Ytterdiameter efter kollektorn på en SUZUKI GSXR1000 05-06

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
yes, min tanke var då att mickla dit ett sånthär på min FZ1 http://www.blocket.se/vi/11513235.htm?ca=8_s

beroende på hur mycket det skiljer dvs...
det verkar ju inte vara något mellanrör med, utan att tratten sätts direkt efter kollektorn på avgaset

är det nån har måttet på kollektorn i huvudet, eller kan mäta på sin hoj?

Du vill inte ha en megafon på din FZ1 då det lär låta löjligt mycket. På GSXR så har man väl en burk under motorn som tar hand om det mesta av ljuddämpningen vilket du saknar på din.

Du vill inte ha en megafon på din FZ1 då det lär låta löjligt mycket. På GSXR så har man väl en burk under motorn som tar hand om det mesta av ljuddämpningen vilket du saknar på din.

Det kanske är så jävligt alltså? jag blev ju omkörd av en gsxr med en megaphone på, då tyckte jag inte den lät så mycket, men det var väl antaligen pga vad du skrev, burken under hojen, och ja, den saknar jag på min.

Kan ju flika in att nya R6:an har samma lösning, finns ju ca: 5 olika tillverkare som säljer liknande megafoner till dessa, men ljudet förändras endast marginellt. R6:an har ju en jätteburk med katalysator/ljuddämpning ligger i underkåpan. Att köra med endast grenrör och megafon tror jag inte är nån bra ide tyvärr..

/Robban

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...