Stulet? Röd Yamaha R6 -99 sågs i skarpnäck

ApriliaCowboy

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000RR
uppdaterat,Ej stulen! Röd Yamaha R6 -99 sågs i skarpnäck

såg ovanstående fordon vid sushirestaurangen i skarpnäck idag runt tretiden. Var en hel flock med utlänningar runt den och alla som ville verkade få prova den, med och utan hjälm.
Hojen hade ombyggd bakdel och var röd.
har en del andra uppgifter utifall någon saknar den här på sporthoj. PM:a isåfall

Last edited:
Självklart är den stulen då det var en massa utlänningar!
Och låna ut hojjen åt polarna gör man ju endast om man har en "het" hoj!
Så måste det vara..

Karl_Magnum, Kan du ärligt säga att du inte blir förvånad över att ApriliaCowboy blir lite fundersam när man ser något sådant?

Hoppas att den blir återfunnen av ägaren:)

Blir så trött på folk som dig karl magnus:mad:

Visst verkar det misstänkt, jag hade också reagerat. Men jag har viss förståelse över att karl_magnum reagerar på inlägget. Ord som flock, är i mina ögon en smula provocerande (eftersom det anspelar på djur).

Men va fan, man behöver å andra sidan inte vara så jävla PK hela tiden.
Hoppas den kommer tillrätta om den var stulen, och att flocken isåfall får spendera en stund i snickeboa.

/perris

utan regnummer så är den här tråden helt värdelös och då kan man även se om den är anmäld stulen via sms till vv

För mig är det en ganska normal sak att polarna samlas runt en nyköpt hoj och många som vill testa..
Och jag lånar gärna ut min hoj så att alla som kan köra får testa den!
Dom får ju givetvis låna hjälmen av mig med! ;)

Hoppas att den blir återfunnen av ägaren:)

Blir så trött på folk som dig karl magnus:mad:

Och när vart det klubbat att den är stulen? :pannkyss

Last edited:
För mig är det en ganska normal sak att polarna samlas runt en nyköpt hoj och många som vill testa..
Och jag lånar gärna ut min hoj så att alla som kan köra får testa den!
Dom får ju givetvis låna hjälmen av mig med! ;)

Lånar du ut en precis nyköpt hoj till alla dina polare? Och låter dina polare köra utan hjälm? Och kanske utan körkort, för jag förmodar att alla dom inte hade körkort.:confused:

Karl_Magnum, Kan du ärligt säga att du inte blir förvånad över att ApriliaCowboy blir lite fundersam när man ser något sådant?

Blir inte alls förvånad!
Ser bara ingen anledning att göra en tråd om det hela.
Hade det vart någon här på forumet som blivit av med en sådan hoj så hade det säkerligen funnits en tråd om det redan,
eller?

Lånar du ut en precis nyköpt hoj till alla dina polare? Och låter dina polare köra utan hjälm? Och kanske utan körkort, för jag förmodar att alla dom inte hade körkort.:confused:

Det gör jag så gärna! Även du skulle få låna den!

Last edited:
Självklart gjorde jag en koll med bilregistret. Thomas heter killen, bor i tyresö och står som ägare till hojen... Han kanske är på semester eller nåt efter som hojen inte är anmäld stulen. Eller också är det så att killarna helt enkelt hade köpt hojen precis och att ägarbytet inte är klart. jag hoppas verkligen att det ligger till så. Men det kändes inte så...
Av ren kutym så lägger jag inte ut regnummer på andras hojar på ett forum som är till allmänt beskådande, det är min bestämda åsikt. ordvalet tänker jag inte diskutera.

3103845 Självklart gjorde jag en koll med bilregistret. Thomas heter killen, bor i tyresö och står som ägare till hojen... Han kanske är på semester eller nåt efter som hojen inte är anmäld stulen. Eller också är det så att killarna helt enkelt hade köpt hojen precis och att ägarbytet inte är klart. jag hoppas verkligen att det ligger till så. Men det kändes inte så...
Av ren kutym så lägger jag inte ut regnummer på andras hojar på ett forum som är till allmänt beskådande, det är min bestämda åsikt. ordvalet tänker jag inte diskutera.
ring / sms:a killen och fråga. aldrig fel att vara en god medborgare. :tummenupp

jag skulle gjort samma sak, dock tagit kort på alla runt hojen för säkerhets skull... om det skulle leda till något.

utan regnummer så är den här tråden helt värdelös och då kan man även se om den är anmäld stulen via sms till vv

Varför är tråden värdelös ????
Den framgår ju både Märke, modell och färg och det finns mer uppgifter om hojen att få. Tycker det var ett kanoninlägg av dig ApriliaCowboy! :tummenupp Tycker också det verkar misstänkt. Tyvärr kommer det komma en del trötta inlägg om att du är rasist bla bla bla. Kommer alltid finnas insnöade människor men skit i dom!

Blir inte alls förvånad!
Ser bara ingen anledning att göra en tråd om det hela.
Hade det vart någon här på forumet som blivit av med en sådan hoj så hade det säkerligen funnits en tråd om det redan,
eller?

Finns en ganska stor anledninng att göra en tråd om det hela, han trodde att hojen var stulen och gjorde en tråd om det. Personen kanske kände någon som var medlem på sporthoj. Snällt av dig att låna ut hojen, det är bara att komma till Växjö! Du kan få köra min miniräcer.:)

Finns en ganska stor anledninng att göra en tråd om det hela, han trodde att hojen var stulen och gjorde en tråd om det. Personen kanske kände någon som var medlem på sporthoj. Snällt av dig att låna ut hojen, det är bara att komma till Växjö! Du kan få köra min miniräcer.:)

Låte bra det! :) Ska bara göra mig av med crossdjäveln och köpa mig kåphoj igen så man kan ta sig längre än tre mil åt gången å gärna slippa ligga på varstoppet i 137km/h.. :huvet

hur de än ligger till så är de bra att han reagerar tycker jag med tanke på att de försvinner så mycke cyklar runt om i landet vem som än äger dem..

Hallå igen

Vi åkte dit och kollade lite idag. Såg grabbarna och snackade med dem. Det visade sig att de precis hade köpt hojen. Så den var alltså inte stulen, vilket stämde efter en koll med VV. Vilket jag är glad för. Vet att det är många som kör omkring halvförsäkrat och det är jobbigt att bli av med sin hoj, allra helst om den inte är ordentligt försäkrad.

Hursomhelst så var det bra att det ändå var rätt ägare på hojen:tummenupp
Om det är någon som nu eller i framtiden skulle känna sig kränkt över denna tråd så vill jag bara säga att detta kunde ha varit din hoj och att en sån här tråd kanske kan leda till ett snabbt återfinnande om tjyven har varit framme och stulit kanske just din hoj och som bonus kanske tjuven åker dit.

Hallå igen

Vi åkte dit och kollade lite idag. Såg grabbarna och snackade med dem. Det visade sig att de precis hade köpt hojen. Så den var alltså inte stulen, vilket stämde efter en koll med VV. Vilket jag är glad för. Vet att det är många som kör omkring halvförsäkrat och det är jobbigt att bli av med sin hoj, allra helst om den inte är ordentligt försäkrad.

Hursomhelst så var det bra att det ändå var rätt ägare på hojen:tummenupp
Om det är någon som nu eller i framtiden skulle känna sig kränkt över denna tråd så vill jag bara säga att detta kunde ha varit din hoj och att en sån här tråd kanske kan leda till ett snabbt återfinnande om tjyven har varit framme och stulit kanske just din hoj och som bonus kanske tjuven åker dit.

Det var ju ett härligt slut!
Bra jobbat! :tummenupp Kul att det finns folk som engagerar sig i såna här lägen. Det är för mycket "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet i samhället.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back