Några fina bilder från Kvalen på Knutstorp

Mkt snygga bilder Keto. Hoppas du inte blir snuvig av allt regn.
Ses i morron.

Tack. Jag fyllde på med några till, bland annat en liten trött brandman som sussar gott med sin släckare. :D

Fina bilder, se nu till att vara på plats när racen drar igång

/Maskindepåchefen :)

...all day any day, any damn day!

oscar_bromsar.jpg

Det var rätt koolt att bromsa upp den på framhjulet i så mycket regn.. (nu kör vi andra taktiken oscar ;) )

Fina bilder, se nu till att vara på plats när racen drar igång

/Maskindepåchefen :)

Ja om du fixar så jag slipper stå ute på en åker.. annars kommer jag när jag känner för det.. ;) ;)

Last edited:
Suverän bild. Du borde om du inte redan har gjort det försöka sälja dina bilder till mc-tidningar. Och inte bara i Sverige. Har aldrig tidigare (och då menar jag verkligen aldrig) sett en bild där bakhjulet är i luften under nedlägg - i regn! Suveränt som sagt.

:yoparty
oscar_bromsar.jpg

Last edited:
3100851 Suverän bild. Du borde om du inte redan har gjort det försöka sälja dina bilder till mc-tidningar. Och inte bara i Sverige. Har aldrig tidigare (och då menar jag verkligen aldrig) sett en bild där bakhjulet är i luften under nedlägg - i regn! Suveränt som sagt.

:yoparty

:skrämd

Här kan jag bara hålla med!

Hårigare bild får man leta efter. Sådär hårt bromsar inte jag med det nedlägget i torrt! Men sen kör jag sakta också. :)

Riktigt fin bild.

Ingen dålig kameraväska du har med en skarp bild med data "Canon EOS-1D Mark III | 600 mm | 1/1000 sec | f 5.6 | ISO 100"

Imponerande fina bilder och komponering

Plåtar lite själv och är givetvis avis på dina bilder ;). Hur gör du får att få den rätta stunsen i färgerna? Är det någon efterbehandling i Photoshop/Gimp som lyfter fram dem?

Trevligt! i princip ingen efterbehandling i photoshop görs. Jag kör RAW format och "framkallar" bilden till en jpg där i sätter jag kontrast, färgmättnad och svart / vitpunkt, mycket mer än så är det inte.

Sen har det att göra med förståelse för färgrymder (sRGB, prophotoRGB och AdobeRGB) samt hur man exponerar bilden när man tar den. (jag kör helt manuellt bländare och slutartid).

/KetogaN

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck