicin?
Bank vågar jag inte gå in i den verkar skakig på kort sikt med Amerika som förebild.

Ska börja gå in i aktier igen efter ett gäng års uppehåll.
Har börjat kolla så smått.

Var (i vilken bransch) finns hävstången i botten på detta ras måntro?

Det kommer fortsätta. Botten är inte här ännu. Skulle tro att det lugnar sig snart och sen kommer börsen vara seg ett bra tag framöver. Lånsiktigt så tror jag på boliden som alltid:)

Dom kommer jag bunkra upp mycket i. Men just nu är det råvaru företagen som tagit mest stryk.

Har ett snitt nu på 143,5 i boliden och kursen står i 129kr:)

Sen kanske det är bättre om någon som verkligen kan ger dig tips.

Jag ser allt som väldigt billgt nu men man kanske inte kan se det så.

då gör du nog klokt i att vänta ett tag till...

Men mot alla ods tycker jag, så öppnar börsen upp 0,9%

Låt oss strunta i alla panikartat negativa nyheter om huskrisen, subprime-krisen, kreditkrisen, förtroendekrisen mellan bankerna...ja, du vet käre läsare, listan är superlång...

USA-börsen har nu haft sin 10-procentiga nedgång från de senaste högsta-nivåerna. Igår showade Dow Jones Indexet upp och ner i den värsta rörelsen på fyra år. Och var hårfint nära att stänga på plus efter att ha skakat om finans- och börsbolagen runt om på jordklotet med en 343-punkters nedgång vid lunchtid här. En härdsmälta var ytterst nära...eller?

Räkna med fler körningar idag, fortsatt volatilitet. Och räkna också med att det kan komma nya tester av börsens viktigaste tekniska stödnivå just nu, S&P 500, igår föll den under några minuter ner under 1374, mars-lägsta, men kom snabbt tillbaka till 1400-nivån. Det bidrog till köp-entusiasmen igår.

Men den viktigaste triggern var att Wall Street nu ser att en majoritet av aktörerna på allvar håller på att försöka prisa in de fullständigt gränslösa osäkerhets-faktorerna.

Det kommer att ta sin tid innan den processen är färdig.

Därför kan dagens handel bli mycket svängig. Om inga eländigt deppiga nyheter kommer farande över TV-skärmarna och inga alltför mystiska rykten dansar in på börsgolvet kan vi kanske i bästa fall se en rätt hyfsat positiv avslutning på börsveckan.

Wall Street-folket har visat finansmyndigheterna, Federal Reserve, världens centralbanker och världens finansmarknader att det är...just det, Wall Street, som styr världsekonomin.

Glöm allt blablabla om London eller Hongkong eller allt vad de sk finansstäderna heter därute. Det är New York som är världens huvudstad och Wall Street som är världens viktigaste finansgata. Fortfarande...

När Wall Street nyser, då får världen en kraftig förkylning.

Nu tycker jag det verkar som om hälsan är på väg tillbaka.

Tack och lov...dags för semester, kära Wall Street, alla behöver vila sig en stund och fundera på hösten och hur man ska kunna fortsätta att rensa upp i förtroendeträsket bland beslutsfattare på olika nivåer här i finanskvarteren i New York...

Last edited:
Detta är helfestligt.

Tyvärr ser det ut som ännu ett mesras. Lite mer action tack.

Last edited:
Ja, du trodde ju -5% igår så det lär ju vara väldigt spännande.
Vad tror du idag, -17%?

ja ifall NY hade öppnat brant ner men så blev det inte

haha -17%, handelstopp träder väl i kraft innan dess

en oväntad händelse nu och det blir stor effekt

%7B824B2DC2-02E9-42B0-9406-53C7565D3AC7%7D.jpg

Last edited:
På sätt och vis har du rätt, det tippar många proletärer över kanten så de måste sälja bilen. Plus att det sänker alla LO-anslutnas pension dramatiskt, bara det har ett egenvärde. :banana

Det är inte börsens fel att dessa inte har koll på sin privatekonomi. Folk är så härligt kortsiktiga och blåögda. Snart stiger väl räntan och då faller huspriserna. Även detta fenomen är ganska festligt.

då gör du nog klokt i att vänta ett tag till...

Jodå jag hade tänkt vänta på en rejäl urbottning först.
KOllar bara de stora indexen, och inte enskilda aktier i det perspektivet.

Ska ta mig en titt på vilka tekninska verktyg för aktieanalys som finns nuförtiden.
På "min tid" var de få, och lite trubbiga.
Gillar TA nämligen.

På sätt och vis har du rätt, det tippar många proletärer över kanten så de måste sälja bilen. Plus att det sänker alla LO-anslutnas pension dramatiskt, bara det har ett egenvärde. :banana
Kunde inte ha sagt det bättre själv, fast jag hoppas ju på att de får tvångssälja sina lägenheter istället. :banana :banana

(Ja, jag ser om min egen gård först o främst, lite sköt dig själv o skit i andra. Sossesolidaritet är inte min grej)

Sitter inne med en hygglig sudd.

Vad har fallit mest?
Vad rekar ni?
Råvaruföretag? Tjänsteföretag? Teknikbranschen? Medicin?
Bank vågar jag inte gå in i den verkar skakig på kort sikt med Amerika som förebild.

Ska börja gå in i aktier igen efter ett gäng års uppehåll.
Har börjat kolla så smått.

Var (i vilken bransch) finns hävstången i botten på detta ras måntro?

PV enterprise. Svenskt företag som gör solceller/solpaneler. Har övertygelsen om att det är något som kommer mer och mer framöver. Ligger på first north listan. Iofs är jag en amatör som inte har många spänn att köpa för, men hittills har dem varit bra för mig :tummenupp Gick upp 35,7% idag (20SEK) och står nu i 76:-. Jag har 500 stycken :banana

Det var inte dåligt mycket. Får hoppas det inte är pengar du behöver inom dom närmsta åren.

Nej mest troligen inte. En god regel är alltid satsa hälften av sitt kapital i aktier medans den andra halvan får vara på banken.

Än om jag skulle behöva dom pengarna nu snart så har jag gått lite plus iaf, alltid något att trösta sig med.

Har satsat allt i min depå i tv-spelsmarknaden och jag tvivlar på att den inte skulle gå upp igen inom ett år eller så! :)

Nej mest troligen inte. En god regel är alltid satsa hälften av sitt kapital i aktier medans den andra halvan får vara på banken.

Än om jag skulle behöva dom pengarna nu snart så har jag gått lite plus iaf, alltid något att trösta sig med.

Har satsat allt i min depå i tv-spelsmarknaden och jag tvivlar på att den inte skulle gå upp igen inom ett år eller så! :)

Bara för att du har ps3! :D
Ska försöka hjälpa dig på traven genom att köpa ett par spel till min ps3 nu i höst :)

Busted :D

Bland annat så är The Darkness ett måste! ;)

Hehe. Har provat demot som gick å ladda ner, men blev inte helt frälst. Har dock hört från kompisar att "riktiga" spelet skall vara grymt bra.

Assasins creed är nog det jag ser mest fram emot för tillfället.

Nu blev det väldigt off topic här känner jag :mad: :tungan

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...